Bamiee is back met een hele dikke Cosmos zwarte 540i sedan!!

Show je BMW E39. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.

Re: Bamiee is back met een hele dikke Cosmos zwarte 540i sed

Berichtdoor FaTaLiTy » 24 jul 2018, 08:07

Sterkte ermee!

Zo leer je je wagen tenminste wel (nog harder) waarderen als je eenmaal weer mag rijden ;)
FaTaLiTy

Berichtdoor bamiee » 27 jul 2018, 02:46

Bedankt voor jullie toffe berichten :duimen:

Ik gun dit niemand, daarom wil ik wel duidelijk maken, al lijkt het zo rustig op de weg altijd blijven opletten want in een scherpe bocht op de snelweg kan het ineens totaal veranderen kneem voort wel wat gas terug bij een bocht en zeker met 50 ton alsk weer terug op de vrachtwagen zit :duim: ;)

Update!

T gaat hier echt de goede kant , afgelopen maandag wask met me zoontje aant stoeien wel rustig aan natuurlijk haha tot die maf me plotseling begon te kietelen onder me voeten :emo: T kietelde enorm heb ik altijd slecht tegen gekunt haha :rolf: , na in de deuk te hebben gelegen was ik natuurlijk een beetje in shock want een week daarvoor voelde ik nog amper wat bij de doktor, ben dus wat gaan pikken in me benen met een pen en schok me echt de pleuris, begon nog net niet te janken van blijschap dat ik het super goed voelde! :o :gekdoen:

De dokter gaf al aan dat dit wss werdt veroorzaakt doordat ik zo lang in het gips heb gezeten en dat t mijn benen zich aanpaste aan de situatie. Heeft die toch gelijk gehad denk ik :amen:

Ben hier echt zo gigantisch blij mee was toch wel ff bang dat dit nooit meer zou terug komen al heb ik aventoe zo'n grote bek maar in zo'n situatie was mijn mond en hart in eens heel klein :ja: , t gaat nog steeds niet zoals het hoort maar kan al wel korte stukjes weer zelfstandig lopen, en samen met de fam de hond uitlaten heerlijk eindelijk van die stomme bank af, heel de dag stil zitten is echt t vreselijkste wat je kan overkomen naast tandpijn natuurlijk dat overtreft hahaha :emo: , en natuurlijk kon ik het ook niet laten om ff iets aan de 5 te doen was echt heerlijk om weer dat geratel te horen van mijn hazet dop sleutel en de bijhorende doos met doppen naast me te hebben liggen, in plaats van een afstandbediening zappen tot je een ons weegt met al die reclame zooi van tegenwoordig haha, in een eigenwijze bui, en in die bui zit ik eigelijk altijd :whistle: heb ik dus alle 4 de style 32's eraf gedraait en 4 splinter nieuwe Bridgestone Potenza's laten lepelen die ik eigelijk altijd laat lepelen onder me wagen's top banden daarna heb ik zelf weer gemonteerd, zodat ik straks met dat wisselende weer in het najaar hier kan wisselen tussen deze set en de super nette opgeknapte rc090 breedset die klaar ligt in de loods, en met smart staan te wachten om lekker te glimmen onder de dikke 540i :W Nog eff geduld en ik ben hopelijk weer helemaal de oude :gekdoen: :duimen:

Ik geloof er zeer zeker in dat als je positief blijf altijd alles goed komt no matter what.

Fijne dag allen, en de groeten van die maffe brabantse bmw liefhebber natuurlijk :driving: :zwaai:
E36 323i Coupé 1997 - sold
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
Volvo V70 classic 2.3 t5 :: Sold
E39 540iA Sedan 1996 - Nieuwe daily!!
> Liefhebber voor t leven!
bamiee

Berichtdoor FaTaLiTy » 27 jul 2018, 09:12

Mooi dat het de goede kant op gaat met je ;)
FaTaLiTy

Berichtdoor jwbakkenes » 29 jul 2018, 23:03

Snel weer de ouwe worden, goed dat het zo is afgelopen met het ongeluk. Had serieus een stuk beroerder kunnen zijn met je.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem

Mijn showroom
jwbakkenes

Berichtdoor bamiee » 31 jul 2018, 01:24

jwbakkenes schreef:Snel weer de ouwe worden, goed dat het zo is afgelopen met het ongeluk. Had serieus een stuk beroerder kunnen zijn met je.

