Bij starten van auto begint deze te stotteren en toerental gaat op en neer.
Geplaatst: 04 dec 2020, 23:32
Beste Forum leden.
Mijn naam is Roberto Cheong en ben in het bezit van een BMW X3 drive E83 met een N52N motor uit 2007. Deze auto bezit ik pas 3 maanden. Ingeruild een BMW 523i 6 cil. 2006. Probleem die ik nu heb is dat bij het starten, vooral bij koud de motor flink stottert en het toerental gaat op en neer .Je ziet ook dat de auto van link naar rechts schut. Toerental wijzer schommelt van 700-1100 rpm.(op en neer). Dit gaat zo een beetje 30 sec tot 1 min door. Dan zak het toerental naar beetje naar normaal 700rmp en dan kan je pas wegrijden met lichte schokkende motor. Na enkele min rijdt de auto weer redelijk goed. Volgas heeft deze goed vermogen (power)en schakelt automaat goed. . Nu is er bij een Bosch centra (autobedrijf) een foutcode 2A94 Crankschaft sensor en foutcode P0335 Position sensor uit de diagnose gekomen. Er is nu reeds een en ander vervangen zoals Krukassensor, Luchtmassa (meter) sensor ,BDP sensor, alle bobines en bougies vervangen. Niets heeft mogen baten om dit probleem te verhelpen. Carter ontluchting is ook gecontroleerd als er lekkage ergens. En bij controle met CP komt er ook geen foutcode eruit.
Wie kan mij hiermee een goede hint geven waarnaar we moeten kijken. Niet te vergeten dat in het begin (1 week na aankoop) ook de EWS control unit met contactslot is vervangen omdat de auto niet meer reageerde op plip-sleutel. en plotseling afsloeg op een hoek. Maar dat was verholpen. Ik hoop dat iemand bij de forum dit heeft meegemaakt en mij kan adviseren wat te doen.
Mvg. Roberto
Mijn naam is Roberto Cheong en ben in het bezit van een BMW X3 drive E83 met een N52N motor uit 2007. Deze auto bezit ik pas 3 maanden. Ingeruild een BMW 523i 6 cil. 2006. Probleem die ik nu heb is dat bij het starten, vooral bij koud de motor flink stottert en het toerental gaat op en neer .Je ziet ook dat de auto van link naar rechts schut. Toerental wijzer schommelt van 700-1100 rpm.(op en neer). Dit gaat zo een beetje 30 sec tot 1 min door. Dan zak het toerental naar beetje naar normaal 700rmp en dan kan je pas wegrijden met lichte schokkende motor. Na enkele min rijdt de auto weer redelijk goed. Volgas heeft deze goed vermogen (power)en schakelt automaat goed. . Nu is er bij een Bosch centra (autobedrijf) een foutcode 2A94 Crankschaft sensor en foutcode P0335 Position sensor uit de diagnose gekomen. Er is nu reeds een en ander vervangen zoals Krukassensor, Luchtmassa (meter) sensor ,BDP sensor, alle bobines en bougies vervangen. Niets heeft mogen baten om dit probleem te verhelpen. Carter ontluchting is ook gecontroleerd als er lekkage ergens. En bij controle met CP komt er ook geen foutcode eruit.
Wie kan mij hiermee een goede hint geven waarnaar we moeten kijken. Niet te vergeten dat in het begin (1 week na aankoop) ook de EWS control unit met contactslot is vervangen omdat de auto niet meer reageerde op plip-sleutel. en plotseling afsloeg op een hoek. Maar dat was verholpen. Ik hoop dat iemand bij de forum dit heeft meegemaakt en mij kan adviseren wat te doen.
Mvg. Roberto