bmw 520d tourer start slecht
Geplaatst: 28 mar 2015, 09:27
Beste Allemaal,
Ik zit met een probleem.
Ik heb een bmw520D uit 2007 met ongeveer 243000 op de teller.
De ketting begon te rammelen en ik heb deze laten vervangen bij een garage die een vriend van me aanbevelende, het was een allround bedrijf met een goede reputatie , dus ik had er vertrouwen in.
Aangezien de hele motor er toch uit moest heb ik maar gelijk de koppelingsplaten en het vliegwiel ook laten vervangen ivm de km stand.
Nadat ik de auto terug heb gekregen ( is nu alweer 1,5 maand geleden) start de auto heel slecht, ik ben geen expert maar als ik vroeger een auto zou hebben gehad die zo starte zou ik zeggen hij krijgt te weinig benzine of lucht ... maar ja het is diesel ... en nogmaals ben geen expert dus weet niet wat het is .
Nu is de garage al 1,5 maand bezig om het probleem te vinden, even uit mijn hoofd hebben ze al het volgende vervangen en nagekeken :
verstuivers laten checken waren goed
druk bij starten is goed ( compressie)
sensor bij de roetfilter vervangen zou valse waardes hebben afgegeven
roetfilter laten schoonmaken ( was wel vuil maar gaf geen foutmelding)
lucht slangetjes vervangen
En nog een paar dingen meer wat ik even niet zo weet.
Laat het duidelijk zijn dat ik ervan geleerd heb en de volgende keer gewoon naar een bmw dealer / expert ga.
Hebben jullie een idee of tips.
Ik vergeet een van de belangrijkste dingen te vertellen , hij start alleen slecht bij een hele koude start, dus als hij bv hele nacht heeft stil gestaan ... is hij eenmaal gestart dan gaat het goed, maar als hij dan een nacht buiten staat en je moet hem starten dan schaam ik me rot om dat te doen ...
Laat duidelijk zijn dat ik de garage verantwoordelijk hou, en ik zit al te bedenken hoe ik verder moet hiermee, mijn geduld raakt ook op, ik weet ook dat die jongen van de garage ermee zit en hij is ook wel behulpzaam maar ik moet me ook nu zakelijk gaan opstellen vind ik.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Jacco
Ik zit met een probleem.
Ik heb een bmw520D uit 2007 met ongeveer 243000 op de teller.
De ketting begon te rammelen en ik heb deze laten vervangen bij een garage die een vriend van me aanbevelende, het was een allround bedrijf met een goede reputatie , dus ik had er vertrouwen in.
Aangezien de hele motor er toch uit moest heb ik maar gelijk de koppelingsplaten en het vliegwiel ook laten vervangen ivm de km stand.
Nadat ik de auto terug heb gekregen ( is nu alweer 1,5 maand geleden) start de auto heel slecht, ik ben geen expert maar als ik vroeger een auto zou hebben gehad die zo starte zou ik zeggen hij krijgt te weinig benzine of lucht ... maar ja het is diesel ... en nogmaals ben geen expert dus weet niet wat het is .
Nu is de garage al 1,5 maand bezig om het probleem te vinden, even uit mijn hoofd hebben ze al het volgende vervangen en nagekeken :
verstuivers laten checken waren goed
druk bij starten is goed ( compressie)
sensor bij de roetfilter vervangen zou valse waardes hebben afgegeven
roetfilter laten schoonmaken ( was wel vuil maar gaf geen foutmelding)
lucht slangetjes vervangen
En nog een paar dingen meer wat ik even niet zo weet.
Laat het duidelijk zijn dat ik ervan geleerd heb en de volgende keer gewoon naar een bmw dealer / expert ga.
Hebben jullie een idee of tips.
Ik vergeet een van de belangrijkste dingen te vertellen , hij start alleen slecht bij een hele koude start, dus als hij bv hele nacht heeft stil gestaan ... is hij eenmaal gestart dan gaat het goed, maar als hij dan een nacht buiten staat en je moet hem starten dan schaam ik me rot om dat te doen ...
Laat duidelijk zijn dat ik de garage verantwoordelijk hou, en ik zit al te bedenken hoe ik verder moet hiermee, mijn geduld raakt ook op, ik weet ook dat die jongen van de garage ermee zit en hij is ook wel behulpzaam maar ik moet me ook nu zakelijk gaan opstellen vind ik.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Jacco