'Haperen' gaspedaal?
Geplaatst: 02 mar 2014, 20:57
Hi all,
Ik rij al een tijdje rond met een probleem en ben benieuwd of jullie hier misschien iets zinnigs over kunnen zeggen.
Het betreft het af en toe 'haperen' van mijn gaspedaal. Het treedt ongeveer iedere 500 a 1000 km op en het duurt ca. 10 minuten. Daarna is het probleem weer verdwenen. Met haperen bedoel ik trouwens: normaal reageert de wagen nadat het gaspedaal ca. 1 cm is ingedrukt en dan tijdelijk moet ik het gaspedaal echt 3 a 4 cm indrukken zonder dat er iets gebeurt en dan komt ineens bij 5 cm pas de turbo erbij.
Stukje voorgeschiedenis:
- 240.000 km huidige km-stand
- 231.000 km beide turbo's gereviseerd
- 226.000 km automaatolie vervangen bij ZF
- 216.000 km roetfilter, katalysator, carterventilatie gereinigd
Omdat de klachten steeds om de zoveel kilometer komen en verdwijnen dacht ik eerst aan een regenereerprobleem, maar de problemen zijn pas ontstaan nadat de beide turbo's zijn gereviseerd. En daarvoor merkte ik ook nooit iets van het regenereren (ook niet toen het roetfilter bijna vol zat).
Ik denk zelf aan:
- brandstofpomp
- gaspedaal sensor
- aansturing kleine turbo
- ?
Iemand enig idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken?
Ik rij al een tijdje rond met een probleem en ben benieuwd of jullie hier misschien iets zinnigs over kunnen zeggen.
Het betreft het af en toe 'haperen' van mijn gaspedaal. Het treedt ongeveer iedere 500 a 1000 km op en het duurt ca. 10 minuten. Daarna is het probleem weer verdwenen. Met haperen bedoel ik trouwens: normaal reageert de wagen nadat het gaspedaal ca. 1 cm is ingedrukt en dan tijdelijk moet ik het gaspedaal echt 3 a 4 cm indrukken zonder dat er iets gebeurt en dan komt ineens bij 5 cm pas de turbo erbij.
Stukje voorgeschiedenis:
- 240.000 km huidige km-stand
- 231.000 km beide turbo's gereviseerd
- 226.000 km automaatolie vervangen bij ZF
- 216.000 km roetfilter, katalysator, carterventilatie gereinigd
Omdat de klachten steeds om de zoveel kilometer komen en verdwijnen dacht ik eerst aan een regenereerprobleem, maar de problemen zijn pas ontstaan nadat de beide turbo's zijn gereviseerd. En daarvoor merkte ik ook nooit iets van het regenereren (ook niet toen het roetfilter bijna vol zat).
Ik denk zelf aan:
- brandstofpomp
- gaspedaal sensor
- aansturing kleine turbo
- ?
Iemand enig idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken?