Pagina 1 van 1
520D 2008 163pk
Geplaatst: 25 sep 2017, 09:59
door Black_Beamer
Na een jaartje Audi gereden te hebben kriebelt het weer om weer terug te gaan naar BMW...en weer de e60 ja... maar dan wel LCI deze keer.
Omdat ik op zoek ben naar een LCI 520D vroeg ik mij nu af;
- De 2007 en 2008 model van de LCI 520D hebben toch een N47 blok ? Is dit de blok (163pk) met de kettingproblemen of is dit alleen van toepassing op de 177pk blok ?
Re: 520D 2008 163pk
Geplaatst: 25 sep 2017, 18:15
door tom_il
De N47 is diegene met het kettingprobleem. Pk's maken niet uit.
De eerste lci zijn nog gemaakt met de M47 tot +/- september 2007. Te herkennen aan de oude pook bij de automaat.
Re: 520D 2008 163pk
Geplaatst: 26 sep 2017, 07:59
door Black_Beamer
Nou dat is precies het antwoord wat ik zocht... ben weer blij om bij dit forum ook terug te zijn

veel duidelijker en concreter dan de audiforums haha
Dan om het af te maken; De 163pk versie is meen ik geknepen voor de Nederlandse bijtelling, maar origineel zou deze 177pk moeten zijn... is dit iets wat makkelijk te (laten) doen is ? Dus (terug)zetten naar de originele 177pk? Of is chippen de enige optie hiervoor (wat niet mijn voorkeur is).
Re: 520D 2008 163pk
Geplaatst: 26 sep 2017, 11:10
door tom_il
Mijne is ook toegekregen. Of je dat verschil gaat merken is nog maar de vraag. Koppel is namelijk hetzelfde.
Word nauwelijks gedaan. Men gaat dan ineens over op chippen.
Maar of je dat wil doen gezien het mogelijk ketting probleem moet je zelf weten.
Re: 520D 2008 163pk
Geplaatst: 27 sep 2017, 16:22
door Black_Beamer
Dank voor de reacties maar ik ben uiteindelijk voor de 525D gegaan (LCI Touring).
Omdat ik in de pre-lci goeie ervaring met deze blok had (op de swirls en poelie issues na) vond ik de 520d beetje toch net niet allemaal....
Uiteindelijk een geworden met zo goed als alle opties behalve open dak, wel met M pakket, onderstel etc.
FF grote beurt inplannen en hopelijk veel rijplezier...