BMW 316i E46 dubbel DIN met Pioneer AppRadio SPA-DA110

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
timh0403

BMW 316i E46 dubbel DIN met Pioneer AppRadio SPA-DA110

Bericht door timh0403 » 12 dec 2014, 17:51

Na iets minder dan een jaar in het bezit van de Eonon D5150E toch maar over naar een echte radio waar meer in zit dan deze. Ik had de Radio voornamelijk aangeschaft voor navigatie en bellen echter was het bellen vaak niet te verstaan en de navigatie had ik niet echt opmerkingen over, prima opzich.
De vele bugs in de softwaren en het geluid wat na een upgrade van een speakerset van Gladen one nog niet veel beter werd heeft bij besloten een andere radio te kopen.

Uiteindelijk heb ik de Pioneer AppRadio gekocht in combinatie met het 2din frame wat ingebouwd moet worden.
Morgen ga ik de oude radio uitbouwen en ga ik even op me gemak bekijken hoe we dat andere frame er in krijgen.
Het kachelhuis moet worden omgebouwd met het frame hier onder;

Afbeelding

Veder zal er nog een connectie gemaakt moeten worden met de bediening op het stuur, daar had ik het volgende voor gevonden, deze moet ik nog bestellen.

http://www.ebay.nl/itm/BMW-3-5-7-Series ... 56528c8102

Afbeelding

@Is bovenstaand te gebruiken met de AppRadio SPA-DA110? er zijn namelijk zoveel verschillende te vinden.

Veder vroeg ik me af of het radio ontvangt nu een stuk beter wordt. Met de auto originele radio is dit perfect maar met de Eonon D5150E is dit drama.
Ergens op het forum had ik geleden dat de antenne bij de originele radio gevoed wordt vanuit de radio, en dit vaak bij aftermarket radio niet het geval is. Kan ik er vanuit gaan dat met een beter merk radio het probleem moet zijn opgelost of is het simpel weg gewoon testen en daarna pas bestellen.

Hebben mensen nog advies voor het inbouwen van deze radio? nog ergens op letten of niet :gek:

Bart70
Contacteer:

Re: BMW 316i E46 dubbel DIN met Pioneer AppRadio SPA-DA110

Bericht door Bart70 » 12 dec 2014, 18:00

Kan je hier helaas niet mee helpen, maar als je alles netjes bij houd met onderdeelnummers en foto's en dergelijke, dan is er misschien een mooie DIY van te maken zodat eventueel anderen er ook iets aan hebben ? :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”