@ rene
Ik neem aan dat je het hebt over de eindvertraging van je diff. Een cardan(as) is gewoon de verbindig tussen v-bak en je diff. Je zou deze wel lichter kunnen maken (bij veel moderne wagens bijvoorbeeld uit carbon ipv metaal) en dit zorgt misschien voor sneller stijgen in de toeren zoals je ook met een lichter vliegwiel zou krijgen, maar de eindvertraging blijft gelijk. Koop je een aftermarket LSD dan kun je vaak kiezen welke eindvertraging je wilt.
Ik weet trouwens niet of iedereen hier nu heel langzaam rijdt, of ik gewoon snel, maar de 1ste keer dat ik met mn 328Ci een ritje door t zuid Limburgse heuvelland nam, greep bij het eerste stukje gassen direct al de ASC en direct daarna de ABS in... Nu al op de grens vd auto??? Ok, het was op 16 inch met winterbanden maar je voelt het gewicht echt enorm van links naar rechts vliegen.
Ik ben dus ook op zoek naar meer grip en ben daarom ook over n LSD aan het denken, maar een beetje verlaging staat ook op de planning. Ik wil wel nog comfort houden dus niet te stug. Om toch de body-roll tegen te gaan een set stabi-stangen en dan vooraan op stug (meestal 3 standen verstelbaar) en achter (2 standen verstelbaar) op soepel. Zet je m achter op stug krijg je een drift mobiel!

Dan is t ook niet verkeerd om voor betere remmen te kijken (zijn m3 remmen de enige optie?) en als laatste setje 18 inch 8 en 9j of breder met Bridgestone Potenza's plakband erop.
Met bovenstaande upgrades zou de wagen dan moeten rijden zoals het naar mijn idee af-fabriek had gemoeten, want ik was toch wel teleurgesteld na dat eerste ritje...