alarm of geen alarm

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
speek
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2017, 18:58

alarm of geen alarm

Bericht door speek » 17 apr 2024, 06:51

Het is heel lang geleden dat ik hier geweest ben.
Ik dacht dat ik de meeste eigenaardigheden van mijn auto (E46 330Ci, 2004) wel wist.
Maar toch zoek ik nu iets wat ik in mijn eigen archief niet kan vinden.
Tijdens een langere afwezigheid ging het alarm van de auto af.
Leuk voor de buren !!!
Ik wil dus de auto op slot zetten zonder dat het alarm actief is.
De OEM handleiding vermeldt 2 manieren voor op-slot:

Methode 1:
Dagelijks: druk eenmaal op de 'op-slot' knop van de afstandsbediening. Het rode lampje gaat dan een halve seconde branden, is ca.2 seconden stil en gaat dan flikkeren. het alarm is actief.
Check: vergrendel de auto op deze manier; ontgrendel de auto met de baard van de sleutel (sleutel in de slot en een vierde naar links draaien), open het portier en het alarm klinkt.

Methode 2:
Autotrein: druk kort na elkaar tweemaal op de 'op-slot' knop van de afstandsbediening. Na de tweede maal gaat het rode lampje ca. 1 seconde continu branden en schakelt daarna over op het gebruikelijke knipperen. Hellingshoeksensor en interieur-bewegings-sensor zijn nu uitgeschakeld (autotrein!). Het alarm is actief.
Check: vergrendel de auto op deze manier; ontgrendel de auto met de baard van de sleutel (sleutel in het slot en een vierde naar links draaien), open het portier en het alarm klinkt.

CONCRETE VRAAG: kan de auto op slot zonder dat het alarm actief is?

mvg Gerrit
Laatst gewijzigd door speek op 20 apr 2024, 10:45, 3 keer totaal gewijzigd.

speek
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2017, 18:58

Re: alarm of geen alarm

Bericht door speek » 18 apr 2024, 07:43

Dit is waarschijnlijk de oplossing.

Vergrendel de auto met de baard van de sleutel (sleutel in het slot en een vierde naar rechts draaien).
De portieren zijn nu op slot; het rode lampje knippert niet.

Check:
Wacht minimaal 10 minuten tot het eventuele alarm gesetteld is.
Open de auto met de baard van de sleutel (sleutel in het slot en een vierde naar links draaien), open het portier en er klinkt geen alarm.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”