Hallo,
Ik ben sinds 3 weken eigenaar van een bmw e46 316i. Vorige week begon de ellende al! Olie onder de auto.... nadat dat even nagelopen te hebben kwam het uit de kleppendekselpakking. Die heb ik er vandaag afgehaald en ik kwam een dikke olie aanslag aan de binnen wand van de motor tegen. Dit heb ik zo ver als mogelijk weggeveegd en zacht geschraapt met een plastic schroevendraaier. Toen kwam ik nog een hele hoop vocht in het blok tegen wat ik met een handdoek heb opgenomen. De grove olie aanslag is verwijderd en het deksel zit er weer met een nieuwe pakking op. Hoe kan ik de rest van het vocht en de aanslag uit het blok halen?
Mvg Gino
Dikke aanslag in motor
Re: Dikke aanslag in motor
Ik weet niet hoe erg het is natuurlijk, maar dit duidt zo in eerste instantie op dat de auto voornamelijk op korte afstanden gebruikt is. Wat voor sludge is het? Gewoon zwarte sludge of een beetje mayonaise achtig?
Als de auto verder goed rijdt, rij 'm dan keer lekker goed warm (eerst rustig rijden uiteraard) en na 20km ofzo kun je eens lekker wat toeren gaan maken. Dit brandt de motor goed schoon. Ook zou een motorflush met daarna nieuwe olie eens een idee kunnen zijn. Verbruikt ie verder koelvloeistof? En wat is de kilometerstand?
Als de auto verder goed rijdt, rij 'm dan keer lekker goed warm (eerst rustig rijden uiteraard) en na 20km ofzo kun je eens lekker wat toeren gaan maken. Dit brandt de motor goed schoon. Ook zou een motorflush met daarna nieuwe olie eens een idee kunnen zijn. Verbruikt ie verder koelvloeistof? En wat is de kilometerstand?
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Lijkt op verstopte carterontluchting. Is genoeg info in dit forum voorhanden. Zelf doen kan, garage ongeveer € 200,-.
Lijkt idd op een niet goed functionerende carter ontluchting en een wagen waar altijd kleine stukjes mee gereden is.
Dus als de donder preventief de carter ontluchting vervangen lijkt me zeer raadzaam.
Ook een behandeling met Forte motor flush is zeer noodzakelijk.
http://www.forte-nwe.nl/NL/Forte-Produc ... Flush.html
Om dit probleem in de toekomst te voorkomen moet je geregeld een wat grotere afstand afleggen zodat de motor goed warm kan worden. Slugde wordt veroorzaakt door de condensafzetting in de olie door kleine afstanden omdat dat de olie niet goed warm kan worden om al het vocht te verdampen en af te voeren. In eerste instantie krijg je white slugde maar dit kan omslaan in black slugde die al je oliekanalen doet verstoppen met grote motorschade tot gevolg.
Dus als de donder preventief de carter ontluchting vervangen lijkt me zeer raadzaam.
Ook een behandeling met Forte motor flush is zeer noodzakelijk.
http://www.forte-nwe.nl/NL/Forte-Produc ... Flush.html
Om dit probleem in de toekomst te voorkomen moet je geregeld een wat grotere afstand afleggen zodat de motor goed warm kan worden. Slugde wordt veroorzaakt door de condensafzetting in de olie door kleine afstanden omdat dat de olie niet goed warm kan worden om al het vocht te verdampen en af te voeren. In eerste instantie krijg je white slugde maar dit kan omslaan in black slugde die al je oliekanalen doet verstoppen met grote motorschade tot gevolg.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
-
Dankjewel voor jullie feedback! Ik zal volgende week inderdaad even de motor flushen;) ik hou jullie op de hoogte!
-
Zo! Misschien iets sneller dan verwacht maar ik heb een motorflush van liqui moly gebruikt en de motor is hartstikke schoon! Hartstikke bedankt voor jullie feedback maar het probleem van de lekkage is niet verholpen. Wel zie ik nu door de nieuwe olie waar de lekkage zit. Namelijk tussen het blok (m43) en het oliefilterhuis. Iemand een idee wat voor pakking ik hiervoor moet gebruiken?