E46 318i n42

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Weske12

E46 318i n42

Bericht door Weske12 » 03 sep 2020, 08:59

Hallo iedereen

Ik ben hier nieuw en zal mij eerst even voorstellen ik ben wesley 36 uit belgie en sinds kort een bmw e43 318i 04 gekocht.

Zoals vermeld heb ik een 318i uit 04 deze heb ik gekocht voor opmaak het is een auto uit uk maar van de verkoper heb ik vernomen dat deze is stil gevallen en start niet meer? , Doen ik ging kijken naar de wagen was het kleppendeksel verwijderd en heb ik via een dop sleutel de motor laten draaien dit lijkt me in orde te zijn.

De wagen staat nu bij mij en moet eerlijk zeggen in showroom staat nergens iets te zien , eerst heb ik naar het olie peil gezien en deze zat bom vol , ook zat er water bij na deze leeg gedaan te hebben en bougie proper gemaakt te hebben , heb ik de motor op de starter laten rond gaan geen water meer te zien en gaat mooi rond. had wel foutcodes misfire iets van de de kleppen valvetronic.

Deze motor valvetronic is er niet bij als ook de eccentric shaft position sensor en vermoed dat de wagen deze 2 stukken kapot zijn en aangezien bmw voor reparatie de prijzen wel kent de verkoper heb zo verkocht heeft.

Nu is mijn vraag hier als ik deze terug steek sensor kan ik deze gewoon er lang boven insteken of moet ik de timing terug goed leggen en is dat ook voor de motor valvetronic.

Mvg
Afbeelding

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”