• Advertentie

BimmerPortal 3 Serie BMW E46 Forum Showroom

TommyGun's E46 318i EXE Sedan

Show je E46! Fotoshoots, Projecten, Performance en Styling!

Re: TommyGun's E46 318i EXE Sedan

Berichtdoor KevinK » 30 jan 2012, 18:19

Blij met je stuurtje? Goed waar voor je geld? Zie de foto's verschijnen!
BMW Performance airintake, Eibach pro, M stuur, Pianolaklijsten, Ferodo DS2500, ATE super blue racing remvloeistof, Styling 145 19inch.

BMW E46 330i

KevinK

Beroemd

Mijn BMW: E46 Sedan
Status: Offline

BimmerAds

Berichtdoor TommyGun » 01 feb 2012, 18:22

Bevalt zeker goed!

Niet de beste foto's, maar goed... foto's van de buitenkant heb ik maar laten zitten (vies vanwege sneeuw en zo...). Komt dus nog!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Winterslofjes :P
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

TommyGun

Beroemd

Berichtdoor TommyGun » 01 feb 2012, 18:33

Ik verkoop btw wat dingetjes;

post384223.html#p384223 BMW E46 Multifunctioneelstuur inclusief airbag (evt apart)
post384220.html#p384220 BMW E46 Antenneversterker 65.25 8368 209
post384218.html#p384218 BMW E46 Light Switch 8 363 662
post384217.html#p384217 BMW E46 3 series climate control unit 64.11 8 382 446

TommyGun

Beroemd

Berichtdoor TommyGun » 03 feb 2012, 17:09

Nou, de eerste sneeuwrit zit erop :P. Ondanks de winterbanden is het toch erg oppassen (en vooral voorzichtig remmen en gas geven). Tractie is met dank aan ASC op zich goed, maar je kunt wel merken dat je niet de 1001 andere veiligheidssystemen hebt zoals die op een nieuw model Bimmer zitten. ASC hielp me overigens niet echt bij een aardige heuvel op, maar voorkwam wel dat ik achteruit zou rollen (haha).

TommyGun

Beroemd

Berichtdoor TommyGun » 20 feb 2012, 21:04

Het is stil hier...

M'n boorcomputer doet het overigens, zelf geactiveerd :P e46-techniek-f33/bmw-scanner-1-4-0-t25462-30.html#p387748

Overigens erger ik me al een tijd aan de krassen in alle ruiten (horizontaal, verticaal, zelfs die rond lopen.., vermoedelijk is de vorige eigenaar een keer door een zeer slechte wasstraat gereden...), maar nu zag ik op Marktplaats een compleet set (alle 4 de zijruiten + de 2 kleine ruitjes achter), maar deze zijn wel licht getint. Maakt dat nog wat uit verder? Ik heb de man gesproken en ze zien er volgens hem top uit, dus het zou een flinke verbetering zijn...

Wat denken jullie?

Afbeelding

Afbeelding

TommyGun

Beroemd

Berichtdoor yltkdy » 20 feb 2012, 21:58

Tsjonge jonge, net je hele onderwerp gelezen. Je hebt niet echt mazzel met je wagen gehad he? Het is in ieder geval duidelijk dat de vorige eigenaar hem behoorlijk heeft afgeragd en jij nu met de sh** zit. Volgens mij heb je al een compleet nieuwe tweedehands gekocht aan onderdelen of niet?

Heb wel bewondering voor je vasthoudendheid :duimen: en laten we hopen dat je er nog lang probleemloos van kan genieten als je klaar bent.

yltkdy

Bekende

Mijn BMW: E36 Sedan

Berichtdoor TommyGun » 20 feb 2012, 22:08

Haha hij is niet bepaald onderhouden inderdaad. Er zijn momenten dat ik 'm echt zat ben, maar goed... het komt wel.

