Remmerij vervangen, Diverse vragen
Geplaatst: 27 jul 2014, 22:34
Beste leden,
Vandaag begon ik met het vervangen van remblokken, kwam echter niet ver want nergens is inbus sleutel 7mm te vinden, maar begon al fout bij de moer van het olie ventiel op de remklauw. Hier zit zo'n rubberen dop op.
Mijn eerste vraag is dus: hoeveel nm torsie moet ik uitoefen op die bout (ventiel) voor het correct vast zetten?
Ten tweede: als ik ooit een 7mm inbus heb gevonden, met hoe veel torsie (nm) moet die daarna weer vast?
Derde: moet ik ook nog iets inspuiten met remmenreiniger o.i.d?
Als laatste: na de remmerij, wat is de correcte manier van inremmen van nieuwe schijven en blokjes? (Ik doe alles namelijk op de oprit, en kan niet veel vage rem acties blijven doen :-P)
Vriendelijk bedankt.
Vandaag begon ik met het vervangen van remblokken, kwam echter niet ver want nergens is inbus sleutel 7mm te vinden, maar begon al fout bij de moer van het olie ventiel op de remklauw. Hier zit zo'n rubberen dop op.
Mijn eerste vraag is dus: hoeveel nm torsie moet ik uitoefen op die bout (ventiel) voor het correct vast zetten?
Ten tweede: als ik ooit een 7mm inbus heb gevonden, met hoe veel torsie (nm) moet die daarna weer vast?
Derde: moet ik ook nog iets inspuiten met remmenreiniger o.i.d?
Als laatste: na de remmerij, wat is de correcte manier van inremmen van nieuwe schijven en blokjes? (Ik doe alles namelijk op de oprit, en kan niet veel vage rem acties blijven doen :-P)
Vriendelijk bedankt.