Quaife wormwielsper of M diff???
Geplaatst: 20 sep 2015, 15:14
Heeft er iemand ervaring met een Quaife sperdiff? Op de momenten waar ik overig verkeer niet tot last ben en de kans dat zo'n witte auto met blauw rode strepen en blauwe lampen op het dak mij ziet vindt ik het wel leuk om te kijken hoe dwars mijn station door de bocht kan.
Dat dwarsgaan is niet zo moeilijk maar om dwars te blijven gaan wel. Als ik naar mijn doen iets te dwars ga en ik laat hem wat terugkomen dan pakt mijn buitenste wiel weer grip en als ik dan weer ietsje dwarser wil en dus gas bij geef dan tilt ie net z'n binnenste wiel en krijg ik alleen wat meer wielspin maar terug in de drift wil ie dan niet met dit open diff. Dus daar moet wat aan gebeuren.
Goedkope oplossingen zijn er niet en daarom dus even de vraag of iemand al voor ditzelfde dilemma gestaan heeft.
Oplossingen:
1. Quaife diff
2. M5 diff(past dat of moet je dan heul veul meer veranderen dan diff carrier en aansluiting aandrijfassen etc?
3. Iets anders(ander merk diff ofzo? vastlassen is geen oplossing als je er ook mee naar je werk rijdt)
Wat is wijsheid?
Dat dwarsgaan is niet zo moeilijk maar om dwars te blijven gaan wel. Als ik naar mijn doen iets te dwars ga en ik laat hem wat terugkomen dan pakt mijn buitenste wiel weer grip en als ik dan weer ietsje dwarser wil en dus gas bij geef dan tilt ie net z'n binnenste wiel en krijg ik alleen wat meer wielspin maar terug in de drift wil ie dan niet met dit open diff. Dus daar moet wat aan gebeuren.
Goedkope oplossingen zijn er niet en daarom dus even de vraag of iemand al voor ditzelfde dilemma gestaan heeft.
Oplossingen:
1. Quaife diff
2. M5 diff(past dat of moet je dan heul veul meer veranderen dan diff carrier en aansluiting aandrijfassen etc?
3. Iets anders(ander merk diff ofzo? vastlassen is geen oplossing als je er ook mee naar je werk rijdt)
Wat is wijsheid?