startprobleem, OPGELOST: accu stond ~4cm onder water
Geplaatst: 29 aug 2015, 10:33
2005 525D E60
Vanochtend wilde de auto niet starten en de dashboard icoontjes waren aan het flitsen als een 80's disco.
Ik hoor enkel een klik en dan gaat alles uit, dus ook geen licht meer op het dashboard
Afgelopen dagen wilde de auto al wat lastiger starten. Ik hoorde dat de startmotor minder vermogen kreeg en minder zelfverzekerd de brandstof motor in gang kreeg. Ik had toen meteen naar een garage moeten rijden, eigenlijk. Of de spanning via het verborgen menu moeten volgen tijdens de rit.
Onlangs vervangen:
4 maanden geleden nieuwe accu (die is echte pas later ingeleerd, een maand geleden)
Een maand geleden nieuwe dynamo
Net alle zekeringen gecontroleerd voor (handschoenvakje) en achter. Allemaal 100%
Ik heb ook geprobeerd de auto te starten onder de motorkap met startkabels via de buurman's toyotaatje, maar ik zag geen verschil tijdens het starten en de buurman zag allemaal geknetter bij de zwarte - pool, dus snel weer eraf gehaald. Maar terwijl het was aangesloten kon ik de auto dus ook niet starten en zag ik hetzelfde gedrag.
Het lijkt er dus op alsof de afgelopen dagen de accu is leeg gaan lopen door een stroomlek.
En nu komt het allerengste:
Als de sleutel uit het contact is dan hoor ik een gerommel ergens uit de auto komen. Het is lastig om vast te stellen waarvandaan dit 'gerommel' komt. Het lijkt bijna wel alsof de brandsotfpomp aan en uit gaat.
aan-uit-aan-uit-aan-uit-aan-uit-aan-uit-aan-uit-aan-uit. etc. Dat zou dat geluid kunnen verklaren.
Ik heb dus maar de accu van de spanning gehaald zodat die niet nog verder leegloopt.
Ik bedenk me ineens dat de binnenverlichting ook aan het knipperen was.
Boordcomputer op hol of komt dat doordat de accu leeg is?
Geprobeerd de auto met Carly uit te lezen, maar mijn iphone krijgt geen carly verbinding in de applicatie ook al lijkt er wel een goede wifi verbinding te zijn de carly adapter.
Ik heb gezocht op dit forum en de volgende zaken gevonden:
Andere sleutel proberen, had geen effect
En de volgende zaken die nog gecheckt moeten worden op een of andere manier:
valvotronic motor
start motor (zijn deze twee hetzelfde?)
tussen opvoerpomp
communicatiekabel van de accu
EDIT: ANWB gebeld.
Ik kan nog wel uitlezen via het verborgen menu dat de accu nog maar 7,1V heeft. Die ging langzaam naar 7,0V
Wat heeft de afgelopen dagen mijn accu gedraind? Ik heb inmiddels de IBS kabel maar los gemaakt.
Ik heb net ook een reset gedaan via het verborgen menu. menu21.
Vanochtend wilde de auto niet starten en de dashboard icoontjes waren aan het flitsen als een 80's disco.
Ik hoor enkel een klik en dan gaat alles uit, dus ook geen licht meer op het dashboard
Afgelopen dagen wilde de auto al wat lastiger starten. Ik hoorde dat de startmotor minder vermogen kreeg en minder zelfverzekerd de brandstof motor in gang kreeg. Ik had toen meteen naar een garage moeten rijden, eigenlijk. Of de spanning via het verborgen menu moeten volgen tijdens de rit.
Onlangs vervangen:
4 maanden geleden nieuwe accu (die is echte pas later ingeleerd, een maand geleden)
Een maand geleden nieuwe dynamo
Net alle zekeringen gecontroleerd voor (handschoenvakje) en achter. Allemaal 100%
Ik heb ook geprobeerd de auto te starten onder de motorkap met startkabels via de buurman's toyotaatje, maar ik zag geen verschil tijdens het starten en de buurman zag allemaal geknetter bij de zwarte - pool, dus snel weer eraf gehaald. Maar terwijl het was aangesloten kon ik de auto dus ook niet starten en zag ik hetzelfde gedrag.
Het lijkt er dus op alsof de afgelopen dagen de accu is leeg gaan lopen door een stroomlek.
En nu komt het allerengste:
Als de sleutel uit het contact is dan hoor ik een gerommel ergens uit de auto komen. Het is lastig om vast te stellen waarvandaan dit 'gerommel' komt. Het lijkt bijna wel alsof de brandsotfpomp aan en uit gaat.
aan-uit-aan-uit-aan-uit-aan-uit-aan-uit-aan-uit-aan-uit. etc. Dat zou dat geluid kunnen verklaren.
Ik heb dus maar de accu van de spanning gehaald zodat die niet nog verder leegloopt.
Ik bedenk me ineens dat de binnenverlichting ook aan het knipperen was.
Boordcomputer op hol of komt dat doordat de accu leeg is?
Geprobeerd de auto met Carly uit te lezen, maar mijn iphone krijgt geen carly verbinding in de applicatie ook al lijkt er wel een goede wifi verbinding te zijn de carly adapter.
Ik heb gezocht op dit forum en de volgende zaken gevonden:
Andere sleutel proberen, had geen effect
En de volgende zaken die nog gecheckt moeten worden op een of andere manier:
valvotronic motor
start motor (zijn deze twee hetzelfde?)
tussen opvoerpomp
communicatiekabel van de accu
EDIT: ANWB gebeld.
Ik kan nog wel uitlezen via het verborgen menu dat de accu nog maar 7,1V heeft. Die ging langzaam naar 7,0V
Wat heeft de afgelopen dagen mijn accu gedraind? Ik heb inmiddels de IBS kabel maar los gemaakt.
Ik heb net ook een reset gedaan via het verborgen menu. menu21.