Dat komt wel goed :duimen:

Had zeker anders kunnen aflopen, gelukkig dat het zo gegaan is toch wel mijn nachtmerrie om in een rolstoel te belanden al kun je daar zeker ook wel oud mee worden natuurlijk.

Update,

Het lopen gaat nog steeds een beetje moeizaam maar stukje bij stukje gaat t wel vooruit, heb eindelijk wel groen licht gekregen om weer te mogen rijden al doe ik dat nog niet dagelijks na een uurtje rijden voelt t alsof ik aan een stuk door ben gereden naar spanje :emo:

Toch heb ik het niet kunnen laten om me neus ff op de parking bij de wekelijkse burgerking meet hier in de omgeving te laten zien, jeugd maatje van me tegengekomen uit mijn geboorte stad arnhem, die toch maar eindelijk eens zijn rijbewijs heeft gehaald na zoveel jaar haha :gek:

Jammer genoeg rijd ie natuurlijk geen bmw maar en frans coupé geval, maarja who care's als hij er zelf maar blij mee is maakt dat niks uit toch :duimen: Al heeft ie gelukkig zijn ogen al wel gericht op een e46 Coupé met een dikke 6 cilinder als opvolger wanneer ie wat rij ervaring heeft, van mijn 540i genoot ie zeker toen ik hem er een proef rondtje mee liet rijden, zo erg zelf's dat ie er van bang van werdt toen ie em een kickdown gaf en t vermogen los voelde komen wat natuurlijk meer dan t dubbele is als die 406 Coupé die hij zelf rijd, en dat pinneke van de toerenteller tegen het pinnetje zag komen bij de 7k in combi met het gescheeuw uit de uitlaat :gekdoen: :rolf:

Toch blijf ik zelf erg nieuwsgierig, wat zou ie nou leveren op papier? Mijn gevoel en overtuiging zegt zeker dat ie over de 300 pk levert, deze wagen is echt stukken sneller en dan bedoel ik ook echt sirieus sneller, een andere stock e39 540i met een automaat die ik ook bekeken heb voor ik deze tegenkwam, hield t geweld op bij 6,5k en schakelde ie over naar de volgende versnelling, deze vliegt tegen de 7k aan en gaat dan nog vrolijk door alsof t niks is.. :devil:

Toch paar fototjes gemaakt met een oude aardappel (s4 dingen :'( ) op een locatie die natuurlijk veel te donker is in de avond uren, maarja ach t gaat om het idee toch haha 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kweet t het zilvere geval is niet bmw gerelateerd maarja hij is er trot's op dusja posten die hap haha :duimen:

