Hallo allemaal, ik ben dus bezig mijn motor te vervangen voor een zelfde exemplaar en ik heb een paar vragen.
Beide motoren zijn M54 B30, maar de kabelbomen op de "nieuwe" motor zijn anders en ook de luchtslang van luchtmassameter naar gasklephuis is ook heel anders. Hier zit een soort van expansievat aan vast.
Ook het inlaatspruitstuk mist in het midden een stekker die naar de bekabeling van de injectoren gaat, zoals op m'n oude blok.
Mijn vermoeden is dat het nieuwe blok uit een ander model dan de E46 komt en dat ik alle kabelbomen over moet zetten.
Als iemand hierover nog tips heeft, dan graag.
Mijn volgende vraag is deze; ik heb een automaat, kan ik de motor loshalen van de bak en de bak laten zitten of is het beter als ik motor en bak als een geheel eruit haal?
Alvast bedankt voor tips en antwoorden.
Groet,
Martin
Motor vervangen
Re: Motor vervangen
Zijn de carterpannen identiek? als er een andere carterpan onder zit heb je wel eens kans dat je een motor uit een E60 5 serie hebt, of een X5 of iets dergelijks.
Het beste is om beide motoren kaal te maken, en alles van je oude motor over te zetten op de nieuwe, dan weet je zeker dat alles klopt.
Daarnaast is het een stuk makkelijker om je motor er met bak uit te trekken, dan om dat in de krappe midden tunnel te proberen.
Het beste is om beide motoren kaal te maken, en alles van je oude motor over te zetten op de nieuwe, dan weet je zeker dat alles klopt.
Daarnaast is het een stuk makkelijker om je motor er met bak uit te trekken, dan om dat in de krappe midden tunnel te proberen.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
Martin280967
@Dutchie, vandaar dat ik er een nieuwe carterpakking erbij gekregen heb.
Bedankt voor de tip!
Ben alleen niet zo blij met dat ik de bak er ook uit moet lepelen, ik had gehoopt dat als ik de motor kaal maak in het motorruim er meer ruimte zou zijn om de bak rustig te laten zitten.
We gaan het zien.
Bedankt voor de tip!
Ben alleen niet zo blij met dat ik de bak er ook uit moet lepelen, ik had gehoopt dat als ik de motor kaal maak in het motorruim er meer ruimte zou zijn om de bak rustig te laten zitten.
We gaan het zien.
-
Daytonawim
Motor met bak eruit halen en ook zo weer monteren, zeker als je een automaat hebt.
Een automaat heeft een koppelomvorner en die moet echt goed zitten anders krijg je narigheid, daarnaast zweeft de bak als de motor er uit is, ( dus die moet je steunen) dan maak je het je echt niet makkelijker op als je gaat proberen de boel er weer in te krijgen.
Heb zelf 1 x de bak laten zitten en daar heb ik aanzienlijk hoofdpijn van gehad.
Heb je bij de nieuwe motor ook de computer en het EWS kastje met contactsleutel gekregen? Dat heb je wel nodig namelijk. ( EWS is startblokering en vormt een geheel met de computer) als je de nieuwe computer zou gaan gebruiken.
Een automaat heeft een koppelomvorner en die moet echt goed zitten anders krijg je narigheid, daarnaast zweeft de bak als de motor er uit is, ( dus die moet je steunen) dan maak je het je echt niet makkelijker op als je gaat proberen de boel er weer in te krijgen.
Heb zelf 1 x de bak laten zitten en daar heb ik aanzienlijk hoofdpijn van gehad.
Heb je bij de nieuwe motor ook de computer en het EWS kastje met contactsleutel gekregen? Dat heb je wel nodig namelijk. ( EWS is startblokering en vormt een geheel met de computer) als je de nieuwe computer zou gaan gebruiken.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
-
Martin280967
Heb geen ecu erbij gekregen, alleen het blok met de kabelbomen die ik er dus af ga halen en omzetten vanaf m'n oude blok.
De bak gaat er dus met blok en al uit, halleluja.
Bedankt voor de tips!
De bak gaat er dus met blok en al uit, halleluja.
Bedankt voor de tips!