OPGELOST - Vermogenverlies 530d
Geplaatst: 19 jul 2014, 13:15
Dag Mede-Beamers,
Ik heb veel gezocht op fora en google over mijn probleem, maar niet veel kunnen vinden omdat het niet de precieze gelijkenissen zijn. Dus hoop ik op jullie hulp:
Vorige week heb ik een lekkage van mijn inlaatspruitstuk verholpen en tegelijkertijd de swirlflaps eruit laten halen. So far so good.
Echter, tijdens een rit een paar dagen geleden door Duitsland begon de auto vermogensverlies te vertonen bij het optrekken. Als je het gaspedaal indrukt, gaat hij niet vooruit zoals hij zou moeten maar heel langzaam gaat de snelheid omhoog. Toerental is rustig en gaat wel gelijkmatig omhoog totdat hij de kick down bereikt, dan blijft ie lang in de versnelling zitten. Als je gaspedaal weer iets loslaat, schakelt hij weer door.
De auto is uitgelezen en gaf de meldingen van gloeibougies en roetfilter. De eerste kan te maken hebben met het tijdelijk loshalen van de inlaatspruitstuk. De meldingen zijn gewist, maar de auto vertoont wel nog steeds de zelfde symptomen. Dus traag voor een 3l motor.
De auto start verder normaal, loopt ook netjes, geen geschok of getril bij het rijden of in neutraal, toerental ook normaal. Geen gefluit van de turbo. Alleen het vermogenverlies dus.
Waar denken jullie aan? Welke testjes kan ik doen of welke onderdelen uitlezen?
Graag jullie hulp!
Anelski
Ik heb veel gezocht op fora en google over mijn probleem, maar niet veel kunnen vinden omdat het niet de precieze gelijkenissen zijn. Dus hoop ik op jullie hulp:
Vorige week heb ik een lekkage van mijn inlaatspruitstuk verholpen en tegelijkertijd de swirlflaps eruit laten halen. So far so good.
Echter, tijdens een rit een paar dagen geleden door Duitsland begon de auto vermogensverlies te vertonen bij het optrekken. Als je het gaspedaal indrukt, gaat hij niet vooruit zoals hij zou moeten maar heel langzaam gaat de snelheid omhoog. Toerental is rustig en gaat wel gelijkmatig omhoog totdat hij de kick down bereikt, dan blijft ie lang in de versnelling zitten. Als je gaspedaal weer iets loslaat, schakelt hij weer door.
De auto is uitgelezen en gaf de meldingen van gloeibougies en roetfilter. De eerste kan te maken hebben met het tijdelijk loshalen van de inlaatspruitstuk. De meldingen zijn gewist, maar de auto vertoont wel nog steeds de zelfde symptomen. Dus traag voor een 3l motor.
De auto start verder normaal, loopt ook netjes, geen geschok of getril bij het rijden of in neutraal, toerental ook normaal. Geen gefluit van de turbo. Alleen het vermogenverlies dus.
Waar denken jullie aan? Welke testjes kan ik doen of welke onderdelen uitlezen?
Graag jullie hulp!
Anelski