• Advertentie

BimmerPortal 3 Serie BMW E46 Forum Performance en Tuning

Motorgeluid

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier!

Motorgeluid

Berichtdoor remind99 » 25 aug 2010, 10:50

Hallo,

iemand enig idee wat dit voor een geluid is. Het is een " hoog" tikkend geluid in mijn motor van mijn BMW 320Ci E46 uit 2002. Het geluid hoor je het beste bovenaan de motor.

Alvast bedankt voor reacties.

Jeroen
Wish it, dream it, do it!

remind99

Nieuwkomer

Mijn BMW: E46 cabrio
Status: Offline

BimmerAds

Re: Motorgeluid

Berichtdoor Tommy » 30 aug 2010, 08:01

Het zou best wel eens je Disa klep kunnen zijn. Dat is dat rechthoekige zwartje kasje naast je pijlstok, hij zit op het inlaatspruitstuk. Luister eens of je die hoort ratelen. Er zit een klep in dit opent boven de 3750 toeren (meen ik) zodat het inlaat traject anders wordt. Deze klep wil nog wel eens gaan ratelen na verloop van tijd gaan.
Google en youtube maar eens op disa dan zul je soort gelijke problemen/geluiden vinden.
Overigens is dit heel gemakkelijk zelf te vervangen en de kosten zijn ook niet hoog.

Tommy

Bekende

Mijn BMW: 320i exe Touring

Berichtdoor remind99 » 03 sep 2010, 18:37

Hallo tommy,

gezocht op internet en gecontroleerd. KLOPT! als ik de connector lostrek houdt het geluid op. Ik heb nog garantie, wat schat je in...valt het vervangen onder garantie ? Ga het iig proberen. Enig idee wat zon unit kost ?

remind99

Nieuwkomer

Berichtdoor Tommy » 04 sep 2010, 18:38

Of het onder garantie valt weet ik niet. Veel dealer zullen onderdelen die aan slijtage onderhevig is niet onder garantie laten vallen, of de ratel moet er vanaf de koop in hebben gezeten (moeilijk aantoonbaar natuurlijk).
Ik heb hem ook een half jaar geleden vervangen, hij kost iets van €80 of €90 meen ik. Het koste mij iets van 15 min aan tijd. Het stelt echt niks voor, inlaatbuis aan de kant, 2 torx schroeven los en je hebt hem in je handen.
Er staan ook DIY's of youtube hier over.

Tommy

Bekende

Mijn BMW: 320i exe Touring

Berichtdoor remind99 » 01 okt 2010, 17:14

Vandaag de auto opgehaald, disa vervangen (onder garantie), geluid weg. Hij loopt weer als een zonnetje. Tommy, nogmaals bedankt voor de tip.

remind99

Nieuwkomer

• Advertentie

Keer terug naar Performance en Tuning