Problemen na diesel tanken in duitsland?
Geplaatst: 15 mei 2017, 12:21
Hallo mede bimmers, ik heb een vraag over problemen met de motor na het tanken van diesel.
Ik heb nu een paar keer meegemaakt dat ik problemen krijg met de motor na het tanken van (gewone) diesel in duitsland. Ik verlies dam motorvermogen en de motor doet het alleen goed in de lage toeren, net alsof de turbo even word uitgeschakeld.
Als ik daarna een parkeerplak opzoek , de motor uit en weer aanzet is het probleem voorbij.
Totdat ik weer in een ander land tank. Thuis heb ik dit nooit.
Ik rijd een bmw 530d E61 uit 2005 en tank dus geen V-power of andere "high grade" brandstoffen. Maar normale diesel. Meestal bij de Shell, soms bij een onbemande firezone in het dorp.
Ik krijg de problemen aan de duitse "snelwegpomp" (shell of Aral)
----------
Van het weekend bezoek gehad uit duitsland, hij rijd een 6 jaar oude mercedes 250 diesel. En hij had het omgekeerd, hij tankte in nederland aan de pomp en kreeg precies dezelfde problemen, geen vermogen boven een bepaald toerental en na uitzetten en weer aan was het probleem verholpen.
Wel nog even laten uitlezen en de storingscode was dat er een te hoog drukverschil was over het roetfilter.
Hij heeft dit probleem gehad na tanken bij de onbemande firezone in het dorp.
-----------
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Ik heb nu een paar keer meegemaakt dat ik problemen krijg met de motor na het tanken van (gewone) diesel in duitsland. Ik verlies dam motorvermogen en de motor doet het alleen goed in de lage toeren, net alsof de turbo even word uitgeschakeld.
Als ik daarna een parkeerplak opzoek , de motor uit en weer aanzet is het probleem voorbij.
Totdat ik weer in een ander land tank. Thuis heb ik dit nooit.
Ik rijd een bmw 530d E61 uit 2005 en tank dus geen V-power of andere "high grade" brandstoffen. Maar normale diesel. Meestal bij de Shell, soms bij een onbemande firezone in het dorp.
Ik krijg de problemen aan de duitse "snelwegpomp" (shell of Aral)
----------
Van het weekend bezoek gehad uit duitsland, hij rijd een 6 jaar oude mercedes 250 diesel. En hij had het omgekeerd, hij tankte in nederland aan de pomp en kreeg precies dezelfde problemen, geen vermogen boven een bepaald toerental en na uitzetten en weer aan was het probleem verholpen.
Wel nog even laten uitlezen en de storingscode was dat er een te hoog drukverschil was over het roetfilter.
Hij heeft dit probleem gehad na tanken bij de onbemande firezone in het dorp.
-----------
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?