Het is gewoon hinderlijk dat je, in mijn geval althans, steeds moet wachten alvorens de volgende reparatie uit te kunnen voeren (zowel qua tijd als geld). Bijvoorbeeld de schade moet nog steeds aangepakt worden, het opknappen van de velgen wil ik nog steeds laten doen (zijn imitaties kwam ik overigens pas achter, maar een nieuw set zit er niet in, en 2e hands is bijna alles beschadigd).

Voor de andere problemen heb ik al oplossingen, maar daarvoor geldt hetzelfde verhaal;

Lekkage radiateur; radiateur incl. slangen (en wellicht thermostaat) moet vervangen worden. Voordeel: hij lekt alleen bij lange ritten, verder niet... Is nog steeds uit te stellen dus.
Alarm storing; is zeer vermoedelijk de GM5 module; met deze temperaturen is er niets aan de hand, alleen problemen bij >20 graden Celcius. diy-do-it-yourself-f34/gm5-module-centrale-vergrendeling-repareren-diy-t8210-75.html#p384256
Onregelmatige airco; de verdamper is waarschijnlijk de oorzaak. Al het andere is al bijna uitgesloten. Helaas krijg ik niet bevestigd bij de dealer of er een sensor in de verdamper zit, maar dat moet bijna wel. RealOEM geeft overigens ook geen soelaas. Tegen de tijd dat de temperaturen omhoog gaan moet 'ie dus vervangen worden...

Komt goed (hopelijk) :P. Verder zijn er de afgelopen maanden geen gekke dingen bijgekomen. Dat ik bezig ben met het 'verbeteren' van het uiterlijk is puur een kwestie van willen. Ik wil niet alleen bezig zijn met reparaties, maar ook met het customizen (lees: netter maken) van de auto. Ik erger me snel aan oneffenheden, en geef daarom graag wat geld uit aan bijvoorbeeld het setje beglazing dat ik zojuist postte.

EDIT: Owja, ik vergeet het inhouden te vermelden (heb ik sporadisch last van). Ik krijg foutmeldingen (misfires) op alle cilinders, dus ik gok dat ik last heb van het kwaaltje met de nokkenassensor. Hoewel het volgens mijn monteur ook de bobine kan zijn... Een grote beurt heeft 'ie onlangs nog gehad, dus veel meer kan het niet zijn volgens mij. Bougies waren long-life (dus niet vervangen), maar al de andere filters en vloeistoffen (behalve bak/kardan) wel. Iemand een idee, denken/kijken we in de goeie richting?

Afbeelding

TommyGun

Beroemd

Berichtdoor yltkdy » 22 feb 2012, 16:53

Nou ja, Gelukkig heb je een monteur die je erbij kan helpen, want als je iedere keer naar de BMW-Garage moet is het helemaal niet meer te betalen. Een vriend van mij had hetzelfde met een peugeot 205 Cabriolet. Het was een prachtige auto en reed als een zonnetje, maar er waren ook constant problemen mee, Gelukkig was hij zelf monteur dus op den duur is het toch goed gekomen.... en verkocht hij hem :D :s :s :s De eigenaar daarna heeft er nog vele jaren probleemloos mee rondgereden dus komt vast goed. Wat betreft die ramen, ik zou hetzelfde doen als jij en de ramen vervangen. Niets zo ergerlijk als krassen in je ramen. Let wel even op of de ramen niet te donker getint zijn (verwacht het niet) anders heb je dadelijk weer gezeur met de sterke arm. En wat betreft tweede hands velgen.Kan je die niet op laten knappen dan? Hieronder staat een linkje met verschillende opties, misschien is het wat voor je???
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,3539629

yltkdy

Bekende

Mijn BMW: E36 Sedan

Berichtdoor TommyGun » 22 feb 2012, 17:46

Te donker lijkt me niet, omdat het origineel af-fabriek is. Maar ik ga ze sowieso eerst bekijken.

Ik sprak vandaag een schadehersteller en hij zegt simpelweg; krassen in de ruiten komen door het krabben (bij bevroren ruiten in de winter). Lijkt me op zich logisch... voortaan gewoon een doek erover dus. Al is het bij mij wel heel erg, in vergelijking met andere auto's (zoals die van m'n pa).

