[E90] 325i Motorlampje brandt telkens

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Bmw E36

[E90] 325i Motorlampje brandt telkens

Bericht door Bmw E36 » 03 jun 2014, 21:58

Wie o wie kan mij helpen :gek: :gek:

ongeveer om de 1000km brand mijn motorstoring lampje, en bij het uitlezen krijg ik de volgende melding:

Foutcode: 10740 Werkingsgraad katalysator cilinderrij 1
- werkingsgraad onder minimum

Foutcode: 10741 Werkingsgraad katalysator cilinderrij 2
- werkingsgraad onder minimum

omdat ik eerst last had van de vanosmagneetventielen heb ik ze 2 weken geleden vervangen samen met de uitlaatnokkenassensor omdat de waarde van deze volgens INPA ietsjes te hoog was. de magneetventielen en de uitlaatnokkenassensor heb ik ook ingeleerd met INPA, de probleem met de magneetventielen zijn opgelost, ik heb nou de volle vermogen weer terug.
Verleden week brandde weer de motorstoring lampje, ik reed +/- 80 op de cruise control en ineens uit het niets ging die branden, verder merkte ik helemaal niets want ik had wel het volle vermogen alleen het lampje brandde. en bij het uitlezen kwamen weer de zelfde foutcodes naar voren als hierboven. de lambdasensoren zijn volgens INPA ook gewoon goed.

Wie kan mij hiermee helpen? wat kan er aan de hand zijn?
Laatst gewijzigd door Bmw E36 op 03 jun 2014, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Bmw E36

Re: [E90] 325i Motorlampje brandt telkens

Bericht door Bmw E36 » 03 jun 2014, 21:58

vandaag is de fout weer terug gekomen :evil:

ik heb screenshots gemaakt van INPA:

Afbeelding
Afbeelding

kan iemand mij helpeennnn?? lambdsondes zijn getest bij APK en die zijn goed.

bmwcoenozz

Bericht door bmwcoenozz » 27 jul 2014, 14:40

hoi,

Bij mij precies hetzelfde mijn motorstoringslampje brandt ook al een maandje. Nu heb ik 1 Lambdasonde vervangen voor de kat. maar zonder resultaat want het lampje brandt weer.
Ik ga binnenkort na de andere lambdasonde vervangen die voor de kat zit kijken of deze wel de veroorzaker is.
Heb ook mijn kat laten testen aangezien de foutcode zegt 'geen goede werking katalysator' maar deze was met de meting nog helemaal in orde.
Laat weten als ik het vervangen heb en of het lampje uitblijft.

succes!! :duim:

GHJT

Bericht door GHJT » 29 jul 2014, 16:02

Is het misschien de Nox sensor? Bij mij ging ook het mm lampje branden en ik moest deze vervangen met succes.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”