Pagina 1 van 1
Geknak links en rechtsvoor
Geplaatst: 06 nov 2007, 09:02
door Sebastiaan
Als ik in een bocht over een hobbel rijd of een drempel op / af rijd dan hoor ik links of rechtsvoor geknak. Ik was gister bij de garage, dus hebben ze er gelijk naar gekeken. De monteur zegt dat hij alles had nagekeken en ingevet heeft, en dat alles goed was. Maar ik heb het nu nog steeds. 8p Hebben jullie een idee?
Re: Geknak links en rechtsvoor
Geplaatst: 06 nov 2007, 12:55
door B46
Zo te horen denk ik gelijk aan je draagarmen, bekend probleeem bij de E46.
Dus even draagarmrubbers, fuseekogels, stabilisatorstangen etc. na (laten) kijken op speling

Re: Geknak links en rechtsvoor
Geplaatst: 06 nov 2007, 21:40
door Sebastiaan
Ik heb dus tegen de monteur gezegt dat ik dacht dat het de draagarmen kunnen zijn. Maar hij heeft het allemaal nagekeken, maar kon geen speling vinden (zegt hij teminste). Maar weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet.
Re: Geknak links en rechtsvoor
Geplaatst: 06 nov 2007, 22:46
door B46
Ik zou het toch even nog eens na (laten) kijken als soort 'second opinion'....

Re: Geknak links en rechtsvoor
Geplaatst: 07 nov 2007, 00:08
door Bart335i
Ik had bij mn vorige E46 een kraak (geen knak, k weet het) maar die kwam van het pootje dat de automatische hoogteregeling voor de koplampen verzorgt (k weet niet of alle E46's dat hebben).
Re: Geknak links en rechtsvoor
Geplaatst: 07 nov 2007, 08:46
door Sebastiaan
M3-Bart schreef:Ik had bij mn vorige E46 een kraak (geen knak, k weet het) maar die kwam van het pootje dat de automatische hoogteregeling voor de koplampen verzorgt (k weet niet of alle E46's dat hebben).
Als ik m'n contact aanzet gaan de koplampen eerst naar beneden en dan omhoog. Heeft het dan ook een automatische hoogteregeling?
Re: Geknak links en rechtsvoor
Geplaatst: 07 nov 2007, 20:48
door friettoet
ik denk dat je fuseekogel aan die kant droog is vandaar het gekraak of geknak, komt meestal door roest of vuil wat er in zit
!!!!
Re: Geknak links en rechtsvoor
Geplaatst: 07 nov 2007, 21:26
door Bart335i
Sebastiaan schreef:M3-Bart schreef:Ik had bij mn vorige E46 een kraak (geen knak, k weet het) maar die kwam van het pootje dat de automatische hoogteregeling voor de koplampen verzorgt (k weet niet of alle E46's dat hebben).
Als ik m'n contact aanzet gaan de koplampen eerst naar beneden en dan omhoog. Heeft het dan ook een automatische hoogteregeling?
Ja, dat naar beneden en omhoog draaien doet 'ie zodat 'ie zelf weer weet hoe 'ie staat. Onder het rijden stelt 'ie ook steeds, afhankelijk van de stand van (ik dacht de rechter) draagarm. Dr zit een stangetje tussen de body en de draagarm ergens. Als de auto dus inveert voor (en de neus omlaagveert) gaan de lampen omhoog, en andersom.
Re: Geknak links en rechtsvoor
Geplaatst: 07 nov 2007, 21:38
door Sebastiaan
Ja, dat naar beneden en omhoog draaien doet 'ie zodat 'ie zelf weer weet hoe 'ie staat. Onder het rijden stelt 'ie ook steeds, afhankelijk van de stand van (ik dacht de rechter) draagarm. Dr zit een stangetje tussen de body en de draagarm ergens. Als de auto dus inveert voor (en de neus omlaagveert) gaan de lampen omhoog, en andersom.
Als mijn auto automatische hoogteregeling heeft, waarom zit er dan naast de lichtschakelaar een instel wieltje met stand 1 t/m 3 erop?
ik denk dat je fuseekogel aan die kant droog is vandaar het gekraak of geknak, komt meestal door roest of vuil wat er in zit!!!!
Dat schijnt nu ingevet te zijn. Als die fuseekogel droog is betekend dat het dan versleten is?
Re: Geknak links en rechtsvoor
Geplaatst: 07 nov 2007, 21:54
door Hat330D
M3-Bart schreef:Sebastiaan schreef:M3-Bart schreef:Ik had bij mn vorige E46 een kraak (geen knak, k weet het) maar die kwam van het pootje dat de automatische hoogteregeling voor de koplampen verzorgt (k weet niet of alle E46's dat hebben).
Als ik m'n contact aanzet gaan de koplampen eerst naar beneden en dan omhoog. Heeft het dan ook een automatische hoogteregeling?
Ja, dat naar beneden en omhoog draaien doet 'ie zodat 'ie zelf weer weet hoe 'ie staat. Onder het rijden stelt 'ie ook steeds, afhankelijk van de stand van (ik dacht de rechter) draagarm. Dr zit een stangetje tussen de body en de draagarm ergens. Als de auto dus inveert voor (en de neus omlaagveert) gaan de lampen omhoog, en andersom.
naar beneden en omhoog gaan doen ze allemaal. De automatische verstelling onder het rijden is alleen als je fabriek af xenon op je kar hebt. Is zelfs verplicht bij xenon ( niet bij achteraf inbouw )