Pagina 1 van 1

wegvallen kracht

Geplaatst: 23 jun 2013, 14:25
door julleke
een dikke week geleden viel de kracht van mijn 520 (e60) volledig weg vanaf 3e versnelling rond de 3000 toeren,
na schakelen in 4e ging het terug goed tot de 3000 toeren. Afspraak gemaakt bij mijn garage, daar bleek dat de roetfilter vol zat. Ze hebben deze dan gereinigd en geregenereerd. Alles was terug inorde tot een paar dag geleden. Hij heeft het terug voor en beschikt niet meer over de volledige trekkracht. Hij is ook een 100.000 km geleden opgedreven. Weet mss iemand waaran dit zou kunnen liggen. Er zijn geen enkele storingen te lezen op de boordcomputer. Heb normaal begin juli ergens nog een afspraak bij garage maar had toch al graag een idee waaraan dit zou kunnen liggen. alvast bedankt

Re: wegvallen kracht

Geplaatst: 12 jul 2013, 17:49
door KDD
Roetfilter laten verwijderen en uit software laten schrijven. Nooit geen probleem meer mee dan.

Grtz

Re: wegvallen kracht

Geplaatst: 14 jul 2013, 19:42
door Knakkel
KDD schreef:Roetfilter laten verwijderen en uit software laten schrijven. Nooit geen probleem meer mee dan.

Grtz
Krijg je dan geen problemen met de keuring :s

Re: wegvallen kracht

Geplaatst: 16 jul 2013, 11:36
door krookus
Heb ook mijn roetfilter laten verwijderen en software laten aanpassen. Mijn bmw is vorige week gewoon door de keuring gekomen, met gemak.

Re: wegvallen kracht

Geplaatst: 16 jul 2013, 21:41
door Knakkel
Oh. Mijn keurmeester is niet zo makkelijk. Geen roetfilter eronder terwijl dat wel op kenteken staat >> geen keuring mogelijk.

Re: wegvallen kracht

Geplaatst: 24 jul 2013, 21:43
door KDD
Vorige week heb ik de roetfilter laten verwijderen en wagen rijd nu veel aangenamer :)
Ook maakt hij nu een veel mooier geluid bij hogere toeren wat leuk meegenomen is uiteraard.

Gr. Kjell

Re: wegvallen kracht

Geplaatst: 25 jul 2013, 09:01
door avdakker
Knakkel schreef:Oh. Mijn keurmeester is niet zo makkelijk. Geen roetfilter eronder terwijl dat wel op kenteken staat >> geen keuring mogelijk.
Andere garage pakken. Een roetfilter verwijderen is geen reden tot afkeur. Zolang de waarden nog binnen de norm blijven is dat geen probleem.
Daarnaast doet men bij recentere wagens geen roetmeting meer. Enkel uitlezen is nog het devies.
Ik breng mijn bolide altijd naar een onafhankelijk keuring station dat niets anders doet als keuren. Die kunnen en willen niet verdienen op reparaties waardoor er sneller goedkeuring plaats vind.