Thijs zijn e46 (320d uit 2003).

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.

Thijs zijn e46 (320d uit 2003).

Berichtdoor Thijsvdvorst » 09 jan 2019, 22:36

Goedendag iedereen,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Thijs 25 jaar oud. Sinds ik mijn rijbewijs heb wou ik maar een ding, kilometer verslinden in een bmw. Dus na een tijd sparen had ik dan eindelijk mijn eerste auto, een bmw E39 523i sedan uit 1997. Een heerlijke auto waar ik met alle trots veel tijd in gestoken heb. Maar na 2,5 jaar werd het echt tijd voor een andere auto, mijn voorkeur ging weer naar een trouwe 6 pitter maar dan deze keer een 330d, helaas heb ik geen passende auto kunnen vinden met deze motorinhoud. Maar wel een mooie 320d die echt wel wat liefde kon gebruiken, dus deze auto wil ik in glorie gaan herstellen aangezien er behoorlijk wat sporen en schade aan zat. In deze “blog” zal ik de veranderingen aan de auto bijhouden en doordat ik zoveel mogelijk zelf wil doen ook zo veel mogelijk progressie laten zien en laten weten hoe ik het gedaan heb. Momenteel heb ik:
- schokdempers en veren achter vervangen door een ap verlagingsset aangezien de schokdemper van de linkerkant lek was en de veer gebroken.
-knipperlichten vervangen door smoke knipperlichten, deze wou ik al vervangen omdat ze meer functioneerde als vochtvreter dan knippelicht.
-zijknipperlichten vervangen door led smoke zijknipperlichten omdat ik dit mooier vind.
-het stuur opnieuw bekleed aangezien het nu leek alsof iemand het halve stuur afgepeld had.
-en heb ik een tweedehands m-achterbumper gekocht die ik momenteel aan het voorbereiden ben om te spuiten, doordat de vorige achterbumper gescheurd was en vast zat met tyraps.

Verder heb ik nog een x- aantal onderdelen klaarliggen dus heb ik voorlopig nog genoeg te doen.
Als iemand nog leuke input heeft voor aanpassingen aan de auto hoor ik het altijd graag, want ik ben eigenlijk pad net begonnen.

Ik hoop dat dit alles leuk is om te lezen en te zien voor anderen en dat niet alleen ik hier plezier van heb, de foto’s zal ik binnenkort posten zodat iedereen er een beetje een beeld bij krijgt.

Voor wie het leuk vind, ik heb nog een bestaand topic in de 5-serie e39 waarin het proces van me vorige auto staat.

Prettig kennis te maken en fijne avond iedereen!
Thijsvdvorst

Re: Thijs zijn e46 (320d uit 2003).

Berichtdoor Thijsvdvorst » 13 jan 2019, 21:19

Toen ik begon met de auto zag deze er zo uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De achterbumper had een goede tik gehad en was daardoor gescheurd en zat vast met tyraps.

Afbeelding

Hierdoor besloot ik meteen voor een leukere te gaan kijken en vond een m-tech II achterbumper die ik momenteel aan het voorbereiden ben om daarna te spuiten.

Afbeelding

Verder heb ik de achterste schokdempers al vervangen met een AP verlagingsset.

Afbeelding

Verder heb ik ook de zijknipperlichten en de gewone knipperlichten vervangen.

Afbeelding

Ook heb ik het stuur opnieuw bekleed.

Afbeelding

Afbeelding

Voor nu zijn dit even de concrete veranderingen en dingen waarmee ik nog bezig ben, binnenkort hoop ik eindelijk de voorkant ook te verlagen doormiddel van de AP verlagingsset en dan meteen mijn veerpootbrug te monteren. Ook wil ik binnenkort de bumper in kleur spuiten en in de blanke lak zetten. Dus hopelijk heb ik binnenkort nog meer te posten.
Thijsvdvorst

Re: Thijs zijn e46 (320d uit 2003).

Berichtdoor Thijsvdvorst » 20 jan 2019, 21:14

Dit weekend heb ik jammer genoeg minder gedaan dan ik eigenlijk wou doen.
Wel heb ik voor het eerst gewerkt met plastidip, donderdag kreeg ik een ingeving om mijn motorafdekplaat een mooi uiterlijk te geven. Na wat onderzoek bleven er twee opties over, namelijk het spuiten of plastidippen van de delen. Dus vrijdag mooi twee busjes met plastidip geregeld en wat stappen uitgezet,

Dit is hoe het er uit zag voor ik begon.

Afbeelding

Na het ontvetten van de platen en het verwijderen van het logo. De eerste laag aangebracht, het dekte meteen mooi en vloeide goed in de beschadigingen die in de kappen zaten.
Afbeelding

Na 5 lagen stond de voorste kap er mooi in.

Afbeelding

Hierna heb ik de andere plaat ook ingespoten met de plastidip.

Afbeelding

Na nog 4 lagen en een tijd drogen zag de kap er goed uit.

Afbeelding

Na het monteren en vergelijken met de eerste foto was het al snel duidelijk... ik moet een nieuw logo.

Afbeelding
Thijsvdvorst

Keer terug naar BMW 3 Serie (E46) Showroom