Pagina 1 van 1

523i F10 2010

Geplaatst: 21 jan 2021, 18:37
door Rinkana
Mijn auto heb ik nu a een aantal maanden. Maar na heel vaak heen en weer naar de garage kan ik er nu een beetje van genieten.

Het is een 2010 model zwart van buiten en chocoladebruin van binnen. Met oa verstelbaar onderstel en profi navigatie.

Sinds ik m heb is er veen aan gedaan om hem goed te krijgen. Zo is o.a de motor gereviseerd. En heb ik er een 550i look uitlaat onder laten maken (oem 550i bumper, 550d tips, en 535i uitlaat vanaf de midden demper)

Maar foto’s zeggen veel meer!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: 523i F10 2010

Geplaatst: 21 jan 2021, 22:07
door 528Touring
Mooie auto zeg! Prachtig dat donkerbruine leer..

Hopelijk de komende tijd wat minder in de garage.

Re: 523i F10 2010

Geplaatst: 22 jan 2021, 08:12
door Rinkana
Ohja, het leuke is dat ik er ook een schaalmodel van heb. Dit schaalmodel is van een 550i maar met mijn uitlaat aanpassing zie je het verschil niet.
Interieur kleur en velgen zijn ook t zelfde.

Afbeelding

Re: 523i F10 2010

Geplaatst: 22 jan 2021, 13:58
door mieske90
Zo'n schaalmodel wil ik ook van mijn wagen, alleen van de F20 met m-pakket zijn ze niet te vinden :s :bang:

Re: 523i F10 2010

Geplaatst: 22 jan 2021, 17:43
door LtD
Mooie auto, veel veilige kilometers!

Re: 523i F10 2010

Geplaatst: 03 feb 2021, 17:36
door Rinkana
Zo, vandaag weer even naar Odijk geweest.
Een pakking net voor de katalysator was gaan lekken wat er voor zorgde dat er bij het stilstaan een gas lucht naar binnen kwam.
Is met 100 euro een van de goedkopere reparaties aan deze auto.

Re: 523i F10 2010

Geplaatst: 24 mar 2021, 22:40
door Rinkana
De auto begon duidelijk de garage weer te missen. Ditmaal had hij besloten dat de accu aan vervanging toe was. De afgelopen tijd begon hij steeds te klagen over een hoog verbruik tijdens stilstand.
Nadat ik hem met de multimeter had doorgemeten kwam ik uit op 11.7v. Dus tijd voor een nieuwe.

Ook heeft hij nog last van wat misfires op twee cilinders. Niet genoeg om een storing te geven maar wel voelbaar. De garage gelijk even de bobines laten verwisselen met een andere cilinder. Maar ben bang dat ik al weet dat het de injectoren gaan zijn..

Re: 523i F10 2010

Geplaatst: 25 mar 2021, 08:41
door Source
Ik vervang die dingen tegenwoordig aan de lopende band.
Alsof het regulier onderhoud is.

Re: 523i F10 2010

Geplaatst: 09 jul 2021, 22:09
door Rinkana
Da’s pech, auto weg. Ik heb m ingeruild voor een 430i. Bleef me toch teveel achtervolgen, zelf na de duizenden die er in een jaar in gestopt zijn (ca 9k naast het garantie werk).
Nu maar een auto die 6 jaar jonger is, de helft heeft gelopen en zelfs nog gratis voor onderhoud naar de dealer mag.

Re: 523i F10 2010

Geplaatst: 09 jul 2021, 22:46
door Edward
We zien de volgende eigenaar (want hij is alweer verkocht) wel verschijnen met de klachten die de auto had en begint het hele riedeltje weer van vooraf aan... :)