Pagina 1 van 1

onderstel

Geplaatst: 01 dec 2013, 22:14
door GertjanE60
Wat is het verschil tussen een gewoon 530d onderstel en een m onderstel (sportonderstel)

Re: onderstel

Geplaatst: 02 dec 2013, 17:19
door Lowkey
stuggere veren, schokbrekers en dikkere stabilisatorstang.

M-sportonderstel is wat anders dan normaal sportonderstel!

Re: onderstel

Geplaatst: 02 dec 2013, 20:31
door GertjanE60
Weet iemand wat het zou kosten om dat zelf te veranderen?

Re: onderstel

Geplaatst: 03 dec 2013, 01:45
door Lowkey
Dan kan je het beste een Eibach/Bilstein of H&R kit kopen. Dan heb je wel verlaging erbij natuurlijk.

Re: onderstel

Geplaatst: 04 dec 2013, 18:47
door GertjanE60
Ja daar denk ik nu ook aan. Maar dan wil ik hem echt zo min mogelijk verlagen denk 2cm ofzo
Ik weet nog niet welke set ik ga nemen dan, bilstein/eibach koni lowtec kw? Wil iets strakker als orgineel maar geen hobbelauto. Advies......!

Re: onderstel

Geplaatst: 04 dec 2013, 20:29
door Bjorn525d
H&r 35 mm, prima comfort

Re: onderstel

Geplaatst: 04 dec 2013, 20:53
door GertjanE60
Vind 35mm wel wat teveel ivm drempels.
Pff wat een keus. Koni/bilstein/kw/lowtec dempers?

Aub uw mening hoe meer jullie me vertellen hoe beter
Geen schroefset. Gewoon leuke set schokdempers en veren...

Re: onderstel

Geplaatst: 05 dec 2013, 07:01
door Martijn.
Ik heb ook H&R -35 veren in volle tevredenheid.

Eibach pro schijnt een tikkeltje minder te verlagen, maar ook dat scheelt niet veel tov H&R.
Dan zou je idd mss het beste voor een M-onderstel of sportonderstel kunnen kiezen, dat is 15mm lager als origineel.

Re: onderstel

Geplaatst: 05 dec 2013, 18:40
door GertjanE60
Ik ben weer een stapje verder.
Heb informatie gevraagd bij Biesheuvel en Stroevemotorsport.
Zei zeggen bilstein B12 pro kit of Koni fsd.

Wat zal ik doen??

Re: onderstel

Geplaatst: 05 dec 2013, 20:21
door Martijn.
Bilstein B12 is wel stug normaal gesproken. In principe is dit een Eibach pro verenset met een set Bilstein sportdempers. Een hele goede set, maar dus wel vrij stug. Je zou ook alleen een Eibach pro verenset op je huidige dempers kunnen monteren mits die niet bijna versleten zijn, dan hou je wel meer comfort.

Koni FSD zijn alleen dempers volgens mij, dus daar zullen dan andere veren bij moeten neem ik aan.
Ik heb eigenlijk niet erg veel ervaringen/recensies gelezen hierover.

Re: onderstel

Geplaatst: 06 dec 2013, 00:43
door lekkerwijf1
Net wat martijn zegt, eibach pro alleen de verenset monteren en je hebt een comfortabele auto met een strakke wegligging. Veren zou ik van ebay halen. Stroeve doet et zelfde en scheelt toch nog weer wat in de kosten

Re: onderstel

Geplaatst: 06 dec 2013, 09:04
door bmwpeter
Ik rij al heel wat jaren met KONI FSD dempers icm Eibach Pro-kit verlagingsveren. Denk dat ik zelfs 1 van de eerste was met deze set in Nederland. Echter heb ik een E46 sedan en dat is qua rijeigenschappen niet helemaal te vergelijken met de rijeigenschappen van een E60.

Een E46 is sowieso standaard al wat harder/stugger dan een E60 en de rijeigenschappen zijn door het lagere gewicht van de auto een stukkie sportiever. Ik ga er echter wel vanuit dat de setting voor de betreffende auto door zowel KONI als Eibach aangepast is aan de originele settings.

In combinatie met mijn 18inch breedset werken de dempers en veren uitstekend. Comfortabel waar nodig (drempels, klinkerwegen, kinderkoppen etc.) en stug/sportief op strak asfalt. FSD dempers zijn in beginsel dan ook ontworpen om extra comfort te leveren bij gebruik van grote velgdiameters. Daarnaast kun je ze ook toepassen met de EibachPro-verlagingskit. Deze set is op elkaar gematched en is een goede uitgebalanceerde combi.

Let echter wel op met verlagen want een FSD-demper kan/mag niet toegepast worden bij een verlaging van meer dan 35mm. De demper verliest hierbij zijn selectieve dempende werking en zal dan alleen nog stug zijn. In de demper zit namelijk een klepje welke reageert op de beweging van het wiel. Bij slecht wegdek gaat dit klepje open en wordt/is de demper soepel. Op asfalt gaat dit klepje dicht en wordt/is de demper stug. Bij extreme verlaging wordt de beweging in de wielophanging dusdanig klein dat het klepje niet naar behoren kan werken.

Een stuiterbak wordt de auto, bij in achtneming van de max 35 mm verlaging, echter nooit maar zo comfortabel als een Citroen C6 wordt het ook niet natuurlijk. Bijkomend voordeel bij KONI is de levenslange garantie voor de eerste eignaar. Het betreft echter wel garantie op de dempers zelf en dus niet op de kosten voor het vervangen ervan.

Maarja hoe rijd nu zo'n set in de praktijk? Tsja daar iedereen een andere rijbeleving en voorkeur heeft is dat moeilijk te vertellen met woorden. Dat moet je gewoon voelen dus het mooiste zou zijn dat je een keertje met een E60 welke deze set heeft kunt rijden. Pas dan weet je of het echt is wat je wil.

Succes met kiezen :driving: