VERMOGENVERLIES ONDERIN E60 535d OPGELOST
Geplaatst: 14 sep 2015, 05:17
Misschien help ik iemand hiermee,namelijk :
Gisteren stapte ik in m'n auto,na 'n dag niet gereden te hebben,en merkte dat 'ie niet echt doet wat ik van m'n BMW gewend ben,namelijk snel optrekken vanuit lage toeren! Gelukkig heb ik in de buurt 'n topper BMW specialist (en ik overdrijf ECHT NIET), waar ik al jaren al m'n BMW's in onderhoud had,waar ik gelijk terecht kon. Dus gelijk uitgelezen en volgende foutcodes kwamen tevoorschijn :
004530 DDE: Laaddrukregelung kleine turbocompressor, regelafwijking
0043D1 DDE: Stelmotor van de gasklep, aansturing
004B10 DDE: Regelaar regelmatig toerental
Dus als normale sterveling schrik je gelijk ervan als je 't scherm vol met die foutcodes ziet! Maar ja, Gerard (zo heet 'ie dan) zei gelijk tegen me dat t niet erg was! Na 1 sensor gecheckt te hebben (helemaal links vooraan,bijna onder de interieurfilter) greep 'ie gelijk naar zo'n kleine dunne rubberen slangetje die dwars over de inlaat loopt! En ja hoor,wat bleek?? Slangetje lek! 2 kleine gaatjes in de slang! Dus dat snel ff gefixt (kost haast nix zo'n slang,paar tientjes) en beest had weer vleugels! Dus zo zie je maar,niet alles is wat t lijkt! Ik lees heel veel verhalen van "kapote turbo's" -conclusies, maar beste mede forumleden,niet gelijk intrappen, die turbo's kunnen wel wat hebben hoor (tenzij je 'm niet heet gelijk afzet op parkeerplaats of bp,want dan gaat 'ie niet lang mee)! Als jullie nog info over die specialist willen,hoor ik 't wel!
Gisteren stapte ik in m'n auto,na 'n dag niet gereden te hebben,en merkte dat 'ie niet echt doet wat ik van m'n BMW gewend ben,namelijk snel optrekken vanuit lage toeren! Gelukkig heb ik in de buurt 'n topper BMW specialist (en ik overdrijf ECHT NIET), waar ik al jaren al m'n BMW's in onderhoud had,waar ik gelijk terecht kon. Dus gelijk uitgelezen en volgende foutcodes kwamen tevoorschijn :
004530 DDE: Laaddrukregelung kleine turbocompressor, regelafwijking
0043D1 DDE: Stelmotor van de gasklep, aansturing
004B10 DDE: Regelaar regelmatig toerental
Dus als normale sterveling schrik je gelijk ervan als je 't scherm vol met die foutcodes ziet! Maar ja, Gerard (zo heet 'ie dan) zei gelijk tegen me dat t niet erg was! Na 1 sensor gecheckt te hebben (helemaal links vooraan,bijna onder de interieurfilter) greep 'ie gelijk naar zo'n kleine dunne rubberen slangetje die dwars over de inlaat loopt! En ja hoor,wat bleek?? Slangetje lek! 2 kleine gaatjes in de slang! Dus dat snel ff gefixt (kost haast nix zo'n slang,paar tientjes) en beest had weer vleugels! Dus zo zie je maar,niet alles is wat t lijkt! Ik lees heel veel verhalen van "kapote turbo's" -conclusies, maar beste mede forumleden,niet gelijk intrappen, die turbo's kunnen wel wat hebben hoor (tenzij je 'm niet heet gelijk afzet op parkeerplaats of bp,want dan gaat 'ie niet lang mee)! Als jullie nog info over die specialist willen,hoor ik 't wel!