Motoroliedruk stationair

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie

Motoroliedruk stationair

Berichtdoor AceKing » 14 jun 2018, 19:02

Beste allemaal,

Ik heb een BMW gekocht, 1-serie uit 2010 met 100.000 op de klok. De auto geeft geregeld aan dat er iets mis is met de motoroliedruk (rode lampje gaat branden).

History:
- auto gekocht; op 1e dag na 75km ging het lampje al branden, auto trilt ook enorm (stationair) en motorengine lampje ging ook branden (geel)
- ter reparatie aangebonden, garage heeft vervangen:
4 Bobine vervangen
Voorste lambda sensor
Achterste lambda sensor
Gasklephuis schoongemaakt en geprogrammeerd

- 2 dagen later is de storing toch teruggekomen
Bij BMW dealer aangeboden, zij konden de storing niet terugvinden bij het uitlezen alsof de storing niet bestond, zagen wel een storing op brandstofpomp, een injector die zwak aan het worden was en Nox sensor in uitlaat. Dit hebben zij vervangen. (dus niet naar de oliedruk storing gekeken...waarvan ik zelfs foto's heb overlegd dat het uiteraard wel waar was wat ik constateerde)
- Uiteraard is de storing weer teruggekomen, maar weet niemand hier raad mee.

Storing treed alleen op wanneer:
- na 30km of meer (motor/olie warm is?)
- wanneer je na deze afstand voor een stolicht staat te wachten (stationair) of gaat inparkeren/heel rustig in een woonwijk aan het rijden bent en bijna stilstaat
- is nog nooit voorgekomen bij een snelheid hoger dan 20 km/h

Iemand toch tips?
AceKing

Re: Motoroliedruk stationair

Berichtdoor montana81 » 14 jun 2018, 20:22

Ketting geleiders van distributie zijn defect en liggen onderin het carter. Carter laten demonteren en distributie laten controleren.
montana81

Re: Motoroliedruk stationair

Berichtdoor AceKing » 15 jun 2018, 07:39

Dankjewel! Dat heb ik vaker vernomen...de autodealer zou er een nieuwe ketting en spanner op gezet hebben (voordat de storing er al was...). De vraag is dan of hij dit goed heeft gedaan/carter heeft leeggemaakt?
AceKing

Keer terug naar BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek