Verscheidene storingen - bandenspaning + DSC
Geplaatst: 17 jul 2018, 10:34
Hallo allemaal,
Ik heb een e90 330i (2005) die de laatste tijd veel storingsmeldingen aangaf. Zo had ik vaak 'indicatie bandenspanning storing' en daarmee gepaard ging dan ook het verlies van DSC en het niet meer functioneren van de cruisecontrol alsook de richtingaanwijzer die niet meer zelf stopt na het draaien van het stuur.
Soms was het ineens weer weg, maar als ik dan een scherpe bocht nam kwam het vaak ineens weer terug. Het kwam steeds vaker voor dus gisteren naar een autobedrijf in de buurt gegaan en die hebben geconstateerd dat het waarschijnlijk in de unit zit waar de stuurhoeksensor in zit. Achter het stuur zit blijkbaar een unit waar onder andere deze sensor zit en waar veel dingen bij elkaar komen die te maken hebben met de computer en de elektronische systemen. Als ze dat vervangen is het 90% zeker dat het is opgelost. Maar 100% zeker weet hij het dus ook niet. Hij had ook gebeld met de dealer en die steunen deze diagnose na het doorgeven van de storingscodes.
Reparatiekosten zouden dan € 650,00 euro zijn (is een duur onderdeel zegt hij) en dan nog € 140 voor het opnieuw inleren van de software van de computer. Dat laatste moet bij de BMW dealer zegt ie.
Dus € 800,00 lichter als ik hiermee doorga en dan nog niet eens zeker dat het is opgelost.
Kan het nog wat anders zijn? Of zijn er goedkopere dingen die ik kan proberen? Iemand die hier meer verstand van heeft? Helaas weet ik niet precies na te vertellen wat er dus volgens het bedrijf precies vervangen moet worden, maar het stuur zou er af moeten en daar achter zou dan een unit o.i.d zitten waar onder andere de stuurhoeksensor in zit. Dat was al € 450,00 excl btw zegt hij. Iemand die weet waar ik het over heb?
Ik heb een e90 330i (2005) die de laatste tijd veel storingsmeldingen aangaf. Zo had ik vaak 'indicatie bandenspanning storing' en daarmee gepaard ging dan ook het verlies van DSC en het niet meer functioneren van de cruisecontrol alsook de richtingaanwijzer die niet meer zelf stopt na het draaien van het stuur.
Soms was het ineens weer weg, maar als ik dan een scherpe bocht nam kwam het vaak ineens weer terug. Het kwam steeds vaker voor dus gisteren naar een autobedrijf in de buurt gegaan en die hebben geconstateerd dat het waarschijnlijk in de unit zit waar de stuurhoeksensor in zit. Achter het stuur zit blijkbaar een unit waar onder andere deze sensor zit en waar veel dingen bij elkaar komen die te maken hebben met de computer en de elektronische systemen. Als ze dat vervangen is het 90% zeker dat het is opgelost. Maar 100% zeker weet hij het dus ook niet. Hij had ook gebeld met de dealer en die steunen deze diagnose na het doorgeven van de storingscodes.
Reparatiekosten zouden dan € 650,00 euro zijn (is een duur onderdeel zegt hij) en dan nog € 140 voor het opnieuw inleren van de software van de computer. Dat laatste moet bij de BMW dealer zegt ie.
Dus € 800,00 lichter als ik hiermee doorga en dan nog niet eens zeker dat het is opgelost.
Kan het nog wat anders zijn? Of zijn er goedkopere dingen die ik kan proberen? Iemand die hier meer verstand van heeft? Helaas weet ik niet precies na te vertellen wat er dus volgens het bedrijf precies vervangen moet worden, maar het stuur zou er af moeten en daar achter zou dan een unit o.i.d zitten waar onder andere de stuurhoeksensor in zit. Dat was al € 450,00 excl btw zegt hij. Iemand die weet waar ik het over heb?