door DJLeonardo » 05 mei 2011, 12:08
Nou, het is heel moeilijk om output shots te maken van dit soort dingen. Op foto's valt het enorm tegen. Ik kan je echter verzekeren dat de lichtopbrengst bijna 2x zo fel is! Ik ga er nog wel een keer werk van maken om een goeie vergelijking te maken. Moet ik eerst even goed gaan stoeien met de waardes in m'n Nikon. Heb ik eigenlijk nog weinig mee geexpirimenteerd, nog geen tijd voor gehad.
Als er mensen zijn die het in het echt willen zien zijn die van harte welkom hoor. Ook als je wil weten hoe ik het gedaan heb. Het is een vrij ingewikkelde bedrading. Het monteren is wat simpeler geweest. Gewoon bestaande halogeen reflector uitfrezen tot de projector past en de shroud erop past. Dan richten zodat de beam gelijk valt met de bestaande. Dan fixeren met boutjes in voorgeboorde gaatjes in het plastic en lijmen/kitten met heat resistend kit (van Bison)
setup:
behuizing: AL/Bosch.
Halogeen frame vervangen door xenon frame met bijbehorende AL projector. clear lens en shutter gefocussed.
In de highbeam zit nu een FX-R projector (is een kopie van de Infinity FX35, beroemd om z'n output)
Ballasten zijn Morimoto 3Five (waterdicht 35W) Deze presteren beter dan menig OEM Ballast.
pitjes zijn de nieuwe Osram CBI 5000K
Hoe zit het aangesloten:
dimlicht schakelaar aan is alleen de AL projectors (buitenste dus)
mistlamp schakelaar is FX-R aan (de binnenste)
Bij grootlicht geven gaan de shutters van alle projectors open en gaan de mistlampen aan.
Oftewel de ik heb de voeding van het grootlicht en mistlicht gekruist. Zo kreeg ik geen waarschuwing van de computer. Echter moet ik de stadslichten nog even met weerstandjes verbinden, die zijn immers verdwenen. Dan zijn alle waarschuwingen weg.
Laatst bijgewerkt door
DJLeonardo op 05 mei 2011, 13:03, in totaal 2 keer bewerkt.