E36 318
Geplaatst: 04 sep 2016, 10:19
Goedemorgen dames en heren,
Ik heb een (naar mijn mening) redelijk betrouwbare 318i (let op, geen is). En daar komt al meteen het probleem, deze auto heeft geen mankementen en kan nog een hele hoop km mee. De auto is totaal onaantrekkelijk voor de markt, kreeg hem niet verkocht ondanks een lage km stand en verder 0 opties. En omdat ik mezelf beschouw als een handige Harry (ik heet Tom), wil ik deze auto tot hobby-project uitroepen. (Ik heb helaas nog 2 hobby-projecten staan waar momenteel de halt aan is geroepen.)
Ik heb op marktplaats een mosselman spruitstuk voor een m40 blok weten uit te halen voor €57,- incl verzendkosten. Gisteren bij een sloop een turbo van een audi a4 diesel met T25 flens weten te bemachtigen (zonder speling en ja hoor, garrett) voor maar liefst 150. Dus de basis is aanwezig. Geen idee welk type garrett het is, dus ik heb nog wat meer info nodig over hoeveel oliedruk deze mag krijgen. (een m40 produceert in goede toestand 4 bar)
http://imgur.com/a/RGV7s
Ik ben me nog een beetje aan het oriënteren over welke injectors ik wil gaan plaatsen. Ik heb over enkele gevallen gelezen die audi AAN injectors hebben gebruikt, maar dit is mij persoonlijk wat aan de dure kant. Ik ben alles een beetje op een budget aan het doen. Vandaar dat ik deze setup op de standaard ingewanden van de m40 laat draaien.
Ik denk dat ik uiteindelijk op een setje van een T5 volvo uitkom (ervaringsdeskundigen aanwezig?)
Suggesties voor een goedkope wideband?
Ik ga de boost door de luchthoeveelheidsmeter laten lopen (en de veerkracht achter de klep aanpassen uiteraard). Dit, icm de grotere cc injectors zou me een rijk mengsel moeten opleveren over het gehele toerenbereik.
Ik ben nog aan het winkelen zo te zien, heb nog een BOV nodig, FPR, een paar metertjes, fittings en slangen, cone filter, intercooler, zelf een downpipe maken, en nog een paar dingen die ik ben aan het vergeten.
Hopelijk wordt dit nog interessant en kunnen we er allemaal wat van leren (dit is mijn enige intentie).
Ik heb een (naar mijn mening) redelijk betrouwbare 318i (let op, geen is). En daar komt al meteen het probleem, deze auto heeft geen mankementen en kan nog een hele hoop km mee. De auto is totaal onaantrekkelijk voor de markt, kreeg hem niet verkocht ondanks een lage km stand en verder 0 opties. En omdat ik mezelf beschouw als een handige Harry (ik heet Tom), wil ik deze auto tot hobby-project uitroepen. (Ik heb helaas nog 2 hobby-projecten staan waar momenteel de halt aan is geroepen.)
Ik heb op marktplaats een mosselman spruitstuk voor een m40 blok weten uit te halen voor €57,- incl verzendkosten. Gisteren bij een sloop een turbo van een audi a4 diesel met T25 flens weten te bemachtigen (zonder speling en ja hoor, garrett) voor maar liefst 150. Dus de basis is aanwezig. Geen idee welk type garrett het is, dus ik heb nog wat meer info nodig over hoeveel oliedruk deze mag krijgen. (een m40 produceert in goede toestand 4 bar)
http://imgur.com/a/RGV7s
Ik ben me nog een beetje aan het oriënteren over welke injectors ik wil gaan plaatsen. Ik heb over enkele gevallen gelezen die audi AAN injectors hebben gebruikt, maar dit is mij persoonlijk wat aan de dure kant. Ik ben alles een beetje op een budget aan het doen. Vandaar dat ik deze setup op de standaard ingewanden van de m40 laat draaien.
Ik denk dat ik uiteindelijk op een setje van een T5 volvo uitkom (ervaringsdeskundigen aanwezig?)
Suggesties voor een goedkope wideband?
Ik ga de boost door de luchthoeveelheidsmeter laten lopen (en de veerkracht achter de klep aanpassen uiteraard). Dit, icm de grotere cc injectors zou me een rijk mengsel moeten opleveren over het gehele toerenbereik.
Ik ben nog aan het winkelen zo te zien, heb nog een BOV nodig, FPR, een paar metertjes, fittings en slangen, cone filter, intercooler, zelf een downpipe maken, en nog een paar dingen die ik ben aan het vergeten.
Hopelijk wordt dit nog interessant en kunnen we er allemaal wat van leren (dit is mijn enige intentie).