Aankoop advies en ervaring importeren BMW E39 520D
Geplaatst: 15 feb 2016, 17:53
Weken speur ik Duitse en Belgische autosites af, op zoek naar de ideale Youngtimer. Natuurlijk komt de BMW dan keihard om de hoek als favoriet.
Aangezien ik geen racemonster ben met een hele brave rijstijl... ben ik op zoek naar een BMW 520 diesel. Niet in de laatste plaats omdat deze een stuk MRB- en brandstofvriendelijker is dan de andere BIMmer-broeders.
Het liefste wil ik een Touring maar die weegt gelijk ruim 100kg zwaarder dan de sedanversie. Die extra MRB van €12 pm neem ik wel op de koop toe!
Op zoek dus naar een E39 520d, liefst 200k-250k op de teller, en 1e eigenaar.
Maar die zijn zeldzaam want niet zo populair, zo is de 525D is veel meer verkocht en meer aanbod te vinden.
Mijn belangrijkste vragen
* Wie heeft ervaring met een 520D en vooral ook het verbruik? En is chiptuning het overwegen waard, want dan wordt ie nog eens 6% zuiniger heb ik begrepen?
* Andere tips om een betrouwbare uitvoering te vinden? Eerste eigenaar en onderhoudshistorie bij een dealer spreken voor zich... of kan ik toch het risico nemen en....
* Prijzen zijn in Duitsland tussen de €2.500 en €5.000, daar komt nog iets van €250 importkosten bij en de BPM dik schat op €400. Het is dat er in Nederland voornamelijk 350k auto's te koop staan en er weinig keus is. Als er dan iets voorbij komt is de prijs er dan ook naar. Of zoek ik niet goed?
* Wie heeft ervaring met importeren en laten keuren door bijv Dekra? is dit aan te raden? Hoe regel je zo iets en kan dat ook bij particuliere aanbieders?
Sowieso zijn alle tips en adviezen welkom! Zo twijfel ik nog of de kosten van een importservice de moeite waard is voor een auto in deze prijsklasse.
Aangezien ik geen racemonster ben met een hele brave rijstijl... ben ik op zoek naar een BMW 520 diesel. Niet in de laatste plaats omdat deze een stuk MRB- en brandstofvriendelijker is dan de andere BIMmer-broeders.
Het liefste wil ik een Touring maar die weegt gelijk ruim 100kg zwaarder dan de sedanversie. Die extra MRB van €12 pm neem ik wel op de koop toe!
Op zoek dus naar een E39 520d, liefst 200k-250k op de teller, en 1e eigenaar.
Maar die zijn zeldzaam want niet zo populair, zo is de 525D is veel meer verkocht en meer aanbod te vinden.
Mijn belangrijkste vragen
* Wie heeft ervaring met een 520D en vooral ook het verbruik? En is chiptuning het overwegen waard, want dan wordt ie nog eens 6% zuiniger heb ik begrepen?
* Andere tips om een betrouwbare uitvoering te vinden? Eerste eigenaar en onderhoudshistorie bij een dealer spreken voor zich... of kan ik toch het risico nemen en....
* Prijzen zijn in Duitsland tussen de €2.500 en €5.000, daar komt nog iets van €250 importkosten bij en de BPM dik schat op €400. Het is dat er in Nederland voornamelijk 350k auto's te koop staan en er weinig keus is. Als er dan iets voorbij komt is de prijs er dan ook naar. Of zoek ik niet goed?
* Wie heeft ervaring met importeren en laten keuren door bijv Dekra? is dit aan te raden? Hoe regel je zo iets en kan dat ook bij particuliere aanbieders?
Sowieso zijn alle tips en adviezen welkom! Zo twijfel ik nog of de kosten van een importservice de moeite waard is voor een auto in deze prijsklasse.