Vanochtend stond de zon erop en het aanblik was gewoon om te huilen, zo veel krassen (alle kanten op dus). Daarbij viel me ook op dat de wasstraten die met lappen werken ook niet heilig zijn (blijkbaar); de kant die pas gespoten is heeft ook weer lange krassen (oppervlakkig) over de hele lengte, maar die zie je enkel in de zon (en zijn gelukkig weg te poetsen).

Volgens diezelfde man krijg je dat zelfs met handwas, en valt het vooral op bij donkere kleuren. Niks aan te doen dus, behalve dan eens per jaar poetsen (al lijkt me dat dat op een gegeven moment ook geen nut meer heeft?).

EDIT: zogeheten Swirls (zoals deze foto van het internet)

Afbeelding

Volgende keer maar een grijze auto kopen of zo :P.

De velgen wil ik idd laten opknappen. Bedankt voor de link! Ik heb een adresje in de buurt hier, maar een beetje rondkijken kan geen kwaad natuurlijk.

TommyGun

Beroemd

Berichtdoor TommyGun » 31 maart 2012, 17:07

Late update, maar de ruiten zijn het (helaas) niet geworden (vielen me wat tegen), maar ik heb wat anders om naar uit te kijken: komende maandag en dinsdag gaat de (destijds zelf veroorzaakte) schade hersteld worden: gehele voorbumper spuiten, rechter zijscherm uitdeuken en spuiten, en her en der (in totaal 5 of 6) parkeer- en steenslag deukjes uitdeuken.

Ik moet nog even met de beste man overleggen of hij ook mijn rechter buitenspiegel mee kan nemen (zitten wat krasjes op), maar dat zal niet zo'n probleem zijn denk ik. Daarnaast zit er een vreemd kleurverschil in de dorpel aan de rechterzijde (dus niet de kant die onlangs gerepareerd is), even kijken of hij daar wat aan kan doen. Wellicht dat 't weg te poetsen is, maar ook dat moeten we nog bespreken (volgens mij doet hij standaard enkel de gespoten delen poetsen, en de rest niet, maar dat wil ik wel graag).

Er is ook slecht nieuws... qua reparaties heb ik niks meer gedaan de afgelopen weken (GM5 module, kachelweerstand en nokkenassensor zijn prio 1), maar daar is nu wat bij gekomen: onlangs moest ik flink wat olie bijvullen (nadat 'ie pas een grote beurt had gehad), en nu blijkt dat ik een flinke lekkage heb aan de onderzijde (links), bij de distributieketting in de buurt. Dat gaat mijn monteur een gehele werkdag kosten zegt 'ie, dus dat is even pijnlijk. De pakkingen zijn niet duur, maar het is gruwelijk veel werk.

To be continued.

TommyGun

Beroemd

Berichtdoor JzAero » 31 maart 2012, 18:23

Ik heb vandaag de GM5 module laten repareren, ik heb niet je gehele topic gelezen. Indien je CV niet van het slot gaat, terwijl hij wel op slot gaat, is het zeker je relais die aan vervanging toe is. Het lijkt inderdaad temperatuursgevoelig te zijn, ik heb er juist weer vaak rond bepaalde temperaturen (5-15C) last van, terwijl hij soms weer perfect open gaat. Heel plotseling doet ie het soms dan niet. Mijne werkt in ieder geval weer perfect! Verder erg veel succes met je geplande reparaties, heel jammer dat je er zoveel problemen mee hebt, maar ik hoop dat je er toch nog veel plezier van kan hebben!

