Turbo BMW 530D E60 2003 vervangen
Geplaatst: 30 jun 2015, 08:49
Hi,
Afgelopen weekend dacht ik maar eens de topsnelheid te testen
helaas viel deze vies tegen (220 waar 245 mogelijk zou moeten zijn).. echter merkte ik al gauw dat ik vermogen verloor en ja hoor enkele minuten later een flinke rookwalm achter en totaal geen vermogen meer in de kickdown.. en olie zo goed als leeg (vandaar de walm..)
Na even stilgestaan te hebben erachter gekomen dat de turbo een tikkend geluid maakte en deze dan ook later dit weekend vervangen (revisie model gekocht, inlevering oude turbo).. gister alles weer in elkaar geschroefd nieuwe motor olie en olie filter erin en na 20 min stationair gedraaid te hebben rijden maaar.. (nog even gekeken voor lekkages e.d. maar niets te zien)..
Helaas was het na 10 minuten van een rookgordijn achterlaten (door al de olie welke nog in het uitlaatsysteem zat/zit) en daarna 5 minuten stoomboot vrij gereden te hebben al snel weer hetzelfde verhaal (totaal geen vermogen met name boven de 2500 toeren).. turbo tikt echter NIET meer maar het vermogen is zo nu en dan volledig weg (kickdown intrappen lijkt het een VW Blue/Slowmotion).. olie en koelvloeistof zat (en zit) er nog steeds voldoende in.. iemand een idee? moet ik iets resetten of iets dergelijks? Het betreft een vacuum turbo..
Of kan het iets te maken hebben dat de auto teveel uitstoot meet/ minder diesel gaat geven dat er ergens een noodloop in komt?
Verder lees ik veel mensen over turbo/olie druk, ik heb geprobeert om via het verborgen menu wat extra aan te zetten maar dit bleek al snel een grote onbegrijpbare missie dus ben er maar vanaf gebleven om iig niets te schaden.. iemand een idee? Hetzelfde met de olie temperatuur want die meter bij de toerenteller is natuurlijk waardeloos..
Dankje!

Afgelopen weekend dacht ik maar eens de topsnelheid te testen
Na even stilgestaan te hebben erachter gekomen dat de turbo een tikkend geluid maakte en deze dan ook later dit weekend vervangen (revisie model gekocht, inlevering oude turbo).. gister alles weer in elkaar geschroefd nieuwe motor olie en olie filter erin en na 20 min stationair gedraaid te hebben rijden maaar.. (nog even gekeken voor lekkages e.d. maar niets te zien)..
Helaas was het na 10 minuten van een rookgordijn achterlaten (door al de olie welke nog in het uitlaatsysteem zat/zit) en daarna 5 minuten stoomboot vrij gereden te hebben al snel weer hetzelfde verhaal (totaal geen vermogen met name boven de 2500 toeren).. turbo tikt echter NIET meer maar het vermogen is zo nu en dan volledig weg (kickdown intrappen lijkt het een VW Blue/Slowmotion).. olie en koelvloeistof zat (en zit) er nog steeds voldoende in.. iemand een idee? moet ik iets resetten of iets dergelijks? Het betreft een vacuum turbo..
Of kan het iets te maken hebben dat de auto teveel uitstoot meet/ minder diesel gaat geven dat er ergens een noodloop in komt?
Verder lees ik veel mensen over turbo/olie druk, ik heb geprobeert om via het verborgen menu wat extra aan te zetten maar dit bleek al snel een grote onbegrijpbare missie dus ben er maar vanaf gebleven om iig niets te schaden.. iemand een idee? Hetzelfde met de olie temperatuur want die meter bij de toerenteller is natuurlijk waardeloos..
Dankje!