Dringende vraag betreft alarm inbouwen bmw f10

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
MacJackDaniels

Re: Dringende vraag betreft alarm inbouwen bmw f10

Bericht door MacJackDaniels » 12 sep 2019, 18:48

Vreemd, hij zei echt software moest uit duitsland komen want daar had die met bmw gebeld. En als dat niets werd moest er een hele andere/nieuwe head unit in. Heb het gesprek nog opgeslagen op mijn mobiel.

Hieronder de offerte:

Afbeelding

ehombie

Bericht door ehombie » 13 sep 2019, 06:52

Volgens mij had je een administratie medewerker aan de lijn...
Klinkt eerder als:
- we hebben een blundertje begaan en u mag het betalen
- of het zit in de compatibiliteit icm gebrek aan software know how (waar source veel meer zicht op heeft)
- ze gaan het onderdelen kanon afvuren om hem aan de praat te krijgen...

Probeer gewoon door te vragen waarom ineens die headunit? wat is mis met die oude? Hij deed het nog bij aflevering. (Hebben we het over cic/nbt systeem)?

Hoop dat source nog wat input kan geven n.a.v. offerte onderdelen.
E61 523i LCI

Source

Bericht door Source » 13 sep 2019, 09:08

Ze hebben het alarm geprogrammeerd en kennelijk is dat gefaald op de head unit. Nu hebben ze hulp uit Duitsland nodig om de head unit weer aan de praat te krijgen. Als dat niet lukt mag de klant een nieuwe head unit betalen.

Overigens de dak module hoeft niet altijd vervangen te worden, hangt van de uitvoering van de auto af, dus die zou ik zeker terug vragen.

Het alarm wat je hebt gekozen is alles behalve goed. Je had beter voor een Defa kunnen gaan, is dan wel after market maar velen malen beter dan een BMW alarm.

Je mag mij het gesprek eens mailen op info@seeitconsultancy.com
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Retrofitten, uitlezen, coderen & programmeren

Op afstand programmeren en coderen wereldwijd - geen laptop/software nodig

MarcF11

Bericht door MarcF11 » 13 sep 2019, 10:01

Volgens mij heb ik een af-fabriek BMW alarm. In welke opzichten is een BMW alarm slechter dan een Defa?
Blinde BMW-eigenaar (ik laat me rijden)
F10 535I Luxury Line 2014
Mitsubishi Pajero 2300 Turbo Diesel 1984
Exen:
Saab 9-3 Coupé 2.0 T S automaat 1999
Saab 9-5 Aero Automaat 2007

MacJackDaniels

Bericht door MacJackDaniels » 13 sep 2019, 12:18

Ben ik dan verplicht een nieuwe head unit te betalen? Nee toch..?

Is hun fout neem ik aan. 10% wil ik nog wel extra betalen, 200 euro. Maar geen 1500.

En de dakmodule, bedoel je de oude terugvragen?

Inmiddels nog niets gehoord vandaag, ga dalijk zelf eens bellen.
Gesprek doorsturen zal weinig zin hebben, enigste wat erin staat is dat hij zei van de software en headunit, daarna ben ik zelf langs gegaan om ze eens recht in t gezicht aan te kijken maar ik moest positief blijven want we moesten eerst de software afwachten.

Source

Bericht door Source » 13 sep 2019, 13:30

Jij kan niet verplicht worden om een nieuwe head unit te betalen. Op de offerte staat dat niet genoemd. Er staat een prijs voor het inbouwen van een alarm dat dien je te betalen en niet meer. De dealer zou kundig genoeg moeten zijn om dit tot een goed eind te brengen als ze daarin niet slagen dan ligt dat niet bij jou.

Inderdaad van de dak module. Horen ze gewoon terug te geven of geld van de offerte af.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Retrofitten, uitlezen, coderen & programmeren

Op afstand programmeren en coderen wereldwijd - geen laptop/software nodig

MacJackDaniels

Bericht door MacJackDaniels » 13 sep 2019, 14:02

Ja de oude spiegel krijg ik wel terug, ben benieuwd of ik de dakmodule ook terug krijg. Die was athans niet kapot, al weet ik niet waar die voor dient?

Kleine update, heb bmw net gebeld en hij zei dat de software geholpen had, ze zouden straks nog een paar keer testen of het alarm het doet en dan kon ik hem ophalen, ben benieuwd.

En betreft het originele alarm, als alles goed verloopt nu laat ik sowieso nog een alarm klasse 5 instaleren met volgsysteem.
Mochten dieven iets proberen zou de auto blokeren en niets meer kunnen en moest ik hem unlocken met een code voordat die weer rijden kan werd mij verteld.

MacJackDaniels

Bericht door MacJackDaniels » 13 sep 2019, 17:56

Zojuist de auto opgehaald. 180 euro duurder uitgevallen maar alles werkt. Hier kan ik nog mee leven. 9 en half uur aan bezig geweest lieten ze me zien, en hij gaf me 3 uur cadeau. Joepie!

Heb alle onderdelen terug gekregen, sloten, dakpaneel en binnenspiegel.
Is dit nog te verkopen, ook de sloten bijv.?

En even een vraag betreft alarm laten afgaan, kan ik dit coderen dat ik het alarm kan laten afgaan via de sleutel? Heb 4 knopjes, openen, dichtdoen, kofferbak en comming home? (Lichten aan doen)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”