Pagina 1 van 1

Probleem met de brandstofpomp

Geplaatst: 08 okt 2013, 12:13
door E-Dreißig
Heren,

Vorige week heb ik een 325i opgehaald die een tijdje niet had gelopen..
De auto weer in orde gemaakt en een eindje gaan rijden, tot dat die al heel gauw stil stond en niet meer wou lopen.

Wat blijkt dus, brandstofpomp kapot..
Verders niet zo probleem, nieuw pompje gekocht, aangesloten en de bmw liep weer :)

Maar tot dat mijn broer de bmw vanmorgen mee nam naar z'n werk om hem apk te keuren. 'S morgens gewoon op het werk aangekomen en nu net wil hij hem in de pauze even nakijken maar toen liep die niet meer, en wat blijkt.. weer de brandstofpomp kapot :|

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Groeten, Markwin

Re: Probleem met de brandstofpomp

Geplaatst: 08 okt 2013, 18:43
door bmw brian
ja daar kan ik je mee helpen hebben net zelf t probleem verholpen :gek:
de zekering even vervangen en alles zou weer goed moeten zijn en anders heb je ergens een kabel breuk zitten
succes met de reparatie
Gr Brian

Re: Probleem met de brandstofpomp

Geplaatst: 08 okt 2013, 21:11
door E-Dreißig
bmw brian schreef:ja daar kan ik je mee helpen hebben net zelf t probleem verholpen :gek:
de zekering even vervangen en alles zou weer goed moeten zijn en anders heb je ergens een kabel breuk zitten
succes met de reparatie
Gr Brian
De pomp krijgt wel gewoon een goede spanning..

Het probleem is dat ik de pomp in nog geen 20km al 2 keer heb vervangen, en hiervan zou ik graag de oorzaak willen weten :|

Re: Probleem met de brandstofpomp

Geplaatst: 09 okt 2013, 20:53
door yltkdy
Hoe weet je dat de pomp goed stroom krijgt? Heb je dit gemeten met een mutimeter? Verder lijkt het me sterk dat de pomp binnen 20 kilometer naar de filistijnen is, tenzij je een habbi babbi pomp gebruikt hebt.

Ik zit er eerder aan te denken dat je een slechte massa hebt, Sluit de pomp maar weer volledig aan en zet hem onder spanning. Als je onder de 12 volt meet, weet je genoeg.

Heb je er wel een goede accu in staan?

Re: Probleem met de brandstofpomp

Geplaatst: 10 okt 2013, 22:16
door E-Dreißig
De spanning heb ik inderdaad met een multimeter gemeten, en de accu is nieuw!

Het kan natuurlijk aan het pompje liggen want het was een 2ehandsje, maar dat lijkt me sterk..

Ik heb de tank nu zo goed mogelijk gereinigd want ik denk zelf dat het door vuil in de tank komt.

Re: Probleem met de brandstofpomp

Geplaatst: 10 okt 2013, 22:49
door yltkdy
Als het door vuil in de tank komt had je ook de leidingen en het brandstofsysteem vol geblazen met troep. Daar geloof ik dus weer niet in.

Voor mijn Bmw heb ik zeven jaar een Honda Civic gehad, en deze had in het begin een vergelijkbaar probleem. Soms gewoon totaal niet starten en dan ineens weer wel. Naar de dealer gegaan en die zei direct dat het aan het hoofdrelais lag. Deze hebben we dus vervangen en daarna nooit meer problemen gehad met de auto. Misschien moet je het hier ook in die richting zoeken.

Re: Probleem met de brandstofpomp

Geplaatst: 11 okt 2013, 11:35
door E-Dreißig
Dat zou inderdaad ook nog wel eens kunnen..

Als de tank schoon is, en ik hang er weer een andere pomp in dan sluit ik 'm eerst rechtstreeks op de accu aan met een zekering en een schakelaar zodat ik dat probleem dan ook uit kan sluiten :)

Re: Probleem met de brandstofpomp

Geplaatst: 27 dec 2013, 07:44
door samra
Wat is precies chiptuning wat doe je dan , kun je dat zelf ook en kan dat ook op mijn E30

Re: Probleem met de brandstofpomp

Geplaatst: 27 dec 2013, 07:44
door samra
Wat is precies chiptuning wat doe je dan , kun je dat zelf ook en kan dat ook op mijn E30

Re: Probleem met de brandstofpomp

Geplaatst: 27 dec 2013, 15:30
door yltkdy
Beste Samra,

Allereerst is het normaal hier op het forum dat je jezelf voorstelt, dat kan hier

Verder zou het beter zijn als je hier een eigen topic voor aanmaakt. Jouw vraag heeft niet veel met het onderwerp van dit topic te maken. Verder is er uiteraard ook nog de zoekfunctie op de site en via google ga je ook snel verder komen. Een beetje zelfinitiatief wordt hier gewaardeerd.

Maar om je vraag te beantwoorden, Chiptunen is het aanpassen van je motormanagement. hierdoor kan er meer koppel gerealiseerd worden omdat auto's vanuit de fabriek zo af gesteld worden dat ze onder alle omstandigheden en brandstofsamenstellingen goed blijven functioneren. Aangezien wij in Nederland gewoon goede benzine hebben is hier dus winst uit te behalen.

Het verschil bij de standaard E30 zal echter minimaal zijn ongeveer 12 PK en ook voor de energiebesparing hoef je het niet te doen. Verwacht dus geen wonderen.

Meer informatie kan je onder andere vinden op de volgende sites

http://www.ziptuning.nl/BMW-abrand-5.ht ... 3godwi0A7A
http://www.bmwchiptuner.nl/

Succes

Re: Probleem met de brandstofpomp

Geplaatst: 27 dec 2013, 17:06
door matheeuwissen
:emo: