ruitenwisserarm linksvoor
ruitenwisserarm linksvoor
Hallo, ik heb een vraagje over mijn linker ruitenwisserarm (dus de bestuurderskant). Als de ruitenwissers wissen dan slaat de ruitenwisser tegen de buitenkant van de autoruit tegen de rand met een bonk. Ik heb de arm er al afgehaald en geprobeerd deze iets te verplaatsen maar zonder resultaat. Gek genoeg had ik vroeger ook zoiets meegemaakt bij mijn 5.40 E34, toen moest er een nieuwe ruitenwissermotor in. Heeft of kent iemand dit probleem?
gr André
gr André
Re: ruitenwisserarm linksvoor
Zeker van dat hij niet te hoog staat in rusttoestand?
525d E61 2007 pre-LCI
Nee, hij staat zo laag mogelijk in de ruststand
En toevallig heb ik afgelopen weekend ook aan die arm liggen kloten vanwege de tik die bij elke wiswas hoort,eet zowat mijn stuur op!!
Onder de arm zit zo'n blokje die je maar op 1 manier kan monteren,dus stellen is idd niet mogelijk.
Ik heb wel het idee dat de wisser wat lager kan dus ben benieuwd,wissermotor zelf?
Vind het trouwens toch al een puntje dat je op een "klasseauto" van een 5-serie tegen je wissers aan kijkt -waardoor je de neus niet ziet- en vele auto's ze netjes onder de kap laten verdwijnen in ruststand,maar dat terzijde.
Onder de arm zit zo'n blokje die je maar op 1 manier kan monteren,dus stellen is idd niet mogelijk.
Ik heb wel het idee dat de wisser wat lager kan dus ben benieuwd,wissermotor zelf?
Vind het trouwens toch al een puntje dat je op een "klasseauto" van een 5-serie tegen je wissers aan kijkt -waardoor je de neus niet ziet- en vele auto's ze netjes onder de kap laten verdwijnen in ruststand,maar dat terzijde.
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Ja inderdaad bij de meeste auto's zie je de wissers inderdaad niet zitten. Ondertussen maar bij Dparts een complete ruitenwissermechanic + motor besteld voor 75 euro. Hopelijk is het hiermee opgelost.
De as waar de arm opzit heeft een vertanding en de arm ook. Je kan dus de wisserarm demonteren en iets lager monteren. Maar als hij al beneden zit dan ben je uitgewerkt want dan kan hij beneden raken.
De motor heeft niets te maken met hoever de arm beweegt. Motor draai rond en de wisbeweging komt uit de mechaniek. Hoe het mogelijk is dat hij verder beweegt is een compleet raadsel voor mij, behalve dat de lagers uitgesleten geraken of mechaniek die vervormd is kan de beweging niet wijzigen deze is mechanisch vast. Zeker van dat bv de arm geen knik vertoond of wisblad niet vervormd is zodat het boven raakt ?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=61_1672
De motor heeft niets te maken met hoever de arm beweegt. Motor draai rond en de wisbeweging komt uit de mechaniek. Hoe het mogelijk is dat hij verder beweegt is een compleet raadsel voor mij, behalve dat de lagers uitgesleten geraken of mechaniek die vervormd is kan de beweging niet wijzigen deze is mechanisch vast. Zeker van dat bv de arm geen knik vertoond of wisblad niet vervormd is zodat het boven raakt ?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=61_1672
525d E61 2007 pre-LCI
Aan de arm is niets te zien en het wisserblad heb ik pas ook nog vernieuwd. Als ik de arm beetpak voel ik wel speling zowel de linker als rechterarm dus misschien dat dit de grote slag veroorzaakt. Daarom heb ik eerst maar een complete 2e hands mechanic besteld om te kijken of dit het probleem is.
Zekere speling ga je altijd hebben. Best vergelijken met een andere E60/61.
De slag op een nattere gladde ruit is altijd wat groter omdat arm wat verder beweegt wegens speling op het mechanisme en lagere wrijving dan op een droge ruit waar door de hogere wrijving met de ruit de arm vlugger stopt.
De slag op een nattere gladde ruit is altijd wat groter omdat arm wat verder beweegt wegens speling op het mechanisme en lagere wrijving dan op een droge ruit waar door de hogere wrijving met de ruit de arm vlugger stopt.
525d E61 2007 pre-LCI