Pagina 1 van 1

Combinatie runflat en non-runflat

Geplaatst: 29 aug 2013, 13:15
door Makkelmarc
Beste mensen,

Onder mijn E36 316i uit 1997 heb ik 4 maal 205/55/R16 zitten. Laatst heb ik twee banden vervangen, waardoor de twee runflats van de achteras naar voren zijn geplaatst en de twee nieuwe banden (non-runflats) op de achteras.

Sindsdien zwabbert mijn auto alle kanten op (spoorvorming). Zelfs over witte lijnen bij inhalen voel ik het stuur trekken. Op een nieuw recht stuk asfalt heb ik nergens last van. Zijn er mensen die dit herkennen? De runflats hebben nog niet echt een schuin afgesleten profiel o.i.d.

Is het verstandiger om de non-runflats voorop te monteren?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Re: Combinatie runflat en non-runflat

Geplaatst: 29 aug 2013, 13:37
door John89
Ik hoor veel slechte ervaringen met runflats, waarbij men overgaat naar non-runflats.
Vermoed dan ook dat het inderdaad verstandiger is om op de vooras zowiezo 'gewone' banden te leggen.

Re: Combinatie runflat en non-runflat

Geplaatst: 29 aug 2013, 16:42
door Makkelmarc
Bedankt John! Zijn er meer mensen met misschien wat ervaringen hierin? Moet dan misschien toch maar twee extra nieuwe banden overwegen.

Re: Combinatie runflat en non-runflat

Geplaatst: 30 aug 2013, 12:14
door Makkelmarc
Ter info voor de mensen die het willen weten:

Gisteravond m'n banden even omgewisseld. Nu dus twee non-runflats op de vooras en twee runflats op de achteras. Ik moet zeggen: Het is weer een BMW :)! Probleem is opgelost en de auto ligt weer ontzettend strak op de weg.