Pagina 1 van 1
e36 M3 uitlaatspruitstuk op 320i
Geplaatst: 14 nov 2013, 20:50
door Zeagers
Hallo
Heeft iemand enig idee hoeveel vermogenwinst ik heb als ik een m3 uitlaatspruitstuk op mijn 320i (m50b20) motor monteer??
Of heeft dit andere voor of nadelen? En is de aanstuiting van de uitlaat op het spruitstuk het zelfde?
alvast erg bedankt
Re: e36 M3 uitlaatspruitstuk op 320i
Geplaatst: 14 nov 2013, 20:59
door matheeuwissen
bijna niks. Voordelen: ik zou het niet weten. Nadelen: veel werk voor (weinig) geen vermogenswinst.
Wil je meer vermogen, koop een 323, 325 of 328.
Re: e36 M3 uitlaatspruitstuk op 320i
Geplaatst: 14 nov 2013, 21:27
door E36 M-Style
0 vermogenswinst. Dit spruitstuk is berekend en gemaakt voor een M3 (3.0/3.2).
Je hebt wel speling met je spruitstuk maar dan kan je beter voor een spaghetti spruitstuk gaan voor je huidig blok.
Re: e36 M3 uitlaatspruitstuk op 320i
Geplaatst: 14 nov 2013, 21:37
door a.bakker
Ik heb dat volgensmij niet nodig met een 6cil:p
Re: e36 M3 uitlaatspruitstuk op 320i
Geplaatst: 15 nov 2013, 10:25
door E36 M-Style
Hoeveel cilinders heeft de topicstarter dan volgens jouw?

Re: e36 M3 uitlaatspruitstuk op 320i
Geplaatst: 15 nov 2013, 10:28
door matheeuwissen
Re: e36 M3 uitlaatspruitstuk op 320i
Geplaatst: 15 nov 2013, 10:32
door a.bakker
En het moet mij weer niet zijn he haha

Re: e36 M3 uitlaatspruitstuk op 320i
Geplaatst: 15 nov 2013, 10:57
door Hitz
E36 M-Style schreef:Dit spruitstuk is berekend en gemaakt voor een M3 (3.0/3.2).
En toch schijnt het dat dit uitlaatspruitstuk het leuk doet op de M50B25, M52B25 en M52B28. Weet alleen niet of het iets toevoegt op een 320i, want het M50-spruitstuk haalt ook niets uit op een M52B20. Dit komt omdat de openingen in het blok kleiner zijn dan de openingen van het inlaatspruitstuk. Misschien dat dit dus bij een uitlaatspruitstuk van een M3 ook zo is. Sowieso zijn de 320i's naar mijn weten niet echt blokken waar leuke winsten uitgehaald kunnen worden..
Re: e36 M3 uitlaatspruitstuk op 320i
Geplaatst: 15 nov 2013, 11:08
door a.bakker
Jongens wat maakt het verschil met een normale spruitstuk
En een spaghetti spruitstuk dan?.
Ik lees vermogenwinst maar hoeveel verwacht je hiervan?
10pk is niks voor mij :p
Re: e36 M3 uitlaatspruitstuk op 320i
Geplaatst: 15 nov 2013, 11:29
door matheeuwissen
10 pk is niks voor iedereen, want dit merk je niet. Veel werk voor weinig winst. En vaak is die 10 pk nog gewoon onzin ook, evenals bij een sportfilter met + 15pk etc. Gewoon onzin.
Maar dit zou jij toch ook moeten weten als monteur zijnde.
Re: e36 M3 uitlaatspruitstuk op 320i
Geplaatst: 15 nov 2013, 12:26
door Zeagers
Mij lijkt het ook niet echt dat er veel vermogenwinst is. Maar dacht vraag het even voor de zekerheid want je weet maar nooit. De wonderen zijn de wereld nog niet uit in de tuningwereld
Een powerfilter is ook grote onzin, daarmee krijg je alleen een sportiever geluidje en mischien een iets betere gasreactie.
Re: e36 M3 uitlaatspruitstuk op 320i
Geplaatst: 15 nov 2013, 16:36
door a.bakker
Noem mij maar geen monteur voor auto's haha

Ik laat alles doen behalve kleine dingetjes
Re: e36 M3 uitlaatspruitstuk op 320i
Geplaatst: 15 nov 2013, 17:46
door matheeuwissen
Ok, sorry ik dacht dat je monteur was.
Re: e36 M3 uitlaatspruitstuk op 320i
Geplaatst: 16 nov 2013, 13:15
door JanWillem
Hitz schreef:E36 M-Style schreef:Dit spruitstuk is berekend en gemaakt voor een M3 (3.0/3.2).
En toch schijnt het dat dit uitlaatspruitstuk het leuk doet op de M50B25, M52B25 en M52B28. Weet alleen niet of het iets toevoegt op een 320i, want het M50-spruitstuk haalt ook niets uit op een M52B20. Dit komt omdat de openingen in het blok kleiner zijn dan de openingen van het inlaatspruitstuk. Misschien dat dit dus bij een uitlaatspruitstuk van een M3 ook zo is. Sowieso zijn de 320i's naar mijn weten niet echt blokken waar leuke winsten uitgehaald kunnen worden..
+1
@ TS
Onder mijn 320i touring zit na de spruitstukken de complete uitlaat van een 325i.
Mijn originele kat was kapot en die 325i was goedkoop, origineel en in goede staat.
Sowieso wou ik dubbele eindstukjes hebben, het geluid is wel een stuk mooier en zwaarder, maar nog steeds stil ( wat mijn voorkeur heeft )
Kwa vermogen merk ik geen verschil auto rijd net zo goed als voor de tijd.
Denk dat je beter zoiets kan doen dan een duur M3 spruitstuk te verpesten.
Edit,
Denk als je echt 10pk erbij hebt dat je het wel gaat merken op die 150pk of wat er van over is.
Bij een M3 word het al een heel ander verhaal die heeft 2 keer zoveel vermogen dan merk je die 10pk meer of minder echt niet.