Pagina 1 van 2

Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Geplaatst: 03 apr 2013, 06:39
door djvirus
`Beste Forumleden,

Ik heb een E60 530d uit 2003. Nu heb ik een probleem dat mijn auto heel erg trilt bij het stationair draaien nadat ik het gaspedaal flink heb ingetrapt ( dus niet bij normaal rijgedrag ).

Heb het eea uitgelezen en zie de melding dat er een error is in cylinder 1 Glow plug ( dit geeft DIS aan ). Hiermee bedoelen ze als ik me niet vergis de gloeibougie in cylinder 1.

Verder heb ik me ook laten vertellen, dat het niet per se de gloeibougie hoeft te zijn, maar ook aan mijn injector kan liggen. Om het eea uit te sluiten ben ik van plan om de inlaatspruitstuk, gloeibougies en de injector van cylinder 1 te vervangen.

Nu is mijn vraag heeft iemand een soortgelijk probleem gehad of deze onderdelen vervangen? Zo ja, zou iemand mij daarbij willen/kunnen helpen?

Afbeelding

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Geplaatst: 03 apr 2013, 07:29
door tom_il
Gloeibougie gaat het zeker niet zijn, deze heeft alleen een functie bij het starten bij koud weer. Bij slechte gloeibougies gaat de motor slecht draaien direct na een koude start voordat je gas gegeven hebt. Na enkele seconden als de motor wat warmer is draait hij normaal.

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Geplaatst: 04 apr 2013, 00:42
door Lowkey
Tja ik heb ook al een jaar lang gloeikaars errors van alle cilinders in DDE 5.1 module maar starten doet ie als de beste in de winter. Heb wel eerder een nieuw gloeikaars stuurmodule laten plaatsen. Motortemp is koud in de error dus ga er van uit dat dit inderdaad een gloeikaars error is.

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Geplaatst: 29 apr 2013, 10:42
door Mistafa
Gloeistiften zijn het inderdaad niet, dit merk je enkel de eerste 5m daarna doen ze helemaal niets meer namelijk.
Als ik jou was zou ik de injectoren eruit halen en laten reinigen en testen.

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Geplaatst: 29 apr 2013, 13:40
door gk5
djvirus schreef:`Beste Forumleden,

Ik heb een E60 530d uit 2003. Nu heb ik een probleem dat mijn auto heel erg trilt bij het stationair draaien nadat ik het gaspedaal flink heb ingetrapt ( dus niet bij normaal rijgedrag ).

Heb het eea uitgelezen en zie de melding dat er een error is in cylinder 1 Glow plug ( dit geeft DIS aan ). Hiermee bedoelen ze als ik me niet vergis de gloeibougie in cylinder 1.

Verder heb ik me ook laten vertellen, dat het niet per se de gloeibougie hoeft te zijn, maar ook aan mijn injector kan liggen. Om het eea uit te sluiten ben ik van plan om de inlaatspruitstuk, gloeibougies en de injector van cylinder 1 te vervangen.

Nu is mijn vraag heeft iemand een soortgelijk probleem gehad of deze onderdelen vervangen? Zo ja, zou iemand mij daarbij willen/ku
Afbeelding
Injector op eerste cylinder is dood.
Je moet hem so snel mogelijk vervangen.

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Geplaatst: 29 apr 2013, 19:59
door superalio
Wat gebruik je voor het testen van je injectoren? Dus welke programma en welk menu/optie?

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Geplaatst: 29 apr 2013, 20:49
door gk5
Inpa
E60-->engine-->f5-->f4
Dis
Function selection-->Complet vehicyle-->Drive-->diesel electronics-->smooth running controler-->>test schedule....

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Geplaatst: 29 apr 2013, 21:18
door Knakkel
Smooth running controller .... Hmmmm
Wat kun je hier testen dan als ik vragen mag ?

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Geplaatst: 29 apr 2013, 21:20
door gk5
Injectors.Probeer maar...

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Geplaatst: 29 apr 2013, 21:46
door Knakkel
Ja graag, maar zit op het (chinese)kabeltje te wachten....

Even voor de topicstarter: Een nieuwe injector moet wel geprogrammeerd worden in je DDE.
Anders doet ie het niet.
Bron: TIS.

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Geplaatst: 29 apr 2013, 21:50
door gk5
Precies, maar het is geen probleem.

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Geplaatst: 06 mei 2013, 10:39
door Spasta
Ik heb het zelf ook aan de hand gehad met mijn E39 525d (M57 motor).
Ik heb ook nog een lektest gedaan van de verstuivers als extra controle.
Gloeibougie zou ik gewoon direct mee vervangen, het spruitstuk is er dan toch af.

Let wel op dat je ze vooraf goed in spuit met wd40 of iets dergelijks en zorgen dat de motor warm is.
Ik heb er eentje gehad die afbrak... geen lachertje -_-

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Geplaatst: 06 mei 2013, 14:48
door djvirus
Heb idd gehoord, dat die bougies erg gevoelig zijn en zo kunnen afbreken, als de motor niet warm genoeg is en je geen wd40 gebruikt.. Was ook van plan om mijn inlaat te vervangen, maar deze was eraf toen mijn brandstofpomp vervangen werd en zag tot mijn verbazing dat mijn swirlflaps niet aanwezig waren.. IS het dan nog steeds noddzakelijk om de inlaat te vervangen? Want heb gehoord dat de inlaat een kwaal is bij de 5 serie e60.

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Geplaatst: 25 mei 2014, 17:45
door M.arco
Even inhaken.. Is het veel werk het INLAATspruitstuk te vervangen? M'n 530D rookt veel en blaast wanneer de turbo er in komt. Het blaast aan de bestuurderszijde, dus de inlaatlaatkant. De swirl kleppen zijn door de vorige eigenaar vervangen.

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Geplaatst: 25 mei 2014, 20:16
door gk5
Een of twee uurtjes en ben je klaar.