Beste allemaal,
Vandaag kwam ik bij m'n auto (e46 320D 2002 automaat) en had een vreemde storing. Ik kreeg de auto niet open met de afstandsbediening in de sleutel en moest hem dus openen met de sleutel.
Eenmaal binnen deed niets het, de binnenverlichting niet, de klok etc etc. Kortom: geen stroom, behalve een knipperende P van de automaat.
Ik heb dit al eens vaker gehad en dus (net zoals de vorige keer) wiebelde ik een beetje aan de plastic bak die de accu beschermd, met als gevolg dat alles weer aan sprong.
Er zitten verschillende kabels aangesloten op de accu. Waarschijnlijk van de achteraf ingebouwde trekhaak en deze zien er niet allemaal even lekker uit. Ik ga ze dus allemaal netjes om solderen, in de hoop dat het allemaal weer goed gaat werken.
De oplossing heb ik dus waarschijnlijk zelf al gevonden, maar is er iemand bekend met het probleem? Is dit een veiligheidsfunctie tegen sluiting o.i.d?
Geen 12v + knipperend P automaat 320d
- erikselhorst
- erikselhorst
Re: Geen 12v + knipperend P automaat 320d
Ik denk dat dit er iets mee te maken heeft. Een afneembare trekhaak, aangesloten door iemand die gek was van kabelklemmetjes en niet van netjes werken hield...

Dus na een uurtje solderen, zit het weer netjes in elkaar en is er een meter aan kabelboom tussenuit. Jammer genoeg waren m'n zwarte tyribs op...

Dus na een uurtje solderen, zit het weer netjes in elkaar en is er een meter aan kabelboom tussenuit. Jammer genoeg waren m'n zwarte tyribs op...

En is het probleem nu opgelost?
Het is iig wel een vreselijke dradenpoer daar bij je accu.
Weet niet of dat normaal is bij een E46, heb destijds nooit bij m'n accu gekeken toen ik zo'n 320d had.
Het is iig wel een vreselijke dradenpoer daar bij je accu.
Weet niet of dat normaal is bij een E46, heb destijds nooit bij m'n accu gekeken toen ik zo'n 320d had.
- erikselhorst
De kleine, losse draden zijn van de trekhaak die erg slordig is ingebouwd door de vorige eigenaar.
-
streamline
Wat een bende daar, de enige kabels die ik heb, zijn de plus en de minkabel.
Alles wat je hier extra ziet lopen is dus knutselwerk van iemand.
Heb je ook een audiosysteem erop aangesloten?
Alles wat je hier extra ziet lopen is dus knutselwerk van iemand.
Heb je ook een audiosysteem erop aangesloten?
- erikselhorst
Ik heb er inderdaad ook een versterker op aangesloten maar deze veroorzaakt de storing niet, omdat ik dezelfde storing ook al eens heb gehad toen m'n audio er niet in zat.
Ik neem aan dat de modules die je rechts op de foto ziet, gewoon origineel zijn aangezien er een bmw kabelboom op aangesloten zit.
De trekhaak daarentegen heeft een stuk 10 kabeltjes die een enorme wirwar waren. Gelukkig hangen ze er nu een stuk netter bij en zijn ze niet meer zichtbaar wanneer de bekleding er weer in zit.
Ik neem aan dat de modules die je rechts op de foto ziet, gewoon origineel zijn aangezien er een bmw kabelboom op aangesloten zit.
De trekhaak daarentegen heeft een stuk 10 kabeltjes die een enorme wirwar waren. Gelukkig hangen ze er nu een stuk netter bij en zijn ze niet meer zichtbaar wanneer de bekleding er weer in zit.