Witte rook en niet meer starten.
Geplaatst: 26 aug 2014, 21:36
Hallo.
Onze BMW E39 M52 520IA wil niet meer.We zullen het verhaal tot nu toe uitleggen en dan hopen we dat jullie ons kunnen helpen.
We hebben al een paar dagen last van witte rook uit de uitlaat vooral als het regent.Dat klinkt misschien al raar maar tot vandaag was het echt zo dat bij zonnig droog weer zich dit niet voordeed alleen als het nat is.Om er achter te komen wat het probleem is de auto uitgelezen en daar komt een lambdastoring uit in cilinder 4t/m 6 en een misfire in cilinder 6.Gisteren dus de bobine van cilinder 6 vervangen en test gereden.Geen witte rook meer met een warme motor en draait als een zonnetje dus ik denk opgelost.Fouten niet gewist dacht dat doen we van het weekend wel even.Vanmorgen Jenny aan de telefoon en hij doet het nog steeds.Witte rook en je kan gas geven maar auto gaat met moeite vooruit terwijl je wel toeren kan draaien en je hoort een geluid dat zich beste omschrijft als een brommend geluid.
Vanmiddag probeerde ze dan naar huis te komen.De auto rookt als een gek en voor een kruispunt het gas losgelaten en de auto valt uit.Weer starten gaat niet meer want de startmotor doet alleen nog een luide klik geven en dat is het dan.Auto vanavond naar huis gesleept en opnieuw uitgelezen.Er staan geen nieuwe fouten in.Daarop de bougies verwijderd en opnieuw proberen of de motor wil draaien dmv kort te starten.Weer de harde klik van de startmotor maar niet rond willen draaien.Weet ook niet of dit goed is maar had deze raad gekregen om te bepalen of nu de startmotor overleden is en we dus twee problemen hebben?
De bougie van cilinder 6 was zwart wat overeen zou komen met een kapotte bobine?Wat opviel was dat er waterparels aan 3 van de 6 bougies zitten!Geen koelvloeistof volgens mij want het is helder en geen kleur van koelvloeistof.Ook de olie van de motor bevat geen KVS.Tenminste als je op de test met de aansteker met de peilstok moet vertrouwen.Er is heel en dan heel weinig gele troep aan de oliedop te vinden.Meer de oorzaak van continue korte stukjes rijden?KVS niveau is constant.
Als jullie uit al deze informatie iets kunnen maken wat ons gaat helpen dan zouden we daar heel erg vrolijk van worden.
Jenny en Alex
Onze BMW E39 M52 520IA wil niet meer.We zullen het verhaal tot nu toe uitleggen en dan hopen we dat jullie ons kunnen helpen.
We hebben al een paar dagen last van witte rook uit de uitlaat vooral als het regent.Dat klinkt misschien al raar maar tot vandaag was het echt zo dat bij zonnig droog weer zich dit niet voordeed alleen als het nat is.Om er achter te komen wat het probleem is de auto uitgelezen en daar komt een lambdastoring uit in cilinder 4t/m 6 en een misfire in cilinder 6.Gisteren dus de bobine van cilinder 6 vervangen en test gereden.Geen witte rook meer met een warme motor en draait als een zonnetje dus ik denk opgelost.Fouten niet gewist dacht dat doen we van het weekend wel even.Vanmorgen Jenny aan de telefoon en hij doet het nog steeds.Witte rook en je kan gas geven maar auto gaat met moeite vooruit terwijl je wel toeren kan draaien en je hoort een geluid dat zich beste omschrijft als een brommend geluid.
Vanmiddag probeerde ze dan naar huis te komen.De auto rookt als een gek en voor een kruispunt het gas losgelaten en de auto valt uit.Weer starten gaat niet meer want de startmotor doet alleen nog een luide klik geven en dat is het dan.Auto vanavond naar huis gesleept en opnieuw uitgelezen.Er staan geen nieuwe fouten in.Daarop de bougies verwijderd en opnieuw proberen of de motor wil draaien dmv kort te starten.Weer de harde klik van de startmotor maar niet rond willen draaien.Weet ook niet of dit goed is maar had deze raad gekregen om te bepalen of nu de startmotor overleden is en we dus twee problemen hebben?
De bougie van cilinder 6 was zwart wat overeen zou komen met een kapotte bobine?Wat opviel was dat er waterparels aan 3 van de 6 bougies zitten!Geen koelvloeistof volgens mij want het is helder en geen kleur van koelvloeistof.Ook de olie van de motor bevat geen KVS.Tenminste als je op de test met de aansteker met de peilstok moet vertrouwen.Er is heel en dan heel weinig gele troep aan de oliedop te vinden.Meer de oorzaak van continue korte stukjes rijden?KVS niveau is constant.
Als jullie uit al deze informatie iets kunnen maken wat ons gaat helpen dan zouden we daar heel erg vrolijk van worden.
Jenny en Alex