Aanpak schades rondom
Geplaatst: 18 sep 2018, 13:23
Allen
Ik ben sinds vorige week de trotse eigenaar van een E39 touring 530D met een handbak. Rijdt als een droom. Foto's volgen.
Echter optisch wat puntjes: rondom zitten roestplekjes en schade op plaatwerk. Slecht bijgetipt. M-bumper aan de onderkant beschadigd. Dorpels/sideskirts roest. krassen en deukje op 2 spatborden. Onderkant van een deur roest op de hoek. Achterklep (ruitframe) echt goed verroest. BMW onwaardig eigenlijk
Ik zie dat bij partijen als VOSparts dat ze replica plaatdelen verkopen voor 50-130 euro die dan door hen gespoten worden in de juiste kleur a 125. Behalve voor portier en het achterklep frame zou dat dan zo 1200 euro aan onderdelen zijn. Die dan nog gemonteerd moeten worden. Achterklep frame is ook voor 100 euro aan te komen trouwens. Deur is wel provisorisch op te lossen, zit aan de binnenkant- gevouwen randje.
De opties
A. De hele boel laten doen door een schadebedrijf (ik durf er eigenlijk niet eens naar toe met de auto vanwege leeftijd en hoeveelheid schadet(je)s
B. Onderdelen bij elkaar zoeken en laten monteren door m'n BMW specialist (als ie daar tijd voor heeft)
C. zelf met handige zwager aan het werk een zaterdag of twee en plaatwerk vervangen
D. ....
Wie heeft er wel eens op die manier ervaring mee en wat is wijsheid? Ben benieuwd alvast bedankt voor het meedenken.
Ik ben sinds vorige week de trotse eigenaar van een E39 touring 530D met een handbak. Rijdt als een droom. Foto's volgen.
Echter optisch wat puntjes: rondom zitten roestplekjes en schade op plaatwerk. Slecht bijgetipt. M-bumper aan de onderkant beschadigd. Dorpels/sideskirts roest. krassen en deukje op 2 spatborden. Onderkant van een deur roest op de hoek. Achterklep (ruitframe) echt goed verroest. BMW onwaardig eigenlijk
Ik zie dat bij partijen als VOSparts dat ze replica plaatdelen verkopen voor 50-130 euro die dan door hen gespoten worden in de juiste kleur a 125. Behalve voor portier en het achterklep frame zou dat dan zo 1200 euro aan onderdelen zijn. Die dan nog gemonteerd moeten worden. Achterklep frame is ook voor 100 euro aan te komen trouwens. Deur is wel provisorisch op te lossen, zit aan de binnenkant- gevouwen randje.
De opties
A. De hele boel laten doen door een schadebedrijf (ik durf er eigenlijk niet eens naar toe met de auto vanwege leeftijd en hoeveelheid schadet(je)s
B. Onderdelen bij elkaar zoeken en laten monteren door m'n BMW specialist (als ie daar tijd voor heeft)
C. zelf met handige zwager aan het werk een zaterdag of twee en plaatwerk vervangen
D. ....
Wie heeft er wel eens op die manier ervaring mee en wat is wijsheid? Ben benieuwd alvast bedankt voor het meedenken.