Robin's E46 318i Touring - Orientblau

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Robin's E46 318i Touring - Orientblau

Bericht door Robin » 09 mar 2021, 22:31

Goed, ik heb 'n antwoord: :nee:

Waarborgfonds gaat niet uitkeren vanwege het feit dat ik geen getuige heb die kan bevestigen dat de schade er zat nadat ik de auto geparkeerd heb, en voordat ik er mee gereden heb. Mooi klote dus. Zoals ik al zei, de offerte bedraagt rond de €1100,-. Als 't een auto was met 100.000 kilometer op de klok in concoursstaat, had ik het zonder moeite neergelegd. Maar gezien het feit dat ik binnen nu en 3 maanden de 3 ton aan ga tikken, is het gewoonweg niet verantwoord om zelf €1100,- te dokken. Hoe graag ik het ook zou willen.

Het worden dus twee nieuwe portiertjes en een lakstiftje voor het spatbord, en dat doet me écht pijn.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Gebruikersavatar
LarsBrugman
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 nov 2017, 16:11

Re: Robin's E46 318i Touring - Orientblau

Bericht door LarsBrugman » 09 mar 2021, 23:15

Wat vind ik dit ongelofelijk naar zeg. Ik merk dat ik zelf geïrriteerd word als ik dit zo lees, dus ik kan me niet voorstellen hoe dat voor jou moet zijn. Heel veel sterkte!

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Robin's E46 318i Touring - Orientblau

Bericht door Robin » 09 mar 2021, 23:23

Komt goed Lars. Ben afgelopen weekend van pislink, naar verdrietig, naar 'flikker maar op met die hele auto' gegaan. Zeker ook omdat ik net een paar maanden van het hele gezeik met de auto af was. Denk je er volledig van te kunnen genieten, gebeurt dit.

Maar goed, komend weekend dus maar even een tijdje gaan zitten om te polijsten en zien waar het schip strandt. Ik heb niet de illusie dat het helemaal verdwijnt gezien de schade echt wel door de lak heen is op sommige punten, maar minder wordt het zeker.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: Robin's E46 318i Touring - Orientblau

Bericht door Edward » 10 mar 2021, 08:18

Wat zuur Robin! Ik heb hetzelfde gehad in november 2019. Waarborgfonds is een lachertje, want ik had zelfs diverse buren die konden bevestigen dat ik de auto schadevrij had geparkeerd. Helaas had ik gewoon een kneus die te snel aan het stuur van zijn (waarschijjnlijk bestelbus vanwege hoge zit en weinig zicht naast de auto) draaide terwijl deze achteruit de parkeerplaats afreed. Gevolg: schade (diepe krassen) van achterwiel tot voorbumper à €1400,-. Gelukkig waren de 19" velgen ontzien, anders was het helemaal een schadepost. Beide auto's hadden we wel Volledig Casco verzekerd, maar door de rare afwikkeling met onze toenmalige verzekering hebben we gelijk beide auto's maar verzekerd bij BMW Top Cover. Helaas kost het je altijd geld, want degene heeft zich nooit gemeld, ondanks zwaar vermoeden en wegkijken van die persoon met een daarop te verwachten reactie, maar goed... daar schiet je niets mee op.

Hopelijk krijg je het een beete netjes Robin! Je steekt er zoveel tijd in...

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Robin's E46 318i Touring - Orientblau

Bericht door Robin » 10 mar 2021, 14:31

Thanks Edward. Ja, echt heel zuur, maar goed.

Heb even naar die BMW Top Cover gekeken. Ik was er dus van overtuigd dat die flink duurder was dan mijn huidige verzekering, maar dat valt écht mee! Wellicht dat ik t.z.t. ook de overstap maak naar volledig casco... Ben alleen benieuwd hoe het zit met vandalisme. Gaan je schadevrije jaren dan ook naar de knoppen, of worden deze gespaard gezien je zelf geen schuld hebt?
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: Robin's E46 318i Touring - Orientblau

Bericht door Edward » 10 mar 2021, 14:46

Bij vandalisme zonder getuigen kost het je overal geld... je kunt naar beneden gaan in schadevrije jaren, maar wij hebben 2 auto's bij hun, dus dan wordt de laagste aantal schadevrije jaren gelijkgetrokken met de hoogste. Ik ben bij mijn vorige verzekering van 12 schadevrije jaren naar 7 gegaan door die kloteschade, maar ik vond het te duur om het zo neer te leggen. En die No-Claimbeschermer is men tegenwoordig ook niet meer zo happig op.

