vacuum probleem

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Rickmet1

vacuum probleem

Bericht door Rickmet1 » 16 jan 2016, 18:05

Hallo,

Sinds dat ik de auto heb brand het motorstoring lampje, ik heb hem laten uitlezen en daar kwam uit dat de labda sonde een fout gaven. Codes: 203, 228, 227, 154, 202, 151.

Na het nodige uitzoek werk kwam ik er achter dat het ook met het vacuüm van de motor te maken kon hebben. vandaag opzoek gegaan naar eventueel slangen die gebarsten of uitgedroogd waren. Wat ik heb kunnen ontdekken is dat de slang van het DRUKREGULATEUR 13531433023 niet aangesloten zat die op de ccv hoort? Zelf de slang van de carter ontluchting gebroken. Nu wil ik aankomend weekend het inlaat spruitstuk eraf halen en het een en ander vervangen. Ik heb een lijstje gemaakt met onderdelen die ik denk nodig te hebben.

Afbeelding

Ik vroeg mij af of ik het hiermee zou redden of dat ik nog meer moet bestellen.
En zou hier mee de fouten van de labda sondes verholpen worden of zijn er nog andere dingen die ik kan doen, of nakijken?

rob75

Re: vacuum probleem

Bericht door rob75 » 17 jan 2016, 11:01

Zo te zien heb je nu wel alles aan slangen. De slang die je noemt met nummer 13531433023 zit niet aan de CCV vast, maar loopt naar de inlaatbuis na de gasklep. Dit is een vaccuumslang die zorgt bij gasgeven dat de druk in de inspuitrail constant blijft.

De foutmeldingen die je ziet kunnen heel goed komen door valse lucht.

Succes,
Rob

Rickmet1

Re: vacuum probleem

Bericht door Rickmet1 » 17 jan 2016, 18:06

Hallo,

Zit de slang dan op de inlaat buis op de F connector?
En dan ga ik de spullen bestellen en kijken of het verholpen is.

Rick

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”