Pagina 1 van 1

kapotte drijfstanglagers 323i

Geplaatst: 11 sep 2014, 12:03
door roystaaltjens
Hallo mede forumleden

Ik heb een e36 323i uit "96 waarvan er nu de drijfstanglagers kapot zijn (dit is me verteld bij de bmw dealer die heeft geluisterd en er komt heel zwaar getik achter uit mijn blok onderin)

Nu vroeg ik me af wat goedkoper is: nieuwe drijfstanglagers of een ander blok ( mijn blok heeft 245xxx gelopen)

Wat raden jullie aan?

En past een 325i blok of 328i blok er plug & play in zonder de boel aan te moeten passen

En hoe zit het als ik van automaat wat ik nu heb evt naar handschakel wil gaan dmv een blok wat handgeschakeld is?

Ik heb er allemaal totaak geen verstand van dus als iemand mij wat informatie en advies zou kunnen geven zou ik daar echt heel blij mij zijn

Mvg roy

Re: kapotte drijfstanglagers 323i

Geplaatst: 12 sep 2014, 00:32
door DennisV32
Als de auto voor de rest goed loopt zou je de carterpan eraf kunnen halen en de krukas bekijken.
Als de krukas nog netjes is waar de lagers lopen zou je het eventueel met alleen de lagers kunnen doen, vaak hebben ze echter al gevreten erin.

Doorrijden ermee moet je echter niet doen, dat is vragen om problemen.
De M52B28 is het makkelijkste om erin te leggen, deze is netjes OBD2, terwijl de M50 nog OBD1 is, je hebt dan wel de computer nodig en de chip daarvan voor de startblokkering.
Met de handbak swap heb ik geen ervaring, maar is wel veel info op google over te vinden.

Re: kapotte drijfstanglagers 323i

Geplaatst: 12 sep 2014, 09:08
door patjuh1978
Als het geluid al hard is heb ik er persoonlijk nog weinig vertrouwen in dat de krukas nog OK is...

Re: kapotte drijfstanglagers 323i

Geplaatst: 12 sep 2014, 13:38
door deepbass909
Wat betreft je probleem, kan ik niet helpen. Ik kan je wel aanraden om weg te blijven bij een M50B25, om de doodsimpele reden dat deze een compleet andere DME heeft en je heel wat werk op de nek haalt om die in een auto met oorspronkelijk M52-motor werkend te krijgen. Een M52B28 kan wel, maar dan moet je de DME overzetten en de startonderbreker of omzeilen of opnieuw synchroniseren.