Groot voordeel van BMW Top Cover is gewoon dat we de auto bij een BMW Dealer neer moeten zetten bij schade. Van voorruit tot wat dan ook, er komen geen slooponderdelen of aftermarketmeuk op of onder en dat is ons wel wat geld waard (door de OEM tik).

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Robin's E46 318i Touring - Orientblau

Bericht door Robin » 10 mar 2021, 14:50

Ja, precies. Zeker het voordeel van bij de dealer neerzetten en fertig is erg fijn, alsmede het gratis vervangende vervoer. Ik ga denk ik de overstap ook maar maken als mijn huidige contract afloopt.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Robin's E46 318i Touring - Orientblau

Bericht door Robin » 22 jun 2021, 20:11

Tijdje geleden alweer.

Nu moet ik zeggen dat er ook weinig relevants is gebeurd in de afgelopen maanden. Zoals jullie wellicht in een topic elders op dit forum hebben gezien heb ik sinds een aantal maanden een Hyundai Kona (nee, geen rijdende Duracel, maar een halve 6-in-lijn) van de zaak die ik door de weeks kan gebruiken voor al mijn werk gerelateerde kilometers, waardoor de bimmer zo'n 550 km per week minder rijdt. Afgelopen zondag wel de 300k gepasseerd. Dat was, na het onderhoud wat ik er aan heb gehad en de onderhoudsvrije maanden daarna wel een mijlpaal en een geluksmomentje.

Vrijdag mag 'ie naar de APK voor z'n jaarlijkse check, al vermoed ik dat er weinig punten uit komen.

Afgelopen week heb ik 'm even op de brug gezet om er onder door te lopen met een kennis die jaren lang monteur is geweest. Enige wat ons opviel was dat de remleidingen even opgeschuurd en opnieuw gecoat moeten worden, maar dat is (als het goed is) nog geen afkeur. Alleen wat oppervlakkige corrosie die je er dus af kan schuren.

Afgelopen weekend helaas wel tijdens een uitwijkmanoeuvre een dikkere tak van een struik aangetikt met m'n spiegel. Spiegelkap zelf gelukkig geen schade, maar wel het spiegelglas uit de spiegel op de grond geklapt. Nieuwe spiegelglas zit er inmiddels in, dus helemaal mooi. Zijn gelukkig de kosten ook niet.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Robin's E46 318i Touring - Orientblau

Bericht door Robin » 13 aug 2021, 12:24

Ruime maand geleden, tijd voor een update.

De APK was (bijna) vlekkeloos. Enige puntje dat er uit kwam was het feit dat de remleidingen opgeschuurd en gespoten moeten worden. Dat is iets voor deze maand.

Verder heb ik de afgelopen weken relatief weinig gereden met de wagen, eigenlijk alleen wat kleine ritjes in het weekend. Afgelopen zondag de auto voor de deur neergezet, stap ik dinsdag in, draai de sleutel om en na 2 seconden begon het beestje pas te leven. Vreemd, maar goed. Vervolgens rijd ik de straat uit, zet m'n knipperlicht aan en géén indicatie op het dashboard. Zowel visueel als auditief niets. Uitgestapt, en jawel hoor: knipperlichten deden het. Dus uiteindelijk maar even snel naar mijn bestemming gereden. Auto in de parkeergarage gezet, kom een uur later terug, gaat het alarm af. Soit, kan gebeuren. Het is tenslotte en parkeergarage en had een flink 'getjoende' Peugot 205 GTI zien staan. Ik rijd richting de slagboom (nog steeds zonder indicatie van knipperlicht op het dash), wil mijn raam open doen en ook hier geen respons meer op aan beide zeiden.

Uiteindelijk blijkt dat de navigatiecomputer (MKIII) overleden is en het hele CANBUS systeem over de klippen heeft gejaagd. Stekkers losgetrokken en alles werkt weer naar behoren.

