325i motor loopt niet lekker
Geplaatst: 28 apr 2015, 10:08
Hallo,
Sinds enige tijd hebben wij een BMW e36 cabrio.
Vlak na aanschaf is de auto bij een garage geweest omdat de auto (flink) wit rookte, te warm werd en koelvloeistof verloor. Onze gedachte ging toen uit naar een defecte koppakking.
Bij de garage is de koppakking gecontroleerd en goed bevonden. Uiteindelijk ivm een slecht werkend koelsysteem de waterpomp en thermostaat vervangen, hierna was goed met de auto te rijden. (Vervangen is ca. 1000km geleden gebeurd.)
Sinds ongeveer een week start de auto 's ochtends steeds slechter, net als of deze in eerste instantie op 5 cilinders loopt en een enkele keer is daarbij de geur van koelvloeistof te ruiken. De auto rookt niet overmatig, af en toe een klein wit pluimpje (condens?), wel is het stationair toerental iets te hoog (1000~1100 rpm). Het schoonmaken van de stappenmotor en het vervangen/reinigen van de carterontluchting hebben geen oplossing geboden. Koelvloeistof heb ik niet meer gecontroleerd na het eerder vermelde garage bezoek.
Auto wordt normaal warm, kachel werkt ook naar behoren en er is verder goed mee te rijden.
De auto geeft bij uitlezen geen foutcodes.
Ook de luchtbalg richting de gasklep is al vervangen, daar zat ook een scheur in.
Voor de volledigheid, het betreft een 325i uit 1993 met een M50 motor met enkele vanos.
Wie weet raad?
Sinds enige tijd hebben wij een BMW e36 cabrio.
Vlak na aanschaf is de auto bij een garage geweest omdat de auto (flink) wit rookte, te warm werd en koelvloeistof verloor. Onze gedachte ging toen uit naar een defecte koppakking.
Bij de garage is de koppakking gecontroleerd en goed bevonden. Uiteindelijk ivm een slecht werkend koelsysteem de waterpomp en thermostaat vervangen, hierna was goed met de auto te rijden. (Vervangen is ca. 1000km geleden gebeurd.)
Sinds ongeveer een week start de auto 's ochtends steeds slechter, net als of deze in eerste instantie op 5 cilinders loopt en een enkele keer is daarbij de geur van koelvloeistof te ruiken. De auto rookt niet overmatig, af en toe een klein wit pluimpje (condens?), wel is het stationair toerental iets te hoog (1000~1100 rpm). Het schoonmaken van de stappenmotor en het vervangen/reinigen van de carterontluchting hebben geen oplossing geboden. Koelvloeistof heb ik niet meer gecontroleerd na het eerder vermelde garage bezoek.
Auto wordt normaal warm, kachel werkt ook naar behoren en er is verder goed mee te rijden.
De auto geeft bij uitlezen geen foutcodes.
Ook de luchtbalg richting de gasklep is al vervangen, daar zat ook een scheur in.
Voor de volledigheid, het betreft een 325i uit 1993 met een M50 motor met enkele vanos.
Wie weet raad?