Roetfilter storing. Geen roetfilter meer aanwezig.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
abbas93

Roetfilter storing. Geen roetfilter meer aanwezig.

Bericht door abbas93 » 13 sep 2019, 18:59

Goedenavond BMW fans.

Ik zou mij even kort voorstellen. Ik ben Matthijs Abbas 26 jaar en woon in de provincie Groningen. Woon samen met mijn vriendin een hond en een kat. En niet te vergeten een mooie BMW e91 LCI uit 2010 met bijna alle opties :driving: . Kleur zwart. Nou kom ik bij mijn probleem. Ik krijg steeds de melding van het roetfilter wanneer de auto warm begint te worden. Echter heb ik helemaal geen roetfilter meer die is leeggehaald. Ik welke richting moet ik het probleem zoeken. Heeft dit misschien te maken met de druksensor in het uitlaattraject? Komt iemand dit probleem bekend voor?

Ik hoor het graag van jullie.

Vriendelijke groet, Matthijs

P.s. Heb natuurlijk ook even een paar foto’s voor jullie geüpload. :popcorn:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vespaman

Re: Roetfilter storing. Geen roetfilter meer aanwezig.

Bericht door Vespaman » 14 sep 2019, 15:25

Zou zomaar inderdaad de druksensor kunnen zijn. Laatst op vakantie ook gehad met de camper. Wilden ze ook het roetfilter vervangen in Duitsland (belachelijk hoge prijs trouwens). Bij thuiskomst in NL en na onderzoek eigen dealer bleek het dus de druksensor te zijn. Zat vol met vocht waardoor hij dus de storing gaf. Nieuwe erin en geen last meer gehad.

abbas93

Bericht door abbas93 » 14 sep 2019, 22:03

Bedankt voor je reactie! Laat ik die denk ik maar vervangen. Heb je de auto toen ook uit laten lezen? En kwam toen ook de druksensor naar voren? Ik heb mijn auto ook uitlezen maar had er geen storing in staan.

Vespaman

Bericht door Vespaman » 15 sep 2019, 14:57

Ik had hem laten uitlezen. Ze hadden eerst even de sensor vervangen om te kijken of het probleem dan opgelost was. Dat bleek zo te zijn.
Die deal zou je moeten kunnen maken bij de dealer. Als hij vervangen is moet de storing ook weg zijn. Zo niet dan zetten ze de oude druksensor er maar weer in.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”