JzAero

Beroemd

Mijn BMW: 328i E46 Sedan
Status: Online

Berichtdoor bob de bouwer » 31 maart 2012, 22:30

je heb er geen geluk mee kerel .veel succes met alles :duim:

bob de bouwer

Beroemd

Mijn Foto's: 0
Mijn BMW: e46 323i coupe

Berichtdoor TommyGun » 11 apr 2012, 17:21

Vorige week was dus mijn bumper en rechter voorscherm gespoten, maar helaas niet helemaal oké. Bij het knipperlicht zat nog een beschadiging (vreemd, maar ik zal mijn gedachte voor me houden...) en de spiegel was 'ie vergeten. Nu gaat dat morgen alsnog hersteld worden. Helaas voor hem (en in zekere mate ook voor mij, kost namelijk weer tijd, maar uiteraard geen extra geld) moet 'ie het scherm helemaal opnieuw gaan doen.

De parkeerdeukjes waren verder wel goed hersteld (wel slordig dat vervolgens m'n ruiten vol vette vingers zitten en dergelijke), maar het is altijd jammer dat dergelijke bedrijven gouden bergen beloven en het (bij mij althans) vervolgens weer tegenvalt. Ik vraag me af of er uberhaupt nog bedrijven zijn die dingen de eerste keer wel goed (kunnen) doen? Tot slot heb ik hem nog gevraagd de koplampen goed af te stellen, daar klopte namelijk niet veel van (viel me achteraf op, maar was blijkbaar eerst ook al, hij lijkt net als rechtsachter dus ook rechtsvoor schade gehad te hebben in het verleden...). Alleen jammer dat ik ook daar weer achteraan moet.

EDIT: Ik vergat nog iets: de vreemde 'vlekken' op de dorpel rechts waren volgens hem afkomstig van spuitnevel (dus van het spuiten van de andere kant destijds, dat er nevel aan de rechterkant terecht is gekomen door kieren / onder de auto door), maar dat heeft hij weg kunnen poetsen (of dat helemaal zo is moet ik nog bezien, heb de auto niet meer gewassen sindsdien, en hij helaas ook niet fatsoenlijk na het spuiten).

Ook nog goed nieuws? Jawel :P. Vandaag met een collega m'n aftermarket setje parkeersensoren geïnstalleerd. Nam een aantal uur in beslag om het netjes te doen (en omdat vervolgens de ANWB moest komen omdat de accu leeg was getrokken :P) maar het werkt tot dusver perfect! Het luidsprekertje netjes bij de achterspeaker gemonteerd, en de rest netjes in de buurt van de tilt-sensor.

Wel vroeg ik me af: op het kastje van de parkeersensoren staat L, R, CL en CR, maar volgens mij heeft mijn monteur destijds niet gekeken naar de codering en dus de sensoren lukraak in de strip gemonteerd. Nu hebben we de stekkertjes geplaatst op volgorde van kabellengte (dus de de langste kabel rechts, omdat daar de kabels binnenkomen, en dan steeds een kortere ingeplugd), maar ik weet niet zeker of het klopt. Maar maakt het wat uit? Immers heb ik enkel een akoestisch signaal, geen beeld of zo. Dus nu zou het systeem hooguit kunnen denken dat dat ene paaltje links staat terwijl het in werkelijkheid rechts betreft, maar nogmaals; maakt het wat uit?

TommyGun

Beroemd

Berichtdoor Beens1 » 11 apr 2012, 18:30

Ik denk dat het met die parkeersensoren niet zo erg is. Als het begint te piepen, betekend dat je allert moet zijn. Of dat dan iets is aan de linker- dan wel aan de rechterzijde.

Hopelijk is straks dan toch echt alle schade en narigheid van de baan.
Heb wel respect voor je volhouden en steeds maar weer repareren! :duimen:

Beens1

Beroemd

Mijn Foto's: 0
Mijn BMW: -

Berichtdoor TommyGun » 29 apr 2012, 23:33

Goed, de schade is onlangs opnieuw hersteld en is nu een stuk beter gedaan :duim:. Jammer dat het niet in 1 keer kan...

