Mark - E60 is een E39 geworden
Geplaatst: 16 jan 2018, 23:21
Hallo Allen
Inmiddels een E39 530D uit 2002 touring. Handbak. Special edition. Schiefergrün matallic en Steingrün leer. DSP en automatische achterklep (in 2002!). Foto's volgen. uitdagingen: roest en schades, interieur trim hout vervangen door zwart of metallic, airco aan de gang krijgen, hydraulische olie kofferbak bijvullen, leer schoonmaken en scheurtje repareren.
ik kijk al een tijdje mee maar het is tijd om me voor te stellen. Sinds eind 2017 ben ik bezitter van een E60, 530D uit 8/2003. Pre LCI maar met xenon, electrisch stuur en warme billen. En vooral een kleur waar ik direct door verkocht was: Olivin metallic. Liefde op het eerste gezicht. 300k maar dealeronderhouden en motorrevisie bij 248k dus denk dat ie wel tot de 500k doorkan :-) knock on wood
Hiervoor een e46 touring 320D. Ook prima maar anders.
Inmiddels gedaan: nieuwe achterlichten (hella smoked), HID lampen en 6000k grootlicht en mistlampen, van 16 naar 17 inch m velgen (spinneweb, 127 volgens mij) en deetje duf maar echt een vooruitgang: Bosch aeroblade ruitewissers. Damn 300% beter (geluid, zicht en interval werking)
Uitdagingen en <> oplossingen
- spotify en gesprekken galaxy s7 over de boxen krijgen. Nu nog via een FM transmitter werkt eigenlijk prima <zo gelaten>
- haperende afstandbediening (Openen werkte eerst wel en nu nog zelden) sluiten geen punt, kofferbak ook niet <niet te voorspellen en niet op te lossen>
- kofferbak die te hard openschiet <> aan gewend graakt
- Licht linksvoor (nieuwe ballast bestelt) <zelf gerepareerd dus>
- Binnen 5 minuten in contactstand: accuwaarschuwingen: ga een beter accu bestellen GSGold bij de accu unie lijkt een mooie deal. <> Zwaardere accu van 110AH en via Carly for BMW geprogrammeeerd. Zelf
ee\
Vragen
- waarom trekt die automaat zo enorm door naar de 4500 toeren bij kickdown, terwijl de actie voor mn gevoel tussen de 2000 en 3000 toeren ligt. Is dat bij te stellen? <. Dit opgelost met een Pedal Box, agressievrer gas respons maakt het eerste stukje naar de Turbo merkbaar korter. Als je wilt. Anders zet je m uit.
- Wat te doen met die hoofdsteun: ik krijg de stoel niet zo dat ik achterover kan leunen, is er een truc? Geen comfort of sportstoelen, wel met twee memorystanden. <> Heb ik ergonomische opzetstukken voorgehangen.
So far so good
Mooie auto, mooie techniek, rijdt als een droom. Elke keer als ik erin stap ben ik blij. En als ik de power kan aanspreken na 20 minuten warmdraaien superblij. Op naar de M5 dus
Mark
Inmiddels een E39 530D uit 2002 touring. Handbak. Special edition. Schiefergrün matallic en Steingrün leer. DSP en automatische achterklep (in 2002!). Foto's volgen. uitdagingen: roest en schades, interieur trim hout vervangen door zwart of metallic, airco aan de gang krijgen, hydraulische olie kofferbak bijvullen, leer schoonmaken en scheurtje repareren.
ik kijk al een tijdje mee maar het is tijd om me voor te stellen. Sinds eind 2017 ben ik bezitter van een E60, 530D uit 8/2003. Pre LCI maar met xenon, electrisch stuur en warme billen. En vooral een kleur waar ik direct door verkocht was: Olivin metallic. Liefde op het eerste gezicht. 300k maar dealeronderhouden en motorrevisie bij 248k dus denk dat ie wel tot de 500k doorkan :-) knock on wood
Hiervoor een e46 touring 320D. Ook prima maar anders.
Inmiddels gedaan: nieuwe achterlichten (hella smoked), HID lampen en 6000k grootlicht en mistlampen, van 16 naar 17 inch m velgen (spinneweb, 127 volgens mij) en deetje duf maar echt een vooruitgang: Bosch aeroblade ruitewissers. Damn 300% beter (geluid, zicht en interval werking)
Uitdagingen en <> oplossingen
- spotify en gesprekken galaxy s7 over de boxen krijgen. Nu nog via een FM transmitter werkt eigenlijk prima <zo gelaten>
- haperende afstandbediening (Openen werkte eerst wel en nu nog zelden) sluiten geen punt, kofferbak ook niet <niet te voorspellen en niet op te lossen>
- kofferbak die te hard openschiet <> aan gewend graakt
- Licht linksvoor (nieuwe ballast bestelt) <zelf gerepareerd dus>
- Binnen 5 minuten in contactstand: accuwaarschuwingen: ga een beter accu bestellen GSGold bij de accu unie lijkt een mooie deal. <> Zwaardere accu van 110AH en via Carly for BMW geprogrammeeerd. Zelf
ee\
Vragen
- waarom trekt die automaat zo enorm door naar de 4500 toeren bij kickdown, terwijl de actie voor mn gevoel tussen de 2000 en 3000 toeren ligt. Is dat bij te stellen? <. Dit opgelost met een Pedal Box, agressievrer gas respons maakt het eerste stukje naar de Turbo merkbaar korter. Als je wilt. Anders zet je m uit.
- Wat te doen met die hoofdsteun: ik krijg de stoel niet zo dat ik achterover kan leunen, is er een truc? Geen comfort of sportstoelen, wel met twee memorystanden. <> Heb ik ergonomische opzetstukken voorgehangen.
So far so good
Mooie auto, mooie techniek, rijdt als een droom. Elke keer als ik erin stap ben ik blij. En als ik de power kan aanspreken na 20 minuten warmdraaien superblij. Op naar de M5 dus
Mark