grote verschillen tussen 530i pre lci en lci ?
grote verschillen tussen 530i pre lci en lci ?
Hallo heren ! Ik rij nu 1,5 jaar in een 530i uit 2003 en ben heel tevreden met de auto. Ik ben een beetje aan het kijken naar 530i lci modellen en ik vroeg me af of ik grote verschillen kan verwachtten tussen mn huidige pre lci en lci model ? Ik heb gehoord dat er meer kwaliteitsgevoel is in het interieur, een punt dat ik wel matig vind bij BMW E60, eigenlijk de meest storende punt voor mij bij deze auto's omdat ik gewend ben aan E39 kwaliteit. De extra 40 pk zullen wel merkbaar zijn denk ik maar ik las ook dat de nieuwe type motor problemen kent met de bobines. Klopt dit en zijn er misschien andere punten waarop gelet moet worden ? Wat zouden jullie aanraden, mn huidige auto nog paar jaar behouden tot F10 modellen beetje betaalbaar zijn of is het de moeite waard om de overstap naar lci te maken ?
Groetjes Nes
Groetjes Nes
Re: grote verschillen tussen 530i pre lci en lci ?
Ik vind wr niet veel verschil in zittenn heb een 530i uit 2006 gehad en nu een 530d uit 2007 lci maar met de zelfde opties zit en stuurt het zelfde al zijn er wel een aantal verbeteringen aangebracht zoals de automaatbak mulf navigatie verlichting maar om nou te zeggen dat hij daardoor fijner rijd nee niet echt. pk s merk je idd wel.
Het ligt eraan waarnaar je opzoek bent ga je van een vrij kale naar een volle lci kan het wel de moeite zijn maar dat is ook persoonlijk.Maar voor een 530i lci betaal je nog ruim boven de 20k dacht ik zo,en voor 35k heb je al een hele mooie volle f10 diesel met m pakket.
Het ligt eraan waarnaar je opzoek bent ga je van een vrij kale naar een volle lci kan het wel de moeite zijn maar dat is ook persoonlijk.Maar voor een 530i lci betaal je nog ruim boven de 20k dacht ik zo,en voor 35k heb je al een hele mooie volle f10 diesel met m pakket.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: grote verschillen tussen 530i pre lci en lci ?
Wat boven mij al gezegd wordt,ga je van een kale naar een volle is het wel de moeite,maar als je ongeveer dezelfde opties terug neemt zou ik het niet doen.
Je legt namelijk een hoop geld bij en dan rij je in principe nog dezelfde auto zij het iets verfijnder.
De F10 is al dik 4-5 jaar op de markt en ook al eens gefacelift,volgend jaar rond deze tiid zullen de prijzen flink wat lager liggen en een viertal maanden later is het al 2016
Je legt namelijk een hoop geld bij en dan rij je in principe nog dezelfde auto zij het iets verfijnder.
De F10 is al dik 4-5 jaar op de markt en ook al eens gefacelift,volgend jaar rond deze tiid zullen de prijzen flink wat lager liggen en een viertal maanden later is het al 2016
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Re: grote verschillen tussen 530i pre lci en lci ?
Verschillen kwa interieur zijn niet zo groot. Dashbord is bijna identiek op wat kleine verschillen.
Grootste verschil zijn is de deurbekleding en automaat pook. Kwaliteitsindruk gaat zelfde zijn denk ik.
Grootste verschil zijn is de deurbekleding en automaat pook. Kwaliteitsindruk gaat zelfde zijn denk ik.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: grote verschillen tussen 530i pre lci en lci ?
In de electronica zitten ook wat verschillen maar daar merk jij helemaal niks van 
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: grote verschillen tussen 530i pre lci en lci ?
Ok, mooi dat jullie reacties allemaal op dezelfde lijn zijn, dan ga ik minder twijfelen
Mn huidige auto heeft nagenoeg alle opties die ik wil, dus M-pakket, volledig elektrische comfort stoelen, schuifdak, xenon, prof navi enz. Op de eventuele volgende auto zou dit allemaal erop moeten zitten, en ik heb wel gemerkt dat er in NL niet veel 530i lci's te vinden zijn met originele M-pakket voor een aantrekkelijke prijs. Ik denk dat ik te veel bij zou moeten leggen voor een auto die op heel veel punten overeen zou komen met mn huidige auto, vooral omdat die in hele knappe staat is voor zn leeftijd. Ik denk dat de kans groot is dat ik er nog een paar jaar in blijf rijden in mn 530i tot de F10 onder de 20 mille grens duikt. Nu nog een mooie breedset style 128 velgen vinden en originele lci achterlichten voor een mooie prijs en ik kan er weer poosje tegenaan 
Re: grote verschillen tussen 530i pre lci en lci ?
Idd Nes ! Heb zelfde denkwijze, gewoon even blijven rijden tot de prijzen van de F10's gedaald zijn tot een leuk betaalbaar niveau. 