Verder verwacht ik de komende tijd weinig tot geen updates (zowel visueel als onder het kapje), gezien ik net een huis gekocht heb met de leidinggevende. Onderhoud blijft hij natuurlijk gewoon krijgen als het nodig is, of als er iets aan zit te komen.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Robin's E46 318i Touring - Orientblau

Bericht door Robin » 04 okt 2021, 22:11

Alweer bijna twee maanden geleden. Vandaag even de olie ververst, en dat was ook wel nodig. Normaliter verwissel ik hem tussen de 10.000 en 15.000, nu zat ik op 21.119 kilometer en 11 maanden op de dag af. Het is (gelukkig) wel te merken dat ik tegenwoordig een auto van de zaak rijd voor mijn woon/werk verkeer. Normaliter reed ik gemiddeld 50.000 op een jaar. Nu verwacht ik tussen de 10.000 en 15.000 op een jaar uit te komen, vanaf ik de auto van de zaak heb.

Verder nog geen update over de schade. Ik heb het nog niet laten herstellen, omdat ik €750 tot €1000 erg veel vind voor een auto van 18,5 jaar oud met ruim 300.000 op de teller, zeker omdat ik hem zelf niet veroorzaakt heb. Gezien het eigenlijk alleen om de twee portieren aan de bijrijderskant gaat, zit ik er zwaar over te twijfelen om eerdaags misschien twee andere portieren te monteren. Probleem daarbij is dat ik zeer waarschijnlijk kleurverschil ga zien. Het is dus gewoon kiezen uit twee kwaden nu.

Goed, hoop dus binnenkort weer wat updates te kunnen plaatsen over de schade. Tot snel!
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Robin's E46 318i Touring - Orientblau

Bericht door Robin » 19 okt 2021, 10:24

Zo, weer een week of twee verder, maar weer een kleine update en vraag.

Ik heb afgelopen vrijdag de remleidingen maar eens opgeschuurd en gespoten met bitumen.

Echter, toen ik onder de auto stond aan de achterkant schrok ik me dood vanwege het vuil wat er aan hing. Nu heb ik dus een groot deel al ingespoten met Dasty, even laten weken en op de hardnekkige plekken even met een zachte borstel (van een handveger en blik) geholpen om vervolgens met het stoompistool weer schoon te spuiten. Maar het wilde niet echt vlotten. Is echt hardnekkig vuil, wat er niet zo 1, 2, 3 af gaat zonder ieder hoekje zelf met een borstel na te gaan. Iemand tips?
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Nulkommavierbar
Berichten: 173
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:01

Re: Robin's E46 318i Touring - Orientblau

Bericht door Nulkommavierbar » 20 okt 2021, 20:29

Maar is dat nodig dan? Zolang je er verder aan kunt sleutelen en er bij kan zou ik het laten zitten. Behalve de wielkasten dan, ivm roestvorming.

Over roest gesproken: je zou een anti-roestbehandeling kunnen laten doen, maar gezien je vorige posts zal je dat geld niet meer in je wagen willen stoppen ;-)

Zelf ben ik aan het sparen voor zo’n behandeling, want na 18 jaar geen overbodige luxe lijkt mij. Plan hier is dan ook om het gebakje in nette staat te houden ;) Maar dat wordt wel ff wat neerleggen begrijp ik….

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Robin's E46 318i Touring - Orientblau

Bericht door Robin » 21 okt 2021, 08:53

Nou, wil 'm gewoon net houden. En aangezien er ook olie bij lijkt te zitten, lijkt het mij geen slecht plan omdat het ook leidingen en bekabeling aantast.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Nulkommavierbar
Berichten: 173
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:01

Re: Robin's E46 318i Touring - Orientblau

Bericht door Nulkommavierbar » 31 okt 2021, 16:41

Dan wel beter ja :)

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Robin's E46 318i Touring - Orientblau

Bericht door Robin » 31 okt 2021, 21:16

Klopt! Vanaf morgen eerst een week of twee à drie klussen in ‘t nieuwe huis. Gelukkig de hele maand vakantie, dus er is ook nog tijd voor de Bimmer.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”