Probleem koppeling/lager?

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
Patrick 1 serie

Probleem koppeling/lager?

Bericht door Patrick 1 serie » 22 jun 2015, 18:09

Beste mede BMW bestuurders,

Ik heb een probleempje met me koppeling waar ik niet helemaal uit kom...
Inmiddels ben ik ook bij de garage geweest (erkende het probleem niet) maar kom daar niet verder en van alle geluiden om me heen word ik ook niet veel wijzer.

Wat is er loos?
Wanneer ik me pedaal indruk is er een piep hoorbaar.
Dit is alleen op het uiterste punt en is ook kort hoorbaar wanneer het pedaal weer opkomt.
Het is dus een kort fragment tijdens het indrukken van het pedaal die je ook voelt met je voet (licht schurend? kan het niet echt een naam geven maar vloeiend is het niet) het schakelen werkt verder prima maar het is enorm irritant tijdens stad/file ritjes welke ik helaas dagelijks ervaar.

Ik heb het pedaal laten smeren (zonder effect) en nadien ben ik gaan luisteren met de kap open.
Blijkt dus dat het geluid onder de kap vandaan komt... tijdens het rijden is het geluid overigens niet hoorbaar maar het storende gevoel van het pedaal blijft volledig aanwezig maar vooral bij lagere versnellingen en voor me gevoel bij een koude motor.
Heb ook de koppeling getest tijdens het rijden maar deze lijkt niet versleten.

Lees een hoop spookverhalen over lagers & koppelingsplaten maar of deze klacht daar ook bij matcht vraag ik me af...
Heb voor het gemak even 2 filmpjes gemaakt die mogelijk het e.e.a wat duidelijker maken.

http://youtu.be/B0sSWwmAwJ4

http://youtu.be/DEBNyHUlGMU

Alvast bedankt!

Patrick11021979

Re: Probleem koppeling/lager?

Bericht door Patrick11021979 » 24 jun 2015, 20:42

Denk dat er niets anders zit dan de bak eraf te halen... en de delen te controleren....

Patrick 1 serie

Re: Probleem koppeling/lager?

Bericht door Patrick 1 serie » 25 jun 2015, 18:57

Ben er ook bang voor...
Ik neem aan dat er verder niks meer te doen is wat ik zelf als gebruiker kan controleren?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 25 jun 2015, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”