Nog wat info na heel lang denken heb ik toch besloten om em meer hobby matig te gaan rijden hoe moeilijk ik deze beslissing ook vindt er komt dus weer een bmw bij voor het dagelijkse leven, omdat ik zeker wil zijn van de staat van de 540 en em natuurlijk klaar wil hebben voor de meetings heb ik hem zakelijk opgenomen in mijn bedrijf die ik naast mijn truckers leven run wat natuurlijk ook heel voordelig rijden is met een youngtimer.. De auto heeft hard zijn onderhoud nodig die al geplant stondt, ook wil ik alles toch eens goed van dichtbij bekijken en bijwerken repareren waar nodig denk dus maar dat ik in de komende tijd elk boutje en moertje aangeraakt heb, van drempels houd ie jammer niet al lijkt hij niet eens heel laag op de foto's maar toch gaat dat dus meestal gepaard met een hoop geschaaf en herrie bij een hoge drempel zal me niks verbazen dat de dorpels en het carterpan daar natuurlijk goed onder lijden en dat vindt ik zonde tis niet de bedoeling dat hij onder me kont vandaan roest en wil dat dus voorkomen en natuurlijk omdat ze schaar's worden en gigantisch in waarde aan het stijgen zijn gun het em simpel weg niet om om de sloop te belanden zoals de meeste al geindigd zijn uit 96, tis gewoon een heerlijke en prachtige nette auto die t verdiend om vertroeteld te worden en bewaard te worden in de staat waar hij nu in verkeerd al heeft ie al meer als 380k op de klok staan wat ik ook echt super gaaf vindt ben zelf wel fan van hoge km standen, bmw's kunnen dat tenslotte makkelijk aan met goed onderhoud en goede originele castrol olie en een baasje die weet hoe ie een bmw uit die tijd moet behandelen ,op naar de half miljoen op de teller denk ik dan zo dat moet lukken! we gaan lekker door met knutselen, met natuurlijk oem part's en de looks waar we naartoe gaan werken, geniet er al van om er naar te kijken en te luisteren naar die lekkere roffelende 8 cilinder en zo nu en dan eens een rondtje mee te rijden en de meetings af te gaan dat is wat zo'n prachtige wagen verdient,Tis niet te doen om er je passie en onderhoud in te stoppen als je em dagelijks rijd en al helemaal niet met die fijne jaloerse deurgooiende mensen die tegenwoordig totaal geen respect meer hebben voor andermans spullen, voor mij is het gewoon een issue omdat ik er enig sinds afhankelijk van bent dus kan em simpelweg niet helemaal uit elkaar kan draaien, na lang twijfelen tussen een e39 530i touring en een e36 touring heb ik toch een strakke avus blauwe e36 328i touring uit 1997 met een handbak! Gekocht in duitsland ik weet het alweer een e36, ik weet niet wat het is ik heb gewoon iets raars met de e36, dit type was tenslotte ook mijn eerste bmw die ik kocht, waar ik ook de techniek heb leren kennen en ervaren heb uit die tijd draai ze bekant met me ogen dicht uit elkaar en weer in elkaar zonder moeite, toch best bijzonder hoe gehecht je kan raken aan een bepaald model/type, maarja we gaan beetje off topic heb deze harde roest vrije touring voor een kei nette prijs van eerste eigenaar kunnen overnemen met ook een leuke hoge km stand van 340k op de, de m52b28 loopt nog steeds fluister stil als een naaimachine zonder rare bij geluiden of een schuddend blok onder de kap, goed bijhouden is de clue bij alle bmw motoren! zo heeft ie ook alle denkbare opties die mogelijk waren onder andere een compleet m pakket en natuurlijk een schuif kantel dak, deze ga ik dus rijden als ie zijn platen en apk heeft gekregen natuurlijk, een plus is gewoon dat deze een standaard verlaging heeft en wel alle hoge drempels accepteerd hier in de buurt, foto's hiervan volgen natuurlijk in een ander topic die ik ga aanmaken as donderdag gaan we em halen met de auto transport trailer..

Wees niet bang dit project gaat zeker niet stil vallen, de situatie veranderd alleen van daily naar een hobby wagen die meer vertroeteld gaat worden en lekker droog kan staan en zo nu en dan mij en de andere youngtimer liefhebbers een glimlach op t gezicht geeft, als hij lekker staat te glimmen op een meeting of gespot wordt met een mooi cruise ritje waar zo'n 8 cilinder 5er absoluut zelf ook van geniet om die liters 98 weg te slurpen zoals mijn kids ranja weg zuipen, dat is wat ie gewoon verdient naar mijn mening zeker na zoveel ervaring op de weg gelukkig heeft ie weer een goed baasje gevonden na zijn vorige baasjes die em ook goed verzorgt hebben, driving one of the best timeless looking 5er bmw is just an passion, i just love it :gekdoen: :duimen:

Fijne dag allen, Mijn ritme is helaas nog steeds ingesteld op t vrachtwagen leven dus uitslapen zit er voor mij niet in haha :emo:

Greet's Bamiee :driving: :popcorn:
E36 323i Coupé 1997 - sold
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
Volvo V70 classic 2.3 t5 :: Sold
E39 540iA Sedan 1996 - Nieuwe daily!!
> Liefhebber voor t leven!
bamiee

Vorige

Keer terug naar BMW 5 Serie (E39) Showroom