Info over HPFP
Geplaatst: 19 mar 2025, 22:07
Even een vraagje:
Pas even in Duitsland geweest --> vol gas 240km/h, maar toen ik moest remmen voor iemand die minder snelheidsbegaafd was, kwam het motorlampje aan en liep de motor beroerd. aan de kant gezet en herstart en alles weer in orde.
daarna (op de terugweg) wel weer 200km/h maar niet vol gas gereden en niks aan de hand.
thuis de fout codes uitgelezen:
2E1C Firing Cyl 5
2AAF fuel pump plausibility.
29D2 combustion misfire Cyl 6
29D1 combustion misfire Cyl 5
29CC combustion misfire several cilinders
verder stond er dat bank 2 was uitgeschakeld en de injector op cyl 5 is recentelijk vervangen voor een nieuw exemplaar index 11.
ik heb daarna ook de HPFP (hoge druk brandstofpomp) waardes uitgelezen en deze zit gewoon rond de 200bar bij normale en hoge belasting. (100-->170+km/h vol gas) en van 3e versnelling ~50km/h naar red line.
dus dat lijkt me in orde, maar als ik bij het stoplicht sta is de druk nog steeds 190bar --> is dit normaal bij warme motor?
verder als ik em uitzet dan zakt de druk meteen naar de 10bar en loopt daarna langzaam terug, waarbij de lage druk pomp naar 5.7bar gaat (overigens loopt de lage druk pomp gewoon altijd op 5bar wat normaal is)
Is dit allemaal correct, of is er iets aan de hand met of de lage of hoge druk pomp of injector?
ik zoek namelijk een reden waarom hij bank 2 uitschakelde na vol gas Duitsland in.
het brandstoffilter is overigens niet heel oud (1 a 2 jaar)
Pas even in Duitsland geweest --> vol gas 240km/h, maar toen ik moest remmen voor iemand die minder snelheidsbegaafd was, kwam het motorlampje aan en liep de motor beroerd. aan de kant gezet en herstart en alles weer in orde.
daarna (op de terugweg) wel weer 200km/h maar niet vol gas gereden en niks aan de hand.
thuis de fout codes uitgelezen:
2E1C Firing Cyl 5
2AAF fuel pump plausibility.
29D2 combustion misfire Cyl 6
29D1 combustion misfire Cyl 5
29CC combustion misfire several cilinders
verder stond er dat bank 2 was uitgeschakeld en de injector op cyl 5 is recentelijk vervangen voor een nieuw exemplaar index 11.
ik heb daarna ook de HPFP (hoge druk brandstofpomp) waardes uitgelezen en deze zit gewoon rond de 200bar bij normale en hoge belasting. (100-->170+km/h vol gas) en van 3e versnelling ~50km/h naar red line.
dus dat lijkt me in orde, maar als ik bij het stoplicht sta is de druk nog steeds 190bar --> is dit normaal bij warme motor?
verder als ik em uitzet dan zakt de druk meteen naar de 10bar en loopt daarna langzaam terug, waarbij de lage druk pomp naar 5.7bar gaat (overigens loopt de lage druk pomp gewoon altijd op 5bar wat normaal is)
Is dit allemaal correct, of is er iets aan de hand met of de lage of hoge druk pomp of injector?
ik zoek namelijk een reden waarom hij bank 2 uitschakelde na vol gas Duitsland in.
het brandstoffilter is overigens niet heel oud (1 a 2 jaar)