Wat betreft de huidige problemen:

>>> Her en der zet ik er wat referenties bij voor de duidelijkheid. <<<

Inhouden. Ik heb de laatste maanden ook weer last van inhouden en het af en toe inzakken van de toeren (vooral bij afremmen), maar met de BMW Scanner krijg ik foutcodes op alle cilinders dus ik vermoed de nokkenassensor of bobine. De nokkenassensor is goedkoper dus die eerst maar even vervangen. De waardes van de LMM (vorig jaar nog vervangen) en lambdasondes zijn gewoon goed (onlangs nog getest). Het luchtfilter, de bougies, stappenmotor en EGR lijken eveneens nog in orde.

Ik kan maar geen grip vatten op het inhouden. Sinds een half jaar of wat geleden heb ik dat voor het eerst gemerkt, maar er zijn weken dat 'ie het niet doet, en dan weer enkele ritjes wel (en best erg). Hij houdt dan in (volgens mij voornamelijk bij koude motor) zo rond de 2500 toeren, en vooral in de lagere versnellingen. Het metertje van het brandstofverbruik schiet wel volledig naar rechts (lijkt me goed) maar hij bokt en de toeren gaan dan niet omhoog. Eenmaal daar doorheen (dus boven de 2500) kan ik 'm vol richting de 6000 doortrekken zonder problemen. De laatste tijd lijkt het echter erger te worden

Lekkage radiateur. Weinig nieuws eigenlijk. Ik heb het een hele tijd afgekeken en hij lijkt enkel een beetje te lekken bij langere ritten, maar ook dat de laatste tijd niet zo erg meer... Misschien dat het bij warm weer (opnieuw) ernstiger wordt, maar op het moment vind ik (en de monteur eveneens) het niet nodig om deze (plus toebehoren zoals slangen en thermostaat, puur uit voorzorg) te gaan vervangen.

Vorig jaar zomer lekte 'ie flink, toen hebben we er een 'wondermiddel' in gedaan met het idee van; we vervangen de radiateur later wel. Niet veel later is de waterpomp kapot gegaan. Die vervangen, en sindsdien lijkt het lekken niet echt meer voor te komen. Het lijkt me echter sterk dat 1) de radiateur magisch hersteld is door de waterpomp of 2) het wondermiddel nog steeds effect heeft.

Alarm storing. Zie onderstaande.
Onregelmatige airco. Ook hier eigenlijk weinig nieuws. We (monteur en ik) hebben zo ongeveer alles al uitgesloten / vervangen qua airco-toebehoren, dus ik kan alleen nog maar hopen dat het probleem toch stiekem in de kachelweerstand (egel) zit, en aangezien ik deze al een hele tijd heb liggen ga ik die toch maar vervangen binnenkort.

Onregelmatige airco houdt in: in het begin is de lucht zeer koud, maar neemt steeds meer af. Ook de manuele stand heeft als resultaat dat de lucht steeds minder wordt. Als ik daarna de airco uit zet, dan komt er na een minuut of wat veel koude lucht binnen. Na het opnieuw inschakelen van de airco begint het van voor af aan. Lijkt op overbevriezing. Koelmiddel zit er genoeg in.

De GM5 module moet ik nog laten repareren (wat zeer waarschijnlijk de alarmstoring veroorzaakt, ik heb er namelijk maanden geen last van gehad, tot het onlangs een dagje warm weer was en de storing optrad, dus dat lijkt me het geval te zijn), maar als het handschoenkastje er dan toch uit moet dan kan ik beide puntjes net zo goed combineren (scheelt weer werk).

Alarm storing houdt in: snel knipperen van de 'clown neus' na het locken (enkel warm weer) en geen werking van de sensoren. Normaal ervaren mensen problemen met het locken / unlocken van de deuren als gevolg van de GM5 module, maar dit kan ook het alarm beïnvloeden: The GM5 is used to control a variety of different functions. Here is a list of functions this module controls: *knip* Vehicle alarm (siren, tilt & sonar sensors and clown nose light) *knip* (via http://www.bmwgm5.com/).

Lekkage distributiekast. Geen planning vooralsnog...

Onlangs moest ik flink wat olie bijvullen (nadat 'ie pas een grote beurt had gehad), en nu blijkt dat ik een flinke lekkage heb aan de onderzijde (links), bij de distributieketting in de buurt. Dat gaat mijn monteur een gehele werkdag kosten zegt 'ie, dus dat is even pijnlijk. De pakkingen zijn niet duur, maar het is gruwelijk veel werk.

