E34 520i Touring aanschaf
Geplaatst: 24 apr 2020, 11:32
Dag allemaal,
Na 3 jaar een E46 316i te hebben gereden wil ik een groter model. Altijd een zwak gehad voor de E34 touring en nu heb ik er gister in een een proefrit gemaakt en een eerste aankoop overeenkomst gesloten. Ik kan de auto maandag ophalen. Let wel ik ben geen auto techneut en ik heb nu ook even niet iemand die mee komt (mede door corona maatregelen) om de auto beter te bekijken. Hieronder wat punten m.b.t. de auto en de deal. Wellicht hebben jullie nog mogelijke tips of advies.
Hieronder info over de auto:
https://www.kentekencheck.nl/kenteken?i=G-988-NZ
de auto is in november geïmporteerd door Bink Autogarage te Deventer. Deze heeft de auto geruild met de buren (MSE Deventer) voor een oude Pontiac Firebird die daar stond stof te vangen. De heren van MSE verkopen enkel auto's (het zijn een soort van marktkramers). Meneer van Bink had de BMW geïmporteerd uit Duitsland en het RDW heeft een steekproef gedaan waar weinig aan te merken was (mistlampen afstellen en de bandenprofielen) dit is gefixt in de tussentijd. De auto is compleet en ziet er van binnen en van buiten erg netjes uit vond ik zelf. Ik heb een proefrit gemaakt en alles leek naar behoren te werken. Mijn enige zorg was dat het lampje precies tussen de KM en toerenteller een rood brandend vlak was. Alsof deze defect was maar wel brandde. Hier ben ik toen vergeten naar te vragen verder. Wil ik wel nog doen. Onder de motorkap ziet alles er erg mooi en droog uit.
De heren van MSE hebben zelf op technisch vlak weinig te melden ivm gebrekkige kennis van de auto's (staat er vol met auto's). Dus sowieso wel een plek waar het denk ik hit en miss is wat betreft hetgeen je koopt. De E34 was 2999 euro maar ik mag hem meenemen voor EU 2750. Mijn huidige BMW 316i mag ik inruilen en deze levert 1250 op. Destijds aangeschaft voor 1400 EU en ik heb hieraan een kleine 600 euro aan besteed in de loop der jaren. Ik vond dat wel een nette opbrengst voor een inruilauto. Kortom 1500 euro icm mijn huidige E46 voor een puntgave E34 Touring.
Ik vraag me dus af op welk vlak ik nog zaken nader zou kunnen laten nakijken?
En dat lampje is dat een kritische noot of is dat niet per se een probleem zoals de airbag lamp van de bijrijder in de e46/ een sensormelding die wat opspeelt bij veel van deze modellen)?
Lang verhaal. Hopelijk hebben jullie nog punten van aandacht.
Na 3 jaar een E46 316i te hebben gereden wil ik een groter model. Altijd een zwak gehad voor de E34 touring en nu heb ik er gister in een een proefrit gemaakt en een eerste aankoop overeenkomst gesloten. Ik kan de auto maandag ophalen. Let wel ik ben geen auto techneut en ik heb nu ook even niet iemand die mee komt (mede door corona maatregelen) om de auto beter te bekijken. Hieronder wat punten m.b.t. de auto en de deal. Wellicht hebben jullie nog mogelijke tips of advies.
Hieronder info over de auto:
https://www.kentekencheck.nl/kenteken?i=G-988-NZ
de auto is in november geïmporteerd door Bink Autogarage te Deventer. Deze heeft de auto geruild met de buren (MSE Deventer) voor een oude Pontiac Firebird die daar stond stof te vangen. De heren van MSE verkopen enkel auto's (het zijn een soort van marktkramers). Meneer van Bink had de BMW geïmporteerd uit Duitsland en het RDW heeft een steekproef gedaan waar weinig aan te merken was (mistlampen afstellen en de bandenprofielen) dit is gefixt in de tussentijd. De auto is compleet en ziet er van binnen en van buiten erg netjes uit vond ik zelf. Ik heb een proefrit gemaakt en alles leek naar behoren te werken. Mijn enige zorg was dat het lampje precies tussen de KM en toerenteller een rood brandend vlak was. Alsof deze defect was maar wel brandde. Hier ben ik toen vergeten naar te vragen verder. Wil ik wel nog doen. Onder de motorkap ziet alles er erg mooi en droog uit.
De heren van MSE hebben zelf op technisch vlak weinig te melden ivm gebrekkige kennis van de auto's (staat er vol met auto's). Dus sowieso wel een plek waar het denk ik hit en miss is wat betreft hetgeen je koopt. De E34 was 2999 euro maar ik mag hem meenemen voor EU 2750. Mijn huidige BMW 316i mag ik inruilen en deze levert 1250 op. Destijds aangeschaft voor 1400 EU en ik heb hieraan een kleine 600 euro aan besteed in de loop der jaren. Ik vond dat wel een nette opbrengst voor een inruilauto. Kortom 1500 euro icm mijn huidige E46 voor een puntgave E34 Touring.
Ik vraag me dus af op welk vlak ik nog zaken nader zou kunnen laten nakijken?
En dat lampje is dat een kritische noot of is dat niet per se een probleem zoals de airbag lamp van de bijrijder in de e46/ een sensormelding die wat opspeelt bij veel van deze modellen)?
Lang verhaal. Hopelijk hebben jullie nog punten van aandacht.