Nu zit ik eigenlijk een beetje in dubio.

Ik wil binnenkort rondom nieuwe bandjes monteren en tegen de zomer / van de zomer mijn velgen laten opknappen en de auto goed laten poetsen zodat de hologrammen op de motorkap weg zijn en de swirls / kleine krasjes her en der minder opvallen, maar ik heb een aanbod gekregen van een potentiële werkgever (tevens enkele gesprekken gehad) en daarbij zit de optie tot een leaseauto. Aangezien de kosten die ik maak enkel maar hoger worden door stijgende brandstofprijzen + het feit dat ik (veel) extra moet gaan rijden, zou het betekenen dat ik financieel gezien beter kan gaan stoppen met privé rijden en dus mogelijk ga voor de lease auto.

Nu is dat wellicht jammer daar ik veel geld in deze auto heb gestoken, maar dat is dan maar zo. Mocht ik de auto daadwerkelijk gaan verkopen, dan zit ik eigenlijk met het onderhoud. De nokkenassensor, GM5 module en kachelweerstand ga ik sowieso wel aanpakken, maar ik wil dan uiteraard geen zorg meer dragen voor het lekkageprobleem dat ik heb. Daarnaast bestaat natuurlijk het risico dat de reparaties die ik wil doen niet de problemen oplossen, maar dat is nu nog onbekend natuurlijk. De 'niet cruciale' dingen (banden, poetsen, velgen herstellen) wil ik dan eveneens overslaan.

Mij lijkt echter wel dat het verstandig is de gebreken te noemen, niet waar? Sowieso heb ik weinig zin in Marktplaats en dergelijke, dus mogelijk ga ik 'm hier te koop zetten, maar iedereen kan natuurlijk dit topic lezen en zal zien wat ik er aan gedaan heb maar ook wat er mis mee is (geweest), en mogelijk daardoor afhaken.

De echte liefhebber zal echter sommige problemen als uitdagingen zien (wellicht?) en er minder moeilijk over doen, maar wat is wijsheid? Bijvoorbeeld: ik erger me aan de krassen in (zij)ruiten, maar ik ben dan ook een pietlut. Ik heb er echter wel over gesproken hier dus eronderuit komen kan ik niet. Ik ben dan afhankelijk van wat de potentiële koper ervan vindt / erover denkt. Mocht ik 'm niet kwijtraken dan zal ik hem waarschijnlijk verpatsen aan een handelaar, maar dat geniet niet mijn voorkeur.

Graag hoor ik jullie ideeën / tips.

Inmiddels vervangen:
Spoiler: Laat zien
Blower fan (motor).
Veer rechtsachter.
Trailing arm bussen achter.
Draagarmen voor.
Waterpomp.
Luchtmassameter.
Schokdempers achter.
Vacuümslang inlaatspruitstuk.
Carterventilatieklep.
Alarm-sensor motorkap.
Relais achterruitverwarming.
Airbag-mat passagierskant.
Uitlaatbeugel.
Een of andere pakking ten behoeve van olielekkage.
Busjes ten behoeve van de versnellingspook.

'Mods' reeds uitgevoerd:
Spoiler: Laat zien
Alpine MP3-CD-wisselaar geïnstalleerd.
Nieuwe pookhoes (origineel leder).
Nieuwe middenconsole.
Bekerhouders / muntenhouder.
Nieuwe interieurlijsten (Titan).
Nieuwe koplamp linksvoor (rechtsvoor reeds vervangen door de vorige eigenaar).
Nieuwe pookknop (M-sportpook).
Clutch Stop
Multifunctioneel sportstuur
Titan tellerringen
Parkeersensoren
Boordcomputerhendel (richtingaanwijzerhendel met B/C knop)

TommyGun

Beroemd

VorigeVolgende

• Advertentie

Keer